AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är för det är samma klientel som köper iphones. Iphones har också högt andrahandsvärde. Två produktsegment med många idioter helt enkelt.

Hmm, undrar vad jag är som kör iPhone privat och android som arbetstele. Halvidiot?

Kanske har de båda sin fram- och baksidor...
 
  • Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Hmm, undrar vad jag är som kör iPhone privat och android som arbetstele. Halvidiot?

Kanske har de båda sin fram- och baksidor...
Du är inte idiot per automatik, köper du secondhand elektronik däremot är du i riskzon. Köper du den till överpris är du det garanterat :)
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du är inte idiot automatik, köper du secondhand eleoktronik däremot är du i riskzon. Köper du den till överpris är du det garanterat :)
Min iPhone 12 köpte jag ny för 5k för 1,5år sedan. Androidluren betalar jobbet så det har jag faktisk ingen aning om vad de ger för ;)
 
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
99.9% är idioter. Så de flesta Androidanvändare är idioter också ;)
Oj, du är större misantrop än mig. Jag brukar bara säga ca 80% :)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Oj, du är större misantrop än mig. Jag brukar bara säga ca 80% :)
99.9 är lätt överdrift för att verkligen understryka :)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är för det är samma klientel som köper iphones. Iphones har också högt andrahandsvärde. Två produktsegment med många idioter helt enkelt.
Förstår inte riktigt din poäng förutom att du kände ett behov att vara otrevlig.
Sonos precis som Apple verkar ju göra mycket rätt eftersom många gillar produkterna.
 
De som verkligen försöker övertyga sina bekanta om förträffligheten med iPhone och Sonos är de som verkligen inte förstår hur de funkar.

De nyktra kan fortfarande välja iPhone och Sonos, bra, snygga och lättanvända produkter. Men inte med den sektliknande övertygelse som fanatikerna uppvisar.
 
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Det ironiska är att det är just den motsatta gruppen som är de mest fantastiska att välja iPhone...

Here’s to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes… the ones who see things differently — they’re not fond of rules… You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them, but the only thing you can’t do is ignore them because they change things… they push the human race forward, and while some may see them as the crazy ones, we see genius, because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do.
— Steve Jobs, 1997
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Sonos precis som Apple verkar ju göra mycket rätt eftersom många gillar produkterna.
Absolut är det innovativa och bra produkter, min observation är att många användare av dessa produkter vill övertyga andra om att de gjort rätt val och andra gjort fel.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Absolut är det innovativa och bra produkter, min observation är att många användare av dessa produkter vill övertyga andra om att de gjort rätt val och andra gjort fel.
Jag upplever faktiskt att det är tvärtom. Många som kör lite mer avancerade Androidlurar är tekniknördar som älskar sina "feature overload" lurar och ser ner på de som väljer lite mer färdigpaketerade lösningar... De slänger sig med "stats" och väljer att ignorera all diskussion kring helhetsupplevelsen av lurarna.
 
S Styrman_jansson skrev:
Jag upplever faktiskt att det är tvärtom. Många som kör lite mer avancerade Androidlurar är tekniknördar som älskar sina "feature overload" lurar och ser ner på de som väljer lite mer färdigpaketerade lösningar... De slänger sig med "stats" och väljer att ignorera all diskussion kring helhetsupplevelsen av lurarna.
Jo, jag kan känna igen det.

Jag har provat iPhone men gillade det inte. Jobs uttalande ovan talar ett språk, men de vill låsa in användarna i sitt eget ecosystem och det är nåt helt annat.

Upplevelsen, designen, lurarna är ju jättefina. Men dyra. Och låsta.

Detta genomsyrar hela historien kring Apple. Har haft AppleII (min första dator), använde aldrig Mac aktivt själv, men när jag växte upp fanns de i huset så har ju hållit på endel med dem trots allt.

Det är en "strid" som pågått i alla år. Apple har alltid varit det lite elegantare, dyrare, mer classy valet. Men har alltid inneburit att man alltid är bakbunden vad och hur man kan göra med sin device. Men det är egentligen inte mer märkligt att endel kör bil, andra åker tåg. Endel flyger en egen cessna, andra åker buisness class. Vad är bäst? Mest flexibelt? Mest prisvärt?

Apple har sin plats och har bidragit enormt till utvecklingen inom datorer och telefoner. Sonos har jag ingen egen erfarenhet av, men det jag förstått är det lika där. Innovativa. Men är det "bästa" konsumentval sett till prestanda och pris och vad man kan göra med produkten? I vissa fall ja. I andra fall nej.

Jag rackar ner på de som är "fanatiska" och vill "missionera" sina Apple-prylar i de fall de själva inte riktigt fattar vad som är bak och fram på dem. Men många har gjort ett bra val att välja Apple... Det ÄR bra produkter.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
99.9 är lätt överdrift för att verkligen understryka :)
Tänk dig då hur dum en genomsnittlig person är. Betänk sen att hälften är dummare än det.
 
J Jocke Best skrev:
Tänk dig då hur dum en genomsnittlig person är. Betänk sen att hälften är dummare än det.
Visst är det stört. Och de har inte ens vett att veta om det
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jo, jag kan känna igen det.

Jag har provat iPhone men gillade det inte. Jobs uttalande ovan talar ett språk, men de vill låsa in användarna i sitt eget ecosystem och det är nåt helt annat.

Upplevelsen, designen, lurarna är ju jättefina. Men dyra. Och låsta.

Detta genomsyrar hela historien kring Apple. Har haft AppleII (min första dator), använde aldrig Mac aktivt själv, men när jag växte upp fanns de i huset så har ju hållit på endel med dem trots allt.

Det är en "strid" som pågått i alla år. Apple har alltid varit det lite elegantare, dyrare, mer classy valet. Men har alltid inneburit att man alltid är bakbunden vad och hur man kan göra med sin device. Men det är egentligen inte mer märkligt att endel kör bil, andra åker tåg. Endel flyger en egen cessna, andra åker buisness class. Vad är bäst? Mest flexibelt? Mest prisvärt?

Apple har sin plats och har bidragit enormt till utvecklingen inom datorer och telefoner. Sonos har jag ingen egen erfarenhet av, men det jag förstått är det lika där. Innovativa. Men är det "bästa" konsumentval sett till prestanda och pris och vad man kan göra med produkten? I vissa fall ja. I andra fall nej.

Jag rackar ner på de som är "fanatiska" och vill "missionera" sina Apple-prylar i de fall de själva inte riktigt fattar vad som är bak och fram på dem. Men många har gjort ett bra val att välja Apple... Det ÄR bra produkter.
Det finns nog som du säger fanatiker i båda lägren.
För mig så är jag uppvuxen med Apple ( första datorn var en Mac LCII i början av nittitalet) och jag har ägt 6-7st. Dock har jag en HP nu av olika omständigheter. En av dem att det blev för mycket pengar med en Mac.

Telefonmässigt så upplever jag android som alldeles för rörigt. Visst finns det möjligheter till att anpassa en hel massa men tycker det är lite för omständigt. Sedan så har vi betydligt fler supportärenden på hårdvara generellt på jobbet för androidlurar ( dock har jag inte 100 koll på fördelningen android kontra apple) så kvallen verkar inte vara riktigt samma.
 
T
S Styrman_jansson skrev:
Jag upplever faktiskt att det är tvärtom. Många som kör lite mer avancerade Androidlurar är tekniknördar som älskar sina "feature overload" lurar och ser ner på de som väljer lite mer färdigpaketerade lösningar... De slänger sig med "stats" och väljer att ignorera all diskussion kring helhetsupplevelsen av lurarna.
Jag är tekniknörd men jag vill ha saker som "bara funkar". Och det har alla mina Androidlurar gjort. (Det gör säkert iPhone också, personligen köpte jag en av varje sort för en massa år sen och testade båda parallelt, och eftersom Android just då vann med en liten hårsmån har jag kört vidare på det.)

Av samma skäl har jag kört Sonos ända sedan man var tvungen att köpa en smartphoneliknande fjärrkontroll eftersom appar knappt var påtänkt. Och det har "bara funkat" ända sen dess. Däremot ogillar jag starkt att de försöker tvinga mig till att uppgradera med en "fantastisk rabatt på 30%"...

(OSX däremot... känslan den dagen jag bestämde mig för att sluta försöka köra OSX och kastade ut det från min pc och sålde macbooken går inte att beskriva.)

Vad andra väljer? Det är väl upp till dem.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.