Kollage av olika steg i installationen av en takdusch med vita kakelväggar och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon ska babe testa takduschen,, (den stänkte ner ganska mycket när man inte hade väggar/dörrar/draperi).. han är som ett barn på julafton nu,kommer inte kunna sova… ;):p
 
  • Gilla
  • Haha
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Jag fick inte filma när han duschade……. ;)

Men han sa att det var(y)(y)(y)(y)(y)
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
LUFT / LUFT värmepump:

Någon som har något att säga om Mitsubishi Electric Ninja FT25 / 35 ? Bra? Dålig? Prisvärd?

:)
 
Vi hade beställt en Ninja men fick en Hero installerad i höstas. De hade inte riktigt koll, de där grabbarna. Nåja, samma storlek (behöver den lilla modellen) till samma pris som Ninjan så vi klagar inte. Har funkat bra under vintern.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
G gordell skrev:
Vi hade beställt en Ninja men fick en Hero installerad i höstas. De hade inte riktigt koll, de där grabbarna. Nåja, samma storlek (behöver den lilla modellen) till samma pris som Ninjan så vi klagar inte. Har funkat bra under vintern.
Ja det var ju inte ni som tagit fel, ni hade ju beställ ”rätt” :cool:.. skönt att den både funkat och ni var nöjda/tjänade lite på det hela (y)

Vi har en fujitsu slim.. som dummar sig (la av för andra gången innan jul och har varit offline sedan dess..).. och ingen ”jäkel” mekar sådan här i området - så nu när vi ska köpa ny är det av högsta vikt att det finns minst 3 st som mekar märket i närområdet! (Tar tid och ”jaga”).
 
  • Gilla
gordell
  • Laddar…
Idag fick vi 4 st nya spottar i badrummet, så nu kan vi väl anse att badrumsrenoveringen är klar :)

Vi fick en spot från början som var en modell nyare än de andra (funkade inte ihop med de andra tre - sken starkare och dimmrade ej).

Fyra nya infällda spotlights i ett vitt badrumstak, ger klar och dimbar belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr hade el-nisse lite problem att få tag på gamla modellen.. så det drog ut lite på tiden. Jag frågade en gång förra året om det inte var dags att sätta dit en lampa.. (det tyckte hen också då och sa "jag kommer på fredag")

Men det tog ytterligare ett år haha :)
Jag var snäll, vet att hen har mycket att göra och jag hade ju belysning..

Det slutade nu med att jag fick 4 st nya spottar, lite "vitare" än de innan.. men nu är de iaf nya och likadana (ny garanti).. och dra på trissor - de går att dimmra allihopa :cool:
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
LUFT / LUFT värmepump:

Någon som har något att säga om Mitsubishi Electric Ninja FT25 / 35 ? Bra? Dålig? Prisvärd?

:)
Vi tittade på den men ljudnivån var högre än andra modeller för samma luftflöde, åtminstone enligt specen. Spelar absolut noll roll om man kör på låg/medium men vi kör vår LLVP på max ett gäng månader om året så kändes lite viktigt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
M Moxmox skrev:
Vi tittade på den men ljudnivån var högre än andra modeller för samma luftflöde, åtminstone enligt specen. Spelar absolut noll roll om man kör på låg/medium men vi kör vår LLVP på max ett gäng månader om året så kändes lite viktigt.
Vad köpte ni istället? :)
 
Snigla Snigla skrev:
Vad köpte ni istället? :)
Det blev som alla andra på BH, en Mitsubishi ln25 Hero. Har dock aldrig haft en LLVP innan och har inget att jämföra med. Den brummar/blåser en del (uppenbarligen) men våra kwh halverades jan/feb jämfört med förra året så den får en stor tumme upp.

Men undra om inte de flesta pumpar i samma prisklass från de kända märkena är ungefär lika bra. Jag hade ambitionen att sätta mig in i all data men orkade till slut inte utan tog en som många verkade nöjda med. Dock kollar jag alltid just ljudnivå på allt jag köper efter att en gång råkat köpa en laptop som låter som en hårdrockskonsert :crysmile:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
M Moxmox skrev:
Det blev som alla andra på BH, en Mitsubishi ln25 Hero. Har dock aldrig haft en LLVP innan och har inget att jämföra med. Den brummar/blåser en del (uppenbarligen) men våra kwh halverades jan/feb jämfört med förra året så den får en stor tumme upp.

Men undra om inte de flesta pumpar i samma prisklass från de kända märkena är ungefär lika bra. Jag hade ambitionen att sätta mig in i all data men orkade till slut inte utan tog en som många verkade nöjda med. Dock kollar jag alltid just ljudnivå på allt jag köper efter att en gång råkat köpa en laptop som låter som en hårdrockskonsert :crysmile:
Hehe har gjort flera sådana tabbar.. (kylskåpet låter som en råmande ko imellanåt.. trots ”inbyggd” modell) - och jag är väldigt ljudkänslig :oops: (man kan dock vänja sig lite vid vissa ljud). Reagerar på vår panna i källaren också.. datorn är numer utbytt till fläktlös.. (datafläktar kan driva en till vansinne).

l/l har är nödvändigt ont ljud.. men den ska inte sitta i mitt hus iaf haha.. :) men utenheten kommer jag höra.. så den ska jag hålla ett öga på hur mycket den låter!

(har haft fujitsu Siemens där nu.. funkade perfekt tills den inte utenheten startade igen) men ingen jäkel mekar det märket här - så det köps inte igen! Bra att ha någon som kan laga i närheten OM det skulle hända nått)
 
  • Gilla
Moxmox
  • Laddar…
Måste fråga om detta..

Rulle med SPAX Terrasse tejp för skydd av golvreglar på byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såg denna tejp i ett klipp på youtube., där de byggde ett uteplatsgolv/altan. På golvreglarna la de denna tejp innan de skruvade fast golvet/trallen.. det var ett klipp som gick 100 ggr så snabbt som verkligheten typ.. så man hann inte riktigt se alla detaljer.

Men det KAN ha varit en liten distans också.. mellan tempohöjning trall (som det skruvades igenom/runt).

..oavsett blev jag lite nyfiken på det och undrar om någon sett nått liknande i Sverige?
 
Finns på Bauhaus bland annat!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Finns på Bauhaus bland annat!
Jasså, måste genast kika (y):)
 
Bygger du med vanligt impregnerat virke så behövs inte den där tejpen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
useless useless skrev:
Bygger du med vanligt impregnerat virke så behövs inte den där tejpen.
Har byggt med impregnerat hitills - men har lekt lite med tanken på ekgolv till balkongen. Dock har jag inte funderat på regelverkets träslag än.. och jag antar att tejpen eg skyddar det snarare än golvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.