Wendlingen vid Neckar ligger det

Hade varit en dröm med denna nu när man precis lämnat in bygglovshandlingarna och planerar att bygga terrass direkt så hade detta varit ett drömlikt verktyg att ha i sin arsenal.
 
Svar: Stuttgart

Motivering: Vi har ett helt hus att renovera, och jag och min man gör gärna arbetet tillsammans. Det vore fantastiskt att ha en varsin skruvdragare så att jag inte bara står och tittar på medan maken skruvar. Om jag tar skruvdragaren ifrån honom så vandrar han iväg och gör något annat, och då blir det ju inte längre ”tillsammans”.
 
Svar. Wendlingen.

Min gamla bosch letar efter en livskamrat att dela framtida projekt med. Vi ser fram emot sena snickarkvällar och skruvande i solnedgången. Men kan även tänka oss lugna kvällar för att ladda batterierna.
 
Wendlingen

Som nybliven husägare och en altan som ska byggas så vore det roligt att få ha en riktigt bra maskin. I nuläget blir det köp av någon budgetvariant, mer tillåter inte ekonomin.
 
Svar: Festool ligger utanför Stuttgart.
Motivering: Jag har ett märkligt problem, till skillnad mot mina pengar och min gamla Bosch så tar projekten aldrig slut…
 
Rätt svar: Wendlingen

Min gamla maskin börjar ge upp och vi står inför en flytt.
Denna skulle underlätta massor när vi börjar om på nytt!
 
Huvudkintoret ligger i Wendlingen

Jag har problem med att min sambo alltid skruvar åt chucken på vår Bosch skruvdragare för hårt, så jag inte kan byta bits eller borr själv. Jag har länge önskat mig en egen skruvdragare, dessutom så är det jag som gör det mesta renoverings och kompleterings arbete på min lilla fastighet. MVH Lena
 
S
Svar: Utanför Stuttgart. (Huvudkontoret ligger i Wendlingen)

Jag har köpt en sommarstuga där en hel del behöver fixas. Jag är ”pappas flicka” och har fått mycket hjälp och kunskap av min pappa men jag vill lära mig själv! Och utan bra verktyg går det inte. Jag har fått ärva en skruvdragare från just Festool men där batteriet börjar sjunga på sista versen. Därför skulle jag bli så glad för den här vinsten!
 
Frågan: Wendlingen

Motivering: Jag har aldrig fått äga en kvalitets skruvdragare utan jag har enbart köpt billigast möjliga. Jag skulle verkligen vilja ha en Festool som kan hålla i många år istället för att köpa en billig skruvdragare vartannat år.
 
Svar: Wendlingen

Har tyvärr aldrig fått prioritet på att köpa riktiga kvalitetsverktyg för projekten här hemma. Vore spännande att få utforska denna del av bygg-hemma-världen.
Bittert medveten om att jag kan gå en dyr framtid till mötes när jag troligen blir fast i kvalitetsträsket
 
Huvudkontoret ligger i Wendlingen men staden ni efterfrågar är Stuttgart.

Som nybliven husägare med allt vad det innebär vore det kanon att få jobba med riktiga verktyg som håller. Har en skruvdragare idag men när jag och sambon ska jobba tillsammans så blir det både roligare och går snabbare med varsin maskin. Sommaren altanbygge kommer gå i ett nafs när vi kan hjälpas åt.
 
Gick genast in på min profilsida och fyllde i de begärda uppgifterna, för den här maskinen skulle jag verkligen ha nytta och glädje av i mitt tillbygge. Just nu är jag lite handikappad av en avsliten sena i ett finger, högerhanden såklart , men när det är färdigläkt, då dj....r .
Min gamla B&D borrskruvdragare fungerar iofs, men inte så bra, och framför allt inte så länge åt gången.

Orten ni söker är Wendlingen. Och där hittar ni företaget på Wertstraße 20.
Vill ni ha telefonnummer så letar jag gärna upp det. Säg bara till.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den hållbara och uthålliga skruvdragaren T 18+3 5,2-Plus från Festool, är vinst i veckans tävling. Den borstlösa motorn arbetar slitagefritt och omvandlar praktiskt taget all energi från batteriet till optimal effekt. Skruvdragaren lämpar sig utmärkt till alla dina arbeten, från att montera inredning till att bygga bjälklag. Laddare och två batterier medföljer, liksom Systainer-väskan för säker och praktisk förvaring.

Värde: ca 6670 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna skruvdragaren, längst ner i den här tråden.
Fråga: Utanför vilken tysk stad med drygt 600 000 invånare finner du Festools huvudkontor?
Svaret hittar du här: Festool.se

Vinnaren utses fredagen den 25 feb.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Festool för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:
Wendlingen

Motivering:
Annalkande omfattande renovering underlättas säkerligen av verktyg med bra kvalitet.
 
Svar: Stuttgart

Alla mina maskiner är vackert blå/gröna utom min skruvdragare, där färgen de walt är skrikigt gul.
Att vinna en dragare från Festool skulle därför vara riktigt kul.
 
Svar: Wendlingen

Har en Hitachi skruvdragare idag som är väldig trött.
Motivering: Hmm eftersom man skruvar för lite att kunna motivera till sin fru att vill investerar i en riktig bra skruvdragare, Plus att det går att köpa till vinkelchuck kan det bli bättre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.