F flipicity skrev:
Låter kanon ju! Och glädjen att få bygga och ha ett nytt projekt ska väl inte underskattas?
”Myror i brallan” syndromet hjälper ju till lite när man skall fatta beslut gällande projekt! :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
flipicity och 1 till
  • Laddar…
Det kommer nog bli jättebra (y)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Tänk om du hade haft en ask solstickor till hands när du köpte fastigheten;)
 
  • Haha
slacker
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
[bild]
Stora Björn!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
En stuga per barn är perfekt!
Så har min brors familj det, fruns morfar byggde stugan för länge sedan, hennes mamma tog över, och från början var det bara en vanlig dåligt byggd sommarstuga med rejäl storstuga, litet och väldigt enkelt kök, och sovrum med tre våningssängar. Nu finns tre bra gäststugor till de tre syskonen och deras familjer, utedusch, dass, utekök, förråd samt rejäla trädäck som binder ihop dem.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Det är såååååå trögt att hålla på med statliga myndigheter. Men ett ljus i mörkret när leverantören i alla fall gör det dem skall på kort tid - Lundqvist Trävaru i Piteå levererar!

Är man från Pite, så köper man hus från Pite!

Ränderna går aldrig ur en på något konstigt sätt… Eller vad säger du @Appendix? ;)

Ritningar på en byggnads framsida och baksida från Lundqvist Trävaru.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av ett hus från Lundqvist Trävaru med detaljerad planlösning inklusive vardagsrum, kök, sovrum och badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Johanse och 7 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Det är såååååå trögt att hålla på med statliga myndigheter. Men ett ljus i mörkret när leverantören i alla fall gör det dem skall på kort tid - Lundqvist Trävaru i Piteå levererar!

Är man från Pite, så köper man hus från Pite!

Ränderna går aldrig ur en på något konstigt sätt… Eller vad säger du @Appendix? ;)

[bild] [bild]
Har alltid undrat över sådana där exempelmöbleringar i ritningar - sitter folk verkligen och ser på TV i 90 graders vinkel???
 
  • Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Har alltid undrat över sådana där exempelmöbleringar i ritningar - sitter folk verkligen och ser på TV i 90 graders vinkel???
Nja, det skall inte sitta en tv på den väggen - Exempelmöbleringen tycker jag är ett bra sätt att få en uppfattning om storlek.
Att bara titta på en fyrkant ger ingen känsla av storlek och rymd.
Ryms en soffa för tre - Ryms ett bord för 6?

Samma med sovrum - Mått är en sak, men placera ut en säng och garderober ger svar på om hur stort det bör vara….
 
slacker slacker skrev:
Lundqvist Trävaru i Piteå levererar
Vad exakt levereras? Bara virke eller något mer färdigbyggt? Står inför bygge av 44 m2 så väldigt intresserad.
 
B b8q skrev:
Har alltid undrat över sådana där exempelmöbleringar i ritningar - sitter folk verkligen och ser på TV i 90 graders vinkel???
Det händer.. / har hänt :cool: (men man sitter ju snarare snett i soffan ..)
 
jonmo jonmo skrev:
Vad exakt levereras? Bara virke eller något mer färdigbyggt? Står inför bygge av 44 m2 så väldigt intresserad.
Komplett lösning, grund med L-block och en byggsats med så kallade småblock på 1200x2400 hemkört.
Generellt så har dem offererat allt utom Betongen, EL, VVS, kök, bad, golv, innerdörrar, trappa, färg och spackel samt lister som man då får lösa på egen hand.

Då jag har lite av en bergsbestigning för att ta mig till stugan så är småblock den enda lösningen som fungerar i praktiken. Visst lösvirke, men det tar för lång tid att resa. Jag tänker bygga upp allt själv med hjälp från vänner (Det är dags att kräva in lite skulder!) och självklart dokumentera så ni på BH får följa med på resan!
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Frajjanspappa och 8 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Vad exakt levereras? Bara virke eller något mer färdigbyggt? Står inför bygge av 44 m2 så väldigt intresserad.
Du har PM @jonmo !
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
B b8q skrev:
Har alltid undrat över sådana där exempelmöbleringar i ritningar - sitter folk verkligen och ser på TV i 90 graders vinkel???
Ritningen är till för att man ska tydligt se att soffan och fotöljen ska byta plats och för att man ska kunna mäta sig till att 85" verkligen får plats där soffan står nu....
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Är man från Pite, så köper man hus från Pite!

Ränderna går aldrig ur en på något konstigt sätt… Eller vad säger du @Appendix? ;)
Så sant så! Framför allt så vet man vad man får från Pite. Kvalisort!

Om man kan välja Pite så väljer man Pite :D

Det där ser ju riktigt fint ut för övrigt. Kan säga att med det där glaspartiet kommer ni bli vädligt glada. talar ju av egen erfarenhet då det ser ut så här hemma. Ett vardagsrum med öppet upp til nock ger så mycket.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
B b8q skrev:
Har alltid undrat över sådana där exempelmöbleringar i ritningar - sitter folk verkligen och ser på TV i 90 graders vinkel???
Vi gör det :p
Vi har två 3-sitssoffor placerade mitt emot varandra och TV:n på sidan. Jättetrevlig möblering när man har gäster och sitter och pratar eller spelar spel.
När vi ser på TV är det alltid bara jag och frugan så då intar vi ju oftast ryggläge på var sin soffa
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.