M Martin Lj skrev:
Har svarat tidigare i tråden. Nu har det gått drygt ett år sen jag satte in fönstren och har inget att klaga på. Köpte vridfönster med aluminium på utsidan.
Jaha ja, kul att höra, var inne på fönster med ekramar annars betsad furu. Man får om det går försöka vara ute i god tid nu då för allt generellt leveransstrul pga coviden.
 
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Också nyfiken på Lyxfönster hur dom är att beställa ifrån, är en del fönster vi behöver till ett nybygge och vad jag har sett från svenska leverantörer så skiljer det nästan halva priset med samma spec. Hur har det gått för er som har beställt, är ni fortfarande nöjda?

Tråkigt att höra om strul och brist på kommunikation, råkat ut för det en del med svenska leverantörer med men iof så är lättare att ha göra med nån man kan gå knacka på:D
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Också nyfiken på Lyxfönster hur dom är att beställa ifrån, är en del fönster vi behöver till ett nybygge och vad jag har sett från svenska leverantörer så skiljer det nästan halva priset med samma spec. Hur har det gått för er som har beställt, är ni fortfarande nöjda?

Tråkigt att höra om strul och brist på kommunikation, råkat ut för det en del med svenska leverantörer med men iof så är lättare att ha göra med nån man kan gå knacka på:D
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Också nyfiken på Lyxfönster hur dom är att beställa ifrån, är en del fönster vi behöver till ett nybygge och vad jag har sett från svenska leverantörer så skiljer det nästan halva priset med samma spec. Hur har det gått för er som har beställt, är ni fortfarande nöjda?

Tråkigt att höra om strul och brist på kommunikation, råkat ut för det en del med svenska leverantörer med men iof så är lättare att ha göra med nån man kan gå knacka på:D

Jag har köpt fönster från dom i tre omgångar. en gång till mitt hus sedan åt en väns hus och sista via mitt byggföretag.
Alla gånger har det funkat bra. Skickat mig bilder på fönster och dörrar innan de skickas iväg samt inget fel på något fönster. Allt har varit till 100%. sen visst alla gånger kanske inte dom svarat på dagen. Men dock alltid fått ett svar.
Jag ser ingen skillnad i svarstid från dom kontra ett vanligt svenskt företag.
Inte ens jag själv svara på stört alla gånger. Men försöker.
 
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
R Ravers skrev:
Jag har köpt fönster från dom i tre omgångar. en gång till mitt hus sedan åt en väns hus och sista via mitt byggföretag.
Alla gånger har det funkat bra. Skickat mig bilder på fönster och dörrar innan de skickas iväg samt inget fel på något fönster. Allt har varit till 100%. sen visst alla gånger kanske inte dom svarat på dagen. Men dock alltid fått ett svar.
Jag ser ingen skillnad i svarstid från dom kontra ett vanligt svenskt företag.
Inte ens jag själv svara på stört alla gånger. Men försöker.
Ok, va bra att höra det känns betryggande! Skummat snabbt igenom u-värden på dom olika glas alternativen och det står ug iställer för u, kanske betyder samma sak? Har du beställt ek varianten någon av gångerna?
 
Har en batch hemma som jag tänkte montera i vecka.

Tog typ 4 veckor från beställning till leverans. Kunde även ändra måtten efter beställning utan några problem.
 
  • Emballerad byggprodukt klar för montering utomhus, skyddad med plast och fäst på en träpall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Har en batch hemma som jag tänkte montera i vecka.

Tog typ 4 veckor från beställning till leverans. Kunde även ändra måtten efter beställning utan några problem.
Jaha kul, det gick fort! Får fråga vilket u-värde du körde på?
 
Det med 0.7ug. kallas för
3-glas med varm
kant (CHR)

Glöm inte att även välja säkerhetsglas om det är fönster som kräver det
 
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Det med 0.7ug. kallas för
3-glas med varm
kant (CHR)

Glöm inte att även välja säkerhetsglas om det är fönster som kräver det
Toppen, var inne på samma variant! Neä just tack, hörde om det med fönster placerade lägre än 60 cm ovan markplan, tror jag det var.
 
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Toppen, var inne på samma variant! Neä just tack, hörde om det med fönster placerade lägre än 60 cm ovan markplan, tror jag det var.
Det är så pass billigt att välja härdat glas med laminering på båda sidorna, så det är ingen tvekan, Särskilt om man har barn hemma. pristillägget för det var knappa 2000:-.
Välja likt här i Sverige ex på Mockfjärds så får du trippla priset.
Bland det jag köpte jag 2st pardörrar med måtten 21x17 ink härdat glas med laminering båda sidor hamna (3glas) på 16 000 ink moms.
 
  • Gilla
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
R Ravers skrev:
Det är så pass billigt att välja härdat glas med laminering på båda sidorna, så det är ingen tvekan, Särskilt om man har barn hemma. pristillägget för det var knappa 2000:-.
Välja likt här i Sverige ex på Mockfjärds så får du trippla priset.
Bland det jag köpte jag 2st pardörrar med måtten 21x17 ink härdat glas med laminering båda sidor hamna (3glas) på 16 000 ink moms.
Ja det kan det vara värt, sant! Stor skillnad!
 
Är det någon som har en bild på en helglasad pardörr? Är den 16x21 vore det extra bra så man ser exakt vad det handlar om.
Ska beställa ett fönster och en pardörr till altanen. Har fått pris på SP. Lyxfönster kostar ungefär hälften.
Men vill inte ha en altandörr med allt för tjock "kant" runt glaset.
 
R Ravers skrev:
Det är så pass billigt att välja härdat glas med laminering på båda sidorna, så det är ingen tvekan, Särskilt om man har barn hemma. pristillägget för det var knappa 2000:-.
Välja likt här i Sverige ex på Mockfjärds så får du trippla priset.
Bland det jag köpte jag 2st pardörrar med måtten 21x17 ink härdat glas med laminering båda sidor hamna (3glas) på 16 000 ink moms.
Såg att du hade pardörrar i ungefär måttet jag söker bild på. Kan du fixa en bild tror du?
 
N nicke.t skrev:
Såg att du hade pardörrar i ungefär måttet jag söker bild på. Kan du fixa en bild tror du?
Yes det kan göra. Är iväg dock. Men på tisdag eller onsdag skickar jag med bilder.
 
  • Gilla
nicke.t
  • Laddar…
R Ravers skrev:
Yes det kan göra. Är iväg dock. Men på tisdag eller onsdag skickar jag med bilder.
Har någon haft mailkontakt med dom nyligen? Har inte fått svar på länge nu, på en rätt rejäl offert…
 
J JJL - Ljungen 4 skrev:
Har någon haft mailkontakt med dom nyligen? Har inte fått svar på länge nu, på en rätt rejäl offert…
Jag mailade i helgen, har inte heller fått svar. Några dagar hade jag räknat, men det bådar ju inte gott om du väntat länge.
 
N nicke.t skrev:
Jag mailade i helgen, har inte heller fått svar. Några dagar hade jag räknat, men det bådar ju inte gott om du väntat länge.
Ok!
N nicke.t skrev:
Jag mailade i helgen, har inte heller fått svar. Några dagar hade jag räknat, men det bådar ju inte gott om du väntat länge.
Ok! Är nog över en vecka nu men fick iofs svar rätt snabbt innan på ett par andra frågor så kanske är för att dom håller på att räkna fortfarande på offerten eller så har det blivit för stökigt i mailtråden:) Men generellt uppskattas det med nån respons, bara något kort hade räckt så man vet det är på banan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.