R roli skrev:
Saknas det inte några skruvar på bilden?
Strö nu inte salt på sockret när @Kjell_G redan erkänt att han "räknat fel på materialåtgång". :p
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Haha, då får jag låtsas att jag inte hämtat materialet själv och att jag inte jobbar som mattelärare
Tror bestämt att jag sågade fel - nånstans
Det går alltid att skylla på talmetern när längderna inte stämmer.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det går alltid att skylla på talmetern när längderna inte stämmer.
Absolut! Men hur gör man detta (trovärdigt) när man köpt för få skruv? :thinking:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut! Men hur gör man detta (trovärdigt) när man köpt för få skruv? :thinking:
Längden enligt talemetern behövde inte så många skruv?
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut! Men hur gör man detta (trovärdigt) när man köpt för få skruv? :thinking:
Självklart köper man väl skruv baserat på längden, och lägger man då de skruvar man ska ha i en lång rad och mäter så kan man givetvis skylla på talmetern.
Och var nu inte sådan och hävda att det måste vara trovärdigt, det är inte vad saken handlar om.
 
  • Gilla
  • Haha
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Saknas det inte några skruvar på bilden? Eller var det de som du höll på att komplettera när "pärlsockret" plötsligt föll?
[bild]
Komplettering pågick, observant
Sista biten var inte heller ilagd då det var den som inhandlades. En styck tremetare ”storhandling”
Avslutningsfas av däckbygge med en liggande, oplacerad tremetersbräda bredvid ett elverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrall vid en byggplats bredvid en vit tremeters regel märkt "BEST TOOLS", indikerar komplettering av byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
En styck tremetare ”storhandling”
Tre lpm 28x120 kräver väl nästan en investeringskalkyl och ett husråd numera... :cry:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
jonmo och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag glömde ju ladda upp denna bild, tog hål för vattenrören till dusch- och badkarsblandare förra veckan. Rördragningen sker i tvättstugan, vi har medvetet valt att dra in rören vid golvet till badkarsblandaren.
Husqvarna är ju vanligt förekommande inom håltagning, dock inte lövblåsar, men perfekt för renblåsning av hål inför fixering av tomrör :)
Håltagning för vattenrör i betongvägg med verktyg och lövblås från Husqvarna på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kan inte ta åt mig ”äran” för putsningen… :)
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Allt tar sin tid för oss vad gäller att fixa huset. Men i helgen byttes en dotters dörr från lätt sliten gabondörr till en enkel slät vit (modell ”Anna” från Beijers).
Det var första gången jag bytt en dörr och det gick bra, som alltid lärde jag mig en massa under arbetet. Som att det heter ”dörrblad” och karmarna skall vara 9x21. Dörrblad och karmar fick kapas en aning för att passa de gamla måtten.
De som lagt golven i sovrum och hall hade lämnat ett stort gap (konstigt tycker jag) som jag fyllde ut med läkt som jag slipade ned till lagom tjocklek.

Dörrfodren skall inte bli vita utan samma mörkbruna som originalen, den färgen fanns i överskott när vi köpte huset men vi gillar att bevara på några ställen. Som runt dörrar och ett par lister.

Handhållen sticksåg används för att anpassa dörrkarm vid installation av ny dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nymonterad vit innerdörr med synliga kapningar och en anpassad trälist fyllda mellan dörrkarm och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsområde med ny vit dörr monterad i ram, verktyg och material för dörrbyte på golvet, gammal brun dörr lutad mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad slät vit dörr, modell "Anna", med synliga karmar och en del av en läkt längs golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Träbitar markerade för tillkapning, nedre delen med påskrift "Fjäder" som del i dörrmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
jonmo och 9 till
  • Laddar…
Köpte omålade dörrfoder (Byggmax) och blandar nu två delar svart Beckers med en del brunsvart för att efterlikna färgen från sjuttiotalet. Det har fungerat förut. På bilden från trappan är hälften original och hälften nytt…

Blandning av svart och brunsvart färg i burk för att återskapa sjuttiotalsfärg på dörrfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappa med original och nymålade dörrfoder i svart och brunsvart, boxningssäck och konst på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Reglat upp för vägg.
Träreglar som bildar stomme till en vägg i ett pågående byggprojekt inne i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och letat efter Harry Potter.
Utrymme under trappa med träreglar och brädor, påminner om ett gömställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han var inte hemma.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Snickrat vidare på altanen, deadlinen till påsk känns fullt rimlig.

Halvfärdig altanbyggnation intill ett rött tegelhus med verktyg och byggmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg på nybyggd altan med oavslutad träkonstruktion i bakgrunden, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Rensat vattenlås blev dagens insats i huset. Det har runnit undan långsamt från ena diskhon i köket ett tag och idag blev det stopp. Efter att ha rensat ur en väldig massa gegga rinner det nu undan så snabbt och fint.
När jag ändå var i farten fick även vattenlåset till handfatet i badrummet en omgång så nu dröjer det förhoppningsvis ett tag innan det är dags igen.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Fixat ihop ny takanslutning, lite fogmassa och färg så blir det bra.

Nyrenoverat kök med vita skåp och kakel, öppet mot matrum, installationsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och såklart en bild på kompisarna som hjälpte till

Ett bord överfullt med olika elverktyg och byggutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 9 till
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Konstigt. Vi har några dosor på firman, ska kolla hur dom ser ut
Satte 6st Multifix igår, dom har skruvbar ring som VP2.

Fick upp lite isolering idag och reglade halva ena kortväggen, mycket saker som ska flyttas runt... :rolleyes::oops:
Renoveringsprojekt med reglad vägg, isolering, och hopackad byggutrustning i ett rörigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.