Men... men.... nej jag förstår inte. Hur tänkte du? Det är ju yttepyttigt!
 
  • Haha
Mr_KR
  • Laddar…
Känns så bra o ligga i lä..:cool:

Måste visa maken denna konversation, så han ser jag faktiskt ligger efter...
 
  • Haha
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Men... men.... nej jag förstår inte. Hur tänkte du? Det är ju yttepyttigt!
Bah! Jag borde ha förstått att du var fel person att fråga... :p
 
slacker slacker skrev:
Hört i huset;
”Jag beställde lite fler frön...”

LITE!?
[bild]
@Dalbotös - Va!?! Är detta normalt?!
haha, det där ser inte billigt ut :p
 
Men vilken milstolpe!

Utifrån de uppgifter som har redovisats bedömer förbundet att avloppsanordningen för BDT- vatten är inrättad enligt tillstånd daterat 14 april 2020.”

Södertörn Miljö och hälsa har godkänt avloppsanläggningen i sin helhet samt godkänt ansökan på installationen av förbränningstoaletten!!!! Woohoooo!!

Orosmolnet är borta och jag känner mig lite rakare i ryggen! Underbart!

Då återstår bara takstegen som sotaren krävde… :rofl:
 
Redigerat:
  • Gilla
topsiekret och 7 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Men vilken milstolpe!

Utifrån de uppgifter som har redovisats bedömer förbundet att avloppsanordningen för BDT- vatten är inrättad enligt tillstånd daterat 14 april 2020.”

Södertörn Miljö och hälsa har godkänt avloppsanläggningen i sin helhet samt godkänt ansökan på installationen av förbränningstoaletten!!!! Woohoooo!!

Orosmolnet är borta och jag känner mig lite rakare i ryggen! Underbart!

Då återstår bara takstegen som sotaren krävde… :rofl:
Grattis! Här behövde jag komplettera med ett "T-rör" men efter det så är anläggningen godkänd.
Vet känslan.... (I mitt fall duckade jag väl en kostnad på 125.000 med alla avgifter)
 
  • Wow
slacker
  • Laddar…
Då var infinitypoolen, som @MathiasS efterfrågade för 5 år sedan, installerad och klar…. Förstår inte vad alla snackar om, det är ju billigt med pool!
Ett barn leker i en improviserad pool gjord av en plastlåda på en träterrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Mixar´n och 17 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Då var infinitypoolen, som @MathiasS efterfrågade för 5 år sedan, installerad och klar…. Förstår inte vad alla snackar om, det är ju billigt med pool!
[bild]
Badgästen ser ut att ha få, om ens några klagomål.

DVS perfekt byggresultat!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Badgästen ser ut att ha få, om ens några klagomål.

DVS perfekt byggresultat!
Han har plaskat på en bra stund nu - Vi ger det helt klart godkänt.
Frun strök ”badbaljan” från saker som skulle med ut till ön. Så även där klart godkänt - orden ”Den där är ju faktiskt bättre…” yppades! (y):cool:

Jag njuter av framgången, klappar mig på axeln och tar en öl. Det har jag förtjänat!
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Ett annat dilemma uppdagades idag, skrotet river runt sand när vi besöker stränderna. Så en tur i snickarboa så är nu ”Hold my wine on the beach version 1.0” klar. #scrapwood Handgjord trädryckeshållare fastklämd på en trädstam, designad för strandbruk, gjord av återvunnet trä. #scrapwood
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord träpinne med rund hylla och urgröpningar för glas, lutad mot ett träd i skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Kashew och 6 till
  • Laddar…
3753845A-4356-4472-BE24-379304FBC0DA.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 14 till
  • Laddar…
Stiltje i tråden - Sommaren är ju passé sedan länge. Men vet ni vad!?… Det kommer ju en ny sommar med nya projekt!!

Vad för galenskaper skall han hitta på nu då tänker ni väl - Tja… Börjat kontakta lite leverantörer med målet att få iväg lite handlingar så här i början av året. Men vad är då planen?

En stuga till på ca 50kvm! :p Skissandet är i full gång!

Digital skiss av en vit stuga på ca 50kvm med svart tak och stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av en vit stuga på 50 kvm med svart tak och stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Greatstomp och 4 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Stiltje i tråden - Sommaren är ju passé sedan länge. Men vet ni vad!?… Det kommer ju en ny sommar med nya projekt!!

Vad för galenskaper skall han hitta på nu då tänker ni väl - Tja… Börjat kontakta lite leverantörer med målet att få iväg lite handlingar så här i början av året. Men vad är då planen?

En stuga till på ca 50kvm! :p Skissandet är i full gång!

[bild] [bild]
Till? :cool: (En till stuga, till vad alltså..)
 
Snigla Snigla skrev:
Till? :cool: (En till stuga, till vad alltså..)
Befintlig stuga är lite dåligt planerad med endast två sovrum och ganska så öppen planlösning.
Den lilla gäststuga som finns är även den för liten och i för dåligt skick för att det ens är värt att renovera upp den.
Stora befintliga stugan är dessutom ganska så dåligt isolerad och byggd på plintar så att få bort draget i golvet blir nog svårt om inte omöjligt.

Så tanken är väl att;
1 - Få mer och bättre plats till gäster, familj och annat löst pack.
2 - På sikt ha en stuga med bättre isolering och uppvärmning för att kunna nyttja stugan mer på vintern.
3 - Om sisådär 15+ år när grabben växer upp får han något som kan klassas som ett ”rum” då sovrum 2 i stora huset inte är mer än 60cm bredare än en 90 säng,

Det är tanken i vart fall - Det finns klart ett syfte, även över tid. Sen är det självklart en investering som kommer att betala sig över tid.
Bygga ut befintlig stuga blir liksom inte bra hur vi än tänker. Så en till stuga är bästa sättet att inte bara ta tillvara på utsikt men att även få komfort… Och tomten är ju stor, så varför inte!?
 
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Befintlig stuga är lite dåligt planerad med endast två sovrum och ganska så öppen planlösning.
Den lilla gäststuga som finns är även den för liten och i för dåligt skick för att det ens är värt att renovera upp den.
Stora befintliga stugan är dessutom ganska så dåligt isolerad och byggd på plintar så att få bort draget i golvet blir nog svårt om inte omöjligt.

Så tanken är väl att;
1 - Få mer och bättre plats till gäster, familj och annat löst pack.
2 - På sikt ha en stuga med bättre isolering och uppvärmning för att kunna nyttja stugan mer på vintern.
3 - Om sisådär 15+ år när grabben växer upp får han något som kan klassas som ett ”rum” då sovrum 2 i stora huset inte är mer än 60cm bredare än en 90 säng,

Det är tanken i vart fall - Det finns klart ett syfte, även över tid. Sen är det självklart en investering som kommer att betala sig över tid.
Bygga ut befintlig stuga blir liksom inte bra hur vi än tänker. Så en till stuga är bästa sättet att inte bara ta tillvara på utsikt men att även få komfort… Och tomten är ju stor, så varför inte!?
Låter kanon ju! Och glädjen att få bygga och ha ett nytt projekt ska väl inte underskattas?
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.