Svar: Huvudkontoret ligger utanför Stuttgart.

Önskar att uppgradera min nuvarande skruvdragare och har tittat på just denna festool men stoppar mig varje gång jag inser hur mycket den kostar
 
Svar: Wendlingen.
När man som jag har ett hus byggt 1925 behöver man ha riktiga grejor.
 
P
Svar: Utanför Stuttgart i Wendlingen
Motivering: Som nybyggare med massor av projekt och dessutom som en mycket händig kvinna behöver jag verkligen en EGEN skruvdragare då maken alltid lägger beslag på den vi har. Det vore en fröjd att vinna denna pärla till hjälpmedel!
 
Redigerat:
Svar: Utanför Stuttgart, i Wendlingen.

Jag har "vanliga skruvdragare" av lite enklare sort och skall i sommar bygga en timrad friggebod som skall bli en bastu. Nu är jag väl ingen van timmermästare och kommer säkra stommen med långa träskruv. Med största sannolikhet kommer mina andra skruvdragare att lukta bränt efter ett kort tag, men det enda röklukt jag vill ha är från tändstickan när jag tänder första bastun. Med en Festo kommer det snart bli dags för det, för den klarar jobbet.
 
Svar: Festools huvudkontor ligger i Wendlingen

Motivering: Jag älskar verktyg! Känslan av en Festool är gudomlig, välbalanserade, tysta, motorerna spinner som ett bi som varit i en nyutslagen blomma! Jag äger inget batteridrivet Festoolverktyg idag, men jag drömmer om det!
Jag använder inte bara verktyg, utan njuter av dess design, kvalitet och känsla. (På ett sunt sätt ;) )
 
Svar: Utanför Stuttgart i Wendlingen

Har letat efter en ersättare min nuvarande skruvdragare med trasig chuck. Denna hade varit perfekt att få använda till alla projekt här hemma!
 
Svar: Stuttgart, Tyskland.
Anledningen att jag vill ha denna underbara skruvdragaren är att jag vill överraska min man med en bättre, högkvalitets skruvdragare då hans nuvarande skruvdragare inte fungerar så bra och han börjar gnälla över den. Just nu håller vi på med flera renoveringar.
 
Svar: Stuttgart, Tyskland.
Anledningen att jag vill ha denna underbara skruvdragaren är att jag vill överraska min man med en bättre, högkvalitets skruvdragare då hans nuvarande skruvdragare inte fungerar så bra och han börjar gnälla över den. Just nu håller vi på med flera renoveringar.
 
Svar: Huvudkontoret ligger utanför Stuttgart

Motivering: Nyinflyttad i en äldre lägenhet med renoveringsbehov. Denna maskin skulle bringa mycket glädje till arbetena som ligger framför. Dessutom - bra verktyg = tidseffektivt = mer tid över att spendera med familjen, vilket i slutändan är det viktigaste för mig.
 
Svar: Wendlingen

Min skruvdragare bröt ihop för ett tag sedan och började ryka ur ventilationshålen baktill. Nu har jag snickrat ett par hyllor till barnens lekrum men saknar en skruvdragare för att sätta upp dom på väggen. Med festools skruvdragare skulle jag lösa detta på nolltid och legobyggena skulle få sin efterlängtade plats!
 
Wendlingen
Jag har hittills enbart Makita av den anledningen att detta är det mest prisvärda fabrikatet som hittills motsvarat mina krav. Men kvalitén kan det finnas mera att önska av då några maskiner börjar visa tendenser till serviceåtgärd med den kostnaden som uppstår. Så nya maskiner är att vänta i stället kan jag tro.
Här kommer då ett tillfälle som jag egentligen länge väntat på som anledning till byte då Festool ligger i ett eget segment av pris och därmed förhoppningsvis förväntad kvalité. Är det för mycket att hoppas på eller?
 
Staden ni frågar om är Stuttgart.

Nybliven husägare, som kommer från hyresrätt och har då en grön Bosch, som absolut fyllde sin funktion där. Dock är det något glapp i den så att den envisas att inte starta till och från, vilket är aningen frustrerande när man ska använda den. Problem nummer två är att jag inte kunnat ta fram maskinen utan att min tvååriga som bryter samman för att han vill ha den. Lösningen var att köpa en leksaks-skruvdragare som ser ut som min gröna Bosch. Men det hjälper inte…när jag väl försöker använda den.
Har länge försökt att motivera att köpa en 18 voltsmaskin från Festool, samt en CXS, men båda kostar en del. Om jag vinner en så kommer jag slippa fundera vilken jag ska ha utan då är det bara att handla den lilla som ett komplement.
Funderar även på att bygga en lekstuga till barnen, med den nuvarande kommer de projektet inte bli av, eller klart i rimlig tid.
Kan ju tilläggas att jag försökt att motivera ett Festool-köp sedan många år, och det var nära inköp, trots att jag bara skulle haft den till att sätta upp någon tavla, hylla eller tv någon enstaka gång…men även då vill man ju ha något man kan lita på!
 
Svar: Wendlingen

Motivering: Min kära fru råkade knocka ner min Metabo-skruvdragare från ett fönsterbleck, may it rest in peace.. Och som barnrums-renoverande ingenjörs-student och snart blivande pappa har jag inte råd med att köpa en ny 'fin' maskin. Dessutom har jag alltid velat se vad 'hypen' kring festool och centrotec-hållarna är. :)
 
Svar: Wendlingen

Behöver helt enkelt en ny skruvdragare då det står en hel del renoveringar på schemat under våren och sommaren.
 
Skånepöjk
Svar: Wendlingen

Motivering: jag har en massa härliga sommarprojekt på gång men ingen skruvdragare som orkar med uppgiften! Men med en sån här proffsig skruvdragare hade till och med en amatör som jag sett proffsig ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.