K Kaschsten skrev:
Ingen budade över så då var det ju bara snällt åka och hämta den. Jag lär inte växa ur den IAF.[bild]
Undrade först vilken skrivare de hade till filamentrullarna i bakgrunden innan jag hann ikapp mig... :rofl:
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Bosch GDR 210C slagskruvdragare framför verktygstavla med skruvmejslar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En GDR 210C damp ner, ska bli spännande att prova:D
 
  • Gilla
Bomba och 6 till
  • Laddar…
Lite grejer till MFT-bordet.
Tillbehör till MFT-bord inklusive orange spårklamma, stoppklotsar och bench dogs från UJK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
LoweW och 8 till
  • Laddar…
Köpte ett laserstativ, Bosch BT250 professional.
Mycket missnöjd med hur snett det står med libellerna i våg, är detta verkligen acceptabelt?
 
  • Bosch BT250 professional laserstativ med libell som visar ojämn nivå på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gul vattenpassnivå, Stabila märke, som hålls mot ett laserstativ med libeller som inte är i våg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bosch BT250 professional laserstativ med snedställda libeller som indikerar ojämn nivåering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
X xxx.maws skrev:
Köpte ett laserstativ, Bosch BT250 professional.
Mycket missnöjd med hur snett det står med libellerna i våg, är detta verkligen acceptabelt?
Är inte lasern självnivellerande?
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Är inte lasern självnivellerande?
Jo, men vad spelar det roll? Ögonmåttet ställer det bra mycket rakare än nivellerna visar. Dom är väl ändå där för att få en någorlunda rak utgångspunkt.
 
  • Gilla
Skånemike och 1 till
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Jo, men vad spelar det roll? Ögonmåttet ställer det bra mycket rakare än nivellerna visar. Dom är väl ändå där för att få en någorlunda rak utgångspunkt.
Jag har samma stativ (och skulle aldrig betalat för det), men jag använder aldrig vattenpasset.. Jag fäller ut benen "lika mycket" och sen justerar man ju höjden separat...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har samma stativ (och skulle aldrig betalat för det), men jag använder aldrig vattenpasset.. Jag fäller ut benen "lika mycket" och sen justerar man ju höjden separat...
Okej, är ditt vattenpass lika off?
 
X xxx.maws skrev:
Okej, är ditt vattenpass lika off?
Även om det lutar eller ser illa ut så bör det väl inte påverka funktionen, eller har du något på gång där detta ställer till det för lasern?
 
X xxx.maws skrev:
Jo, men vad spelar det roll? Ögonmåttet ställer det bra mycket rakare än nivellerna visar. Dom är väl ändå där för att få en någorlunda rak utgångspunkt.
Jag har en likadan indikator på mitt stativ, men jag tror aldrig jag har tittat på den. Man ställer in stativet så det ser rakt ut med ögonmått så fixar självnivelleringen resten.
Den där indikatorn är nog bara till för att det ska se dyrare ut...
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Jo, men vad spelar det roll? Ögonmåttet ställer det bra mycket rakare än nivellerna visar. Dom är väl ändå där för att få en någorlunda rak utgångspunkt.
Har själv ett Dewalt-stativ med liknande kontruktion och vattenpass. Aldrig använt passet faktiskt... Upptäckte rätt fort att tripod-stativ sällan räcker för åtminstone min användning. Köpte en sån där lång pinne man spänner mellan golv och tak istället. Mycket trevligare. Utan missvisande pass.
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har en likadan indikator på mitt stativ, men jag tror aldrig jag har tittat på den. Man ställer in stativet så det ser rakt ut med ögonmått så fixar självnivelleringen resten.
Den där indikatorn är nog bara till för att det ska se dyrare ut...
Precis, upp med stativbenen ungefär lika, på med lasern och justera ”kameraplattan” om lasern piper för den inte klarar att självnivellera.

På tal om det, någon som vet vilken standard snabbplatta som passar till stativet har?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Precis, upp med stativbenen ungefär lika, på med lasern och justera ”kameraplattan” om lasern piper för den inte klarar att självnivellera.

På tal om det, någon som vet vilken standard snabbplatta som passar till stativet har?
Är det inte vanlig 1/4" eller 3/8" stativgäng som även kameror har?
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Gängan ja, men plattan?
 
richardtenggren
mexitegel mexitegel skrev:
Gängan ja, men plattan?
Ser ut att vara samma som till mitt kamerastativ från ”Hama”. Får nog satsa på ett BT 300 om jag ska skaffa ett stativ, ogillar den lösningen :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.