S
useless useless skrev:
Läs kommentarerna till filmen på Youtube. Där erkänner föraren att vederbörande filmade under körning...
Hur vet du att det verkligen är föraren som "erkänner"..?
 
Men oavsett om den här föraren filmat själv eller inte, vilket jag tror att han gjort, måste ni väl hålla med om att mobilen används flitigt under körning av många förare och att det problemet måste vara större än att nån enstaka husvagnsekipage vinglar lite.
 
  • Gilla
sonabr4000 och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Långt ifrån, mest tröttnat på dig.
Jadu...
 
S
K Kirre2 skrev:
Men oavsett om den här föraren filmat själv eller inte, vilket jag tror att han gjort, måste ni väl hålla med om att mobilen används flitigt under körning av många förare och att det problemet måste vara större än att nån enstaka husvagnsekipage vinglar lite.
Ja, jag håller med om att det är för dj...t att så många förare håller på och kladdar på sina mobiler under körning. Anser också att straffet vid eventuell påkomst är på tok för lågt. Det reducerar vad föraren observerar av omgivningen och därmed omdömet och trafiksäkerheten på motsvarande sätt som en rattfull förare. Därför borde straffet vara minst detsamma som vid rattfull körning.
 
  • Gilla
Kalle Bramming och 2 till
  • Laddar…
S
S sonabr4000 skrev:
Ja, jag håller med om att det är för dj...t att så många förare håller på och kladdar på sina mobiler under körning. Anser också att straffet vid eventuell påkomst är på tok för lågt. Det reducerar vad föraren observerar av omgivningen och därmed omdömet och trafiksäkerheten på motsvarande sätt som en rattfull förare. Därför borde straffet vara minst detsamma som vid rattfull körning.
Men det hindrar inte att jag anser att det är många som kör som idioter med släp. Jag har blivit omkörd av bil med släp många gånger när jag hållit t.ex. 100 på 100-väg.
Bara för att det (för det mesta) går bra så länge de kör rakt fram, så kan det gå åt h..e om de t.ex. behöver gira eller bromsa kraftigt.
Där borde polis ingripa oftare.
 
F
S sonabr4000 skrev:
Men det hindrar inte att jag anser att det är många som kör som idioter med släp. Jag har blivit omkörd av bil med släp många gånger när jag hållit t.ex. 100 på 100-väg.
Bara för att det (för det mesta) går bra så länge de kör rakt fram, så kan det gå åt h..e om de t.ex. behöver gira eller bromsa kraftigt.
Där borde polis ingripa oftare.
Fantastiskt drag, får man inte debatten man vill ha så svarar man helt enkelt sig själv. Om du bara skulle kunna förolämpa dig själv ett par gånger och följer upp det med lite hot, (jag rekommenderar ”jag vet var du bor din jävel”) så går jag och kör en påse micro-pop under tiden.
 
  • Haha
Tullen127 och 4 till
  • Laddar…
S
F fsn skrev:
Fantastiskt drag, får man inte debatten man vill ha så svarar man helt enkelt sig själv. Om du bara skulle kunna förolämpa dig själv ett par gånger och följer upp det med lite hot, (jag rekommenderar ”jag vet var du bor din jävel”) så går jag och kör en påse micro-pop under tiden.
Varför citerar du mig? Jag har inte citerat dig.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
S
F fsn skrev:
Fantastiskt drag, får man inte debatten man vill ha så svarar man helt enkelt sig själv. Om du bara skulle kunna förolämpa dig själv ett par gånger och följer upp det med lite hot, (jag rekommenderar ”jag vet var du bor din jävel”) så går jag och kör en påse micro-pop under tiden.
Är det inte "karlmb" du bråkar med? Dra inte in mig!
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
S sonabr4000 skrev:
Varför citerar du mig? Jag har inte citerat dig.
Nej, du citerar dig själv. Det är jätteroligt
 
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
S sonabr4000 skrev:
Är det inte "karlmb" du bråkar med? Dra inte in mig!
I rest my case.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
S
F fsn skrev:
Nej, du citerar dig själv. Det är jätteroligt
Vad tjafsar du om? Är du så lättroad?
Jag har inte tilltalat dig förut innan du börjar
yra utan anledning. Kan du inte hålla reda på vem du bråkar med? Det var karlmb du gnölade med förut - inte mig.
 
F
F fsn skrev:
Fantastiskt drag, får man inte debatten man vill ha så svarar man helt enkelt sig själv. Om du bara skulle kunna förolämpa dig själv ett par gånger och följer upp det med lite hot, (jag rekommenderar ”jag vet var du bor din jävel”) så går jag och kör en påse micro-pop under tiden.
Lägg av nu. Har du fritidsproblem, eller är du bara allmänt missnöjd mmed ditt liv?
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Animerad björn som äter popcorn ur en randig popcornförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
S
F frasen_36 skrev:
Lägg av nu. Har du fritidsproblem, eller är du bara allmänt missnöjd mmed ditt liv?
Han mår nog bara inte bra verkar det som.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
S sonabr4000 skrev:
Vad tjafsar du om? Är du så lättroad?
Jag har inte tilltalat dig förut innan du börjar
yra utan anledning. Kan du inte hålla reda på vem du bråkar med? Det var karlmb du gnölade med förut - inte mig.
Ja, uppenbarligen är jag så lättroad kl 11:30 att jag tyckte det var jättekul att du skrev inlägg #1159 och sen svarade dig själv i inlägg #1160. Är du en så lättstött liten blomma att du har issues med det så kan jag bara beklaga.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.