Svar: Festools huvudkontor ligger i Wendlingen

Motivering: Sambon fick lov att köpa en riktig och bra sänksåg inför vårt altanbygge i somras, det blev en Festool.
Han är så nöjd! Gör allt för få ta fram och använda den, där ligger jag i lä!
Så med förhoppning att bli sambo nr 1 ”igen” vore det underbart att få överraska med en till Festool produkt ✊
 
X
Svar: Wendlingen
:
Min syster är i stort behov av en ny skruvdragare och har inte råd att köpa en så det vore en perfekt present (då hon dessutom fyler år i närtid).
 
svar: Wendlingen!

Jag ska bygga säng till min dotter, och då hade det underlättat med en dragare!
 
Svar: Wendlingen
Passar perfekt nu när vårsäsongen kommer med altanbygge i pipen. Den gamla skruvdragare kommer inte att klara uppgiften så här krävs nya verktyg!
 
Svar: Wendlingen

Jag kommer att ha stort behov av en riktigt proffsig skruvdragare nu när jag på ålderns höst har flyttat ut på landet med diverse byggnader som skall/behöver renoveras och till montering av cirka 500 isolatorer på stängselstolpar. Det skulle vara riktigt fint att kunna ha en proffsstrudragare till bla detta.
 
Svar: Wendlingen

Hade varit perfekt att vinna tills vi äntligen ska fixa till uterummet där det läcker in vatten. Allt ska bytas nu och med en egen maskin så kanske man kan hjälpa sambon lite lättare.
 
Fråga 1: Wendlingen Fråga 2: Festo förbättrar finsnickarens förmåga.
 
Svar: Wendlingen

Kört med festool sedan jag började jobba! Alltid funkat, aldrig strulat ❤️
Att ha en hemma skulle vara guld när renoveringen närmar sig!
 
Svar: Det ligger utanför storstaden Stuttgart.

Aldrig ägt en festool maskin, att få möjligheten att få äga en maskin ifrån en premiumtillverkare vore en dröm. Speciellt en skruvdragare är såklart huvudmaskinen i sin arsenal av maskiner. Jag tror min son skulle se upp till mig som ett proffs med en Festool i handen, fastän man är en simpel hemmasnickare.
 
Wendlingen

jag är i stort behov av en bra maskin för att kunna underhålla och renovera mitt hus. Har 3killar hemma som gärna hjälper till och det skulle underlätta med en till maskin för att få jobbet gjort när dom leker med den nuvarande!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den hållbara och uthålliga skruvdragaren T 18+3 5,2-Plus från Festool, är vinst i veckans tävling. Den borstlösa motorn arbetar slitagefritt och omvandlar praktiskt taget all energi från batteriet till optimal effekt. Skruvdragaren lämpar sig utmärkt till alla dina arbeten, från att montera inredning till att bygga bjälklag. Laddare och två batterier medföljer, liksom Systainer-väskan för säker och praktisk förvaring.

Värde: ca 6670 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna skruvdragaren, längst ner i den här tråden.
Fråga: Utanför vilken tysk stad med drygt 600 000 invånare finner du Festools huvudkontor?
Svaret hittar du här: Festool.se

Vinnaren utses fredagen den 25 feb.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Festool för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: Wendlingen
Skulle verkligen behöva en högkvalitativ skruvdragare till mitt sjöbodsbygge som kommer att innehålla flera tusen 100mm skruv -tung skruvning…:sweat:
Mvh Åke G
 
Svar: Wendlingen

Det skulle vara kul att få äga och använda ett verktyg av denna kaliber. Har alltid bara nyttjat billiga maskiner och skulle nog aldrig lägga så mycket pengar på ett verktyg, men nu finns möjligheten ...
 
Svar: Wendlingen, Stuttgart.

En perfekt kompis för alla pågående och kommande projekt på gården på Öland, och kanske kan man fresta inlånad arbetskraft med att få använda en ypperlig Festool skruvdragare ! :cool:
 
Staden är Wendlingen.

Är tvungen att bygga om vårt förråd ute.
Som pensionär vill man ju ha pålitliga och rejäla verktyg.
Festool har hittills varit en ouppnåelig dröm.
 
Z
Wendlingen!

Min sambo har en festool csx skruvdragare men jag står alltid utan skruvdragare när vi bygger. Det hade varit så kul och vinna en egen festool skruvdragare så jag slipper slåss med sambon om vem som behöver skruvdragaren mest :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.