S Snappe skrev:
Köpte en i torsdags för att ta bort färg från putsade källarväggar. Har bara hunnit att testa lite men hittills har de levererat över förväntan. Är det något speciellt du undrade över?
Funkar den för att ta bort limrester från betonggolv och jämna ut putsen på en betongvägg?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Tack!
Det jag tänkte, var att slipa ett trägolv i ett mindre utrymme.
X Xoolo skrev:
Funkar den för att ta bort limrester från betonggolv och jämna ut putsen på en betongvägg?
Absolut bara att hitta rätt slipskiva för jobbet om den som följer med inte funkar.
Har beställt lite skivor Bosch (medel) 2608600363
och (Grov) 2608600364 tror att den man får med från Lidl motsvarar medel modellen
 
  • Gilla
gurra55 och 1 till
  • Laddar…
Veckans två bitsaskar från Parkside (OWIM ursprung) kan jag rekommendera. Den större med 1/4" bits kanske jag inte skulle köra i mina slagskruvdragare men för handdragning eller borrskruvdragare duger de gott när det dessutom följer med många udda spetsar. Har tidigare köpt ett antal askar som spritts ut till familjemedlemmar.
En ask för finmekanik med magnetlock som jag inte sett förrut tycks vara en kopia av "Ifixit Mako Precisionsmejsel med bits" som Kjell & Company säljer för cirka 400:-. Parksideasken säljs för 149:- med 4mm sexkantsfästen. Medföljande bitsverktyget (4mm) helt i aluminium är det bästa jag sett. Toppenkvalitet helt enkelt och lika eller bättre än vad som finns i IFixit asken. Bifogar bild på tre olika Parksideaskar jag har nu. De nya är den i mitten och den till höger. Den till vänster är köpt under 2021 som också har OK 4mm bitsfästen. Man kan ju aldrig få för många verktyg...

Tre uppsättningar av Parkside bitsaskar med olika verktyg och bits för mekaniskt arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nikasp och 7 till
  • Laddar…
S SCB skrev:
Några synpunkter på deras bits?
[länk]
Köpte deras längre bits förra året T20, T25 samt PH2, helt okej kvalité, kör dem i slagskruvdragaren och endast lyckats sabba ett T20 bits. Så helt klart värt pengarna!

Angående deras iFixit klon. Har iFixits variant sedan många år och vill påstå att Lidls variant är snäppet sämre, inte lika bra känsla i mejslen, kvalitén på de mindre bitsen håller inte samma höjd. Med det sagt, mer än halva priset, så Lidl varianten får bo i garaget o iFixit inne i huset.
 
P poba53 skrev:
Veckans två bitsaskar från Parkside (OWIM ursprung) kan jag rekommendera. Den större med 1/4" bits kanske jag inte skulle köra i mina slagskruvdragare men för handdragning eller borrskruvdragare duger de gott när det dessutom följer med många udda spetsar. Har tidigare köpt ett antal askar som spritts ut till familjemedlemmar.
En ask för finmekanik med magnetlock som jag inte sett förrut tycks vara en kopia av "Ifixit Mako Precisionsmejsel med bits" som Kjell & Company säljer för cirka 400:-. Parksideasken säljs för 149:- med 4mm sexkantsfästen. Medföljande bitsverktyget (4mm) helt i aluminium är det bästa jag sett. Toppenkvalitet helt enkelt och lika eller bättre än vad som finns i IFixit asken. Bifogar bild på tre olika Parksideaskar jag har nu. De nya är den i mitten och den till höger. Den till vänster är köpt under 2021 som också har OK 4mm bitsfästen. Man kan ju aldrig få för många verktyg...

[bild]
Tack för din recension! Man kan aldrig få för många bits iaf..

Nu är våren här, det märker man på att det är verktygsvecka varje vecka nu! Nästa vecka blir det definitivt den digitala vinkelmätaren. Perfekt till att ställa in sin gersåg, som man misstänker sågar lite snett..

Blev en smula sugen på vinschen också, men det lät i ärlighetens namn lite klent, 125 resp 250kg. Har en i ladan som med lätthet lyfter en älg, men hade ju varit trevligt med en vinsch för husbehov också!
 
Förra veckan..129:- för 24W LED med rörelsedetektor är billigt!
Köpte först en som jag monterade upp och testade, sedan blev det tre till.
Fanns inte på alla butiker, köptes på Lidl i Arlöv (Lundavägen).

LED utomhusstrålkastare med rörelsedetektor, energibesparande, vädertålig och pivoterande design monterad på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
O ottoangel skrev:
Kan man hoppas att denna skönhet kommer till Sverige?
[länk]
Med den färgsättningen lär den inte försvinna i alla fall ;)
Bra pris!
 
O ottoangel skrev:
Kan man hoppas att denna skönhet kommer till Sverige?
[länk]
Haha, underbar!
 
"Fäste som passar till vanliga multifunktionsverktyg (t.ex. till Parkside, Black & Decker, Einhell, Worx)" - antar att jag ska tolka det här som att de INTE passar till lite dyrare märken, dvs följer nån sorts starlock-standard?

374703.jpg
 
O ottoangel skrev:
Kan man hoppas att denna skönhet kommer till Sverige?
[länk]
O ottoangel skrev:
Kan man hoppas att denna skönhet kommer till Sverige?
[länk]
Min son vill ha en för den är lite cool :)
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
"Fäste som passar till vanliga multifunktionsverktyg (t.ex. till Parkside, Black & Decker, Einhell, Worx)" - antar att jag ska tolka det här som att de INTE passar till lite dyrare märken, dvs följer nån sorts starlock-standard?

[bild]
Min uppfattning är att de inte är kompatibla med starlock. Tyvärr.
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
C
Någon som vet om man kan använda denna för ett konstant lufttryck?
Säg att kompressorn körs upp till 8 bars tryck, startar och stoppar mellan 5 och 8 bar och men jag vill arbeta i 4 bar.
 
  • Tryckluftsslangtrumma med regleringsventiler och manometrar mot röd bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
C
C Chippe skrev:
Någon som vet om man kan använda denna för ett konstant lufttryck?
Japp. Du ställer in arbetstrycket på ratten med den röda ringen och läser av det på manometern. Den delen är en regulator som ser till att hålla trycket (någorlunda) konstant.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.