Niklasloow Niklasloow skrev:
Det är bara ren bluffrea! De har kört samma priser i flera månader. Håller stenkoll då jag letar efter en Tormek med hus och hem paketet. Men gärna fler Tormek tips i tråden :thinking:
Ok, men t.ex. TT-50 och hempaketet går ändå inte att köpa billigare just nu vad jag har sett. Hylte går inte att beställa ifrån.

Som Svante Svenson skriver så är man nere på Hyltes priser med 20% rea hos ClasOhlson, så lite billigare än Toolab om man kan vänta.
 
K konne skrev:
Nu vill jag också ha AFC och antistatisk slang. Kommer detta sluta med att jag går med i Festool laget?
Det kostar att hänga på byggahus.se.
 
  • Gilla
  • Haha
Gudahov och 4 till
  • Laddar…
A antnor skrev:
Verkar vara riktigt bra pris på Vikingarm nu ifall man går ihop och köper storpack...
[länk]
Jag kan tänka mig att köpa 2-3 av dessa om någon annan vill dela i skåne (Malmö/Lund/Helsingborg)?
 
  • Gilla
Matteandersen
  • Laddar…
M maglin skrev:
Jag kan tänka mig att köpa 2-3 av dessa om någon annan vill dela i skåne (Malmö/Lund/Helsingborg)?
Jag kan också tänka mig två (Malmö/Hässleholm)

Edit:
Borde gå att prismatcha på Bauhaus.
Ger ett pris på 1.209,45:-/st
 
Redigerat:
  • Gilla
Matteandersen och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jag kan också tänka mig två (Malmö/Hässleholm)

Edit:
Borde gå att prismatcha på Bauhaus.
Ger ett pris på 1.209,45:-/st
Det har gått för lång tid sen jag skrev inlägget så jag kan inte redigera igen.
Hur som helst har jag kollat med Bauhaus och det går dessvärre inte att prismatcha, då det är ett 8-pack och Bauhaus bara säljer dom styckvis.

Det blir alltså ca 1.374:-/st, vilket fortfarande är prisvärt.
 
  • Gilla
maglin
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jag kan också tänka mig två (Malmö/Hässleholm)
M maglin skrev:
Jag kan tänka mig att köpa 2-3 av dessa om någon annan vill dela i skåne (Malmö/Lund/Helsingborg)?
Jag kan också tänka mig att köpa 2st, bor i Trelleborg, så nära till Malmö
 
  • Gilla
maglin och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Detta kit köpte jag november 2020. Då kostade det 409 Euro.
Jag ville ha antistatisk slang och fick M-klass och AFC på köpet.
[bild]
Idag dök denna upp på rean GAS 35 L AFC. Inte antistatisk och inte M-klass men med 1380W istället för 1200W. Och om jag fattat M vs L så är det ändå samma filter men inget varningssystem? Sen verkar man kunna få 500kr cash back från bosch dessutom. Då är man nere på 3500.

Kanske inte ska göra detta till "Konne köper dammsugaretråd..." men kan inte hålla mig, förlåt. Kanske hjälper någon annan med.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
K konne skrev:
Idag dök denna upp på rean GAS 35 L AFC. Inte antistatisk och inte M-klass men med 1380W istället för 1200W. Och om jag fattat M vs L så är det ändå samma filter men inget varningssystem? Sen verkar man kunna få 500kr cash back från bosch dessutom. Då är man nere på 3500.
Kanske inte ska göra detta till "Konne köper dammsugaretråd..." men kan inte hålla mig, förlåt. Kanske hjälper någon annan med.
Gör inte som Bosch, blanda ihop märkeffekt med "sugeffekt". Alla GAS 35 har 1200W i märkeffekt och 1380W i sugeffekt samt 254 mbar i max undertryck.
 
K Kane skrev:
Alla GAS 35 har 1200W i märkeffekt och 1380W i sugeffekt
En evighetsmaskin ;)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
D Dilato skrev:
En evighetsmaskin ;)
Bättre! Man går 180W plus på den.....
 
Finns det någon enfassugare som har bra sug? Tycker mig bli besviken varje gång jag testar. Nu kanske det inte är helt rättvist att jämföra med en indutridammsugare på 20kW, å andra sidan är det helt andra slangdimensioner.
 
K Kane skrev:
Gör inte som Bosch, blanda ihop märkeffekt med "sugeffekt". Alla GAS 35 har 1200W i märkeffekt och 1380W i sugeffekt samt 254 mbar i max undertryck.
Okay. Inte helt med på vad du menar men kollar man på https://www.amazon.se/-/en/dp/B00CA9J6ZO/ref=sr_1_3?crid=26KDR5QFVBH3F&keywords=gas+35&qid=1645794559&sprefix=gas+35,aps,98&sr=8-3&th=1 så finns den i 2 olika watt varianter?

EDIT: gick till bosch hemsida (vilket man kanske borde gjort på engång) och där finns den som du säger i en variant med rated input 1200W och 1380W suction turbine.
 
Redigerat:
X xxx.maws skrev:
Finns det någon enfassugare som har bra sug? Tycker mig bli besviken varje gång jag testar. Nu kanske det inte är helt rättvist att jämföra med en indutridammsugare på 20kW, å andra sidan är det helt andra slangdimensioner.
Nu vet jag inte vad det är för sug du behöver men vi har kört med en Kärcher WD6 Premium 1300w några år och är mer än nöjda med sugkapaciteten. Det kan möjligen bli dåligt sug när påsen börjar bli full men det finns en uppenbar lösning på det.

Nackdelar? Det skulle så fall vara att den är ganska hög, men den har inte trillatomkull för oss än iallafall.
 
  • Gilla
vefyra
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.