HOBBY ARCHITECT
T TypRätt skrev:
Nej tvärt om ingen av dessa 3 rum skulle ha ett eget badrum. Du har ett badrum där de två är idag och ett till på den sidan som gästrummet är på men båda dessa skulle ha dörren i hallen.
Hänger inte med alls nu, kanske är för trött. :D Du pratar om denna planlösning nu va? #47
 
HOBBY ARCHITECT
Tack för alla synpunkter.
 
HOBBY ARCHITECT
Ska rita den i 3D nu...
 
HOBBY ARCHITECT
Har också gjort en variant utan vinterträdgård som man kan bygga i ett varmt land.


Arkitektonisk ritning av ett hus med och utan vinterträdgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med vinterträdgård.

Husritningar med och utan vinterträdgård för placering i varmt klimat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utan vinterträdgård.
 
Får man slänga in sitt eget pandemihus i leken? :) Blev lite inspirerad av idén.

Jag brukar normalt sett gilla att rita yteffektiva familjevillor, så nu har jag tagit i så jag spricker med ca 510 kvm + dubbelgarage.

Det är ett sutteränghus, naturligtvis med utsikt mot havet ;)
Entrévåning/övre plan:
Planritning av ett sutteränghus med övre plan, inklusive master bedroom, barnrum och balkong med havsutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bottenvåning:
Översiktsbild över en våning i ett sutteränghus, visar gym, bioum, bastu, och jacuzzi med havsutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Entrésida:
3D-rendering av ett modernt sutteränghus med entré och dubbelgarage.

Havssidan:
3D-modell av ett stort sutteränghus med stora fönster och dubbelgarage, designat för havsutsikt.
 
  • Gilla
Redibo och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
L lillanutten skrev:
Får man slänga in sitt eget pandemihus i leken? :) Blev lite inspirerad av idén.

Jag brukar normalt sett gilla att rita yteffektiva familjevillor, så nu har jag tagit i så jag spricker med ca 510 kvm + dubbelgarage.

Det är ett sutteränghus, naturligtvis med utsikt mot havet ;)
Entrévåning/övre plan:
[bild]

Bottenvåning:
[bild]

Entrésida:
[bild]

Havssidan:
[bild]
Kul! :) Använder du SketchUp? Personligen är jag inte så förtjust i snedvridna hus, men det är ju väldigt praktiskt. Kanske skulle du bara ha balkong mellan kroppsbyggnaderna, så det ser likadant ut på båda huskropparna?

(Ny länk till mitt pandemihus.)
https://3dwarehouse.sketchup.com/model/1e3a1efa-6484-4550-8897-76ada507a944/SUMMER-DREAM#
 
Jepp, sketchup. Jag tycker att den sammanbindande delen är ganska viktig för husets planlösning, men kanske skulle man kunna göra den helt i glas alt. i avvikande material eller något.
 
HOBBY ARCHITECT
L lillanutten skrev:
Jepp, sketchup. Jag tycker att den sammanbindande delen är ganska viktig för husets planlösning, men kanske skulle man kunna göra den helt i glas alt. i avvikande material eller något.
Klart den sammanbindande balkongen ska va kvar, du kanske missförstod mig? Den mellan husen alltså.
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Klart den sammanbindande balkongen ska va kvar, du kanske missförstod mig? Den mellan husen alltså.
nu förstår jag inte alls vad du menar? Menar du inomhus eller utomhus? Jag trodde du menade att öppna upp mer mellan planen inomhus, men där vill jag ha all golvyta kvar.

utvändigt tycker jag hela effekten med gården mellan husen är att det blir som ett litet atrium med trädet där nere och en terrass där uppe, där hade jag inte velat ha det mer öppet
 
HOBBY ARCHITECT
L lillanutten skrev:
nu förstår jag inte alls vad du menar? Menar du inomhus eller utomhus? Jag trodde du menade att öppna upp mer mellan planen inomhus, men där vill jag ha all golvyta kvar.

utvändigt tycker jag hela effekten med gården mellan husen är att det blir som ett litet atrium med trädet där nere och en terrass där uppe, där hade jag inte velat ha det mer öppet
Jag menar utomhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.