Skafferiets hyllor fick sig sista smörjelsen (hoppas jag) med Jotun Lady Classic 40 alkydoljebaserad färg. Enligt handlaren köpte jag sista burken, den skulle sluta tillverkas. Hoppas han har fel, fantastisk färg! Har inte hittat någon annan färg som ens närmar sig i slitstyrka...
 
nikasp
tommib tommib skrev:
[bild]

Den här brandsläckaren får representera dagen, som använts till att ta itu med många gamla surdegar som har legat och jäst länge.

På menyn stod bland annat rullgardin i dotterns blivande rum (250 cm bred, tog några år att få tummen ur och specialbeställa den), tavlor lite överallt i huset, rensning av bokhyllor inför flytt av dem, byte av en av tre lampor i sovrummet (gaaahh, skillnad i färgtemp mot de två andra trots att det ska vara exakt samma lampa).

Och så den där brandsläckaren då, som äntligen hänger på väggen i sovrummet istället för att stå i en skrubb på golvet.

Bara resten kvar då...
Fasen, jag har också ett väggfäste liggande. Har stått och dammat i tvättstugan i 5 år nu :D
 
Fick hem detta igår, till garageportar samt snickarboa.
De "nya" Multifix dosorna kändes riktigt trevliga.
Flera nya gröna Multifix dosor i en kartong, tillsammans med LED-downlights förpackningar och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Tänk på att ställa drivdonet på rätt styrka (700mA om det var Core Outdoor) så du inte bara kopplar in och kör :p (har hänt även de bästa)
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Tapetserade i hallen igår.

Nu bara lister/golv/lampknappar/eluttag och lite slipning kvar nere på golvet.
 
  • Ny tapet med blommönster ovanför halvpanel i grått nere, oslipat golv och taklampa tänd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
Idag har jag valt att inte göra något med någon annans hus och sparade minst 4 miljoner och minst 1500 arbetstimmar. Vi köpte nämligen inte en fjällstuga med renoveringsbehov :crysmile:.

Vad ska jag göra med alla pengar och tid? :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag valt att inte göra något med någon annans hus och sparade minst 4 miljoner och minst 1500 arbetstimmar. Vi köpte nämligen inte en fjällstuga med renoveringsbehov :crysmile:.

Vad ska jag göra med alla pengar och tid? :rofl:
Nya/fler blå verktyg är alltid en "säker placering" ;)(y)
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Japp, längesen jag fick en så svart blick av frun när jag sa just det :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Jag? Inget. Hantverkare? Massor! Nästan det sista med relining av avloppet. Imorgon får vi tillbaka funktionen i alla rum men också förhoppningsvis utan problem kommande 20 åren ^^
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Slipat taket och takvinkeln. Bild från en ny vinkel igen.

Renoveringsarbete inomhus, slipat tak och väggar, rum skyddat med plast och arbetsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Karrock
Fått upp fjärde benet på pergola stomme
 
  • Svartmålad pergolastomme med fyra ben i en trädgård, med buskar och stenbelagd gångväg i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
karra och 4 till
  • Laddar…
Ny LED-spotlight installerad i vit träpanel med synliga reparationsspår runt armaturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort hål i tak efter borttagning av gammal belysning, förberett för nya spottar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålad takyta med ett markerat gammalt större hål för belysning inför lagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad garagebelysning med elledningar och täppta hål under takfot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad spotlight i ett vitt trätak över en garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade spottar i taket över en vit garageport, med utsikt mot en röd husvägg och skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörk fasad med två upplysta garageportar på kvällen, bil parkerad på sidan, och reflekterande ljus på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bytt belysning över portarna.
Bilderna talar nog sitt tydliga språk, lyckades få igen de gamla större hålen bra, och upp med nya spottar.
Stort tack @Ramnemark för vägledning. :heart:
 
  • Gilla
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
Limmat dit en glasruta i skafferidörren.
 
  • Glasruta limmad i dörr med träkloss och gult tejp som stöd under torkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Skruvat golvspån. Eller vänta nu. Det var ju inte i mitt hus…..

#tjänstergentjänster
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Värmer upp rucklet som stod på tomten när vi flyttade in för att lägga tätskikt i blivande bastun (vi har en i källaren redan).
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.