Ska ni göra arbetet själva? Inte särskilt svårt, så ni borde klara det. I så fall kostar det vad kakel, fog m.m. kostar plus den nya fläkten, och dom priserna beror på viljet kakel och vilken fläkt ni väljer. Bara att kolla i bygghandeln
Redigerat:
Jag tänkte inte göra arbetet själv, därmed skulle jag vilja ha en indikation på vad arbetet skulle kosta.M mrsnhp skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 613 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 613 inlägg
Har du koll på hur ventilationsröret från fläkten går innan det lämnar köket?
Trist att först när man börjar riva upptäcka att det går åt sidan bort till den andra väggen.
Frågan är om du hittar någon som är villig att bara montera bort en fläkt, fyra väggskåp och en takanslutning samt göra väggen slät efter det.
Trist att först när man börjar riva upptäcka att det går åt sidan bort till den andra väggen.
Frågan är om du hittar någon som är villig att bara montera bort en fläkt, fyra väggskåp och en takanslutning samt göra väggen slät efter det.
Om det inte är några överraskningar skulle jag tippa på att prislappen mellan tummen och pekfingret börjar nånstans runt 35 tkr + kostnad för fläkt. En standardfläkt ligger på runt 5tkr och en designfläkt kostar mer.
Det är många yrkesgrupper inblandade, snickare, elektriker, plattsättare och målare och många moment som är korta så effektiviteten är inte så hög i sådant här projekt.
Svårigheten är nog som sagt att hitta någon som tar på sig ett sådant litet jobb.
Det är många yrkesgrupper inblandade, snickare, elektriker, plattsättare och målare och många moment som är korta så effektiviteten är inte så hög i sådant här projekt.
Svårigheten är nog som sagt att hitta någon som tar på sig ett sådant litet jobb.
Tack för ett konkret svar!mexitegel skrev:Om det inte är några överraskningar skulle jag tippa på att prislappen mellan tummen och pekfingret börjar nånstans runt 35 tkr + kostnad för fläkt. En standardfläkt ligger på runt 5tkr och en designfläkt kostar mer.
Det är nog en kolfilterftäktBirgitS skrev:Har du koll på hur ventilationsröret från fläkten går innan det lämnar köket?
Det ser ut som en kåpa från Franke, avsedd för centralventilation. Vid kåpan öppnar man bara ett spjäll för att öka flödet. Fläkten sitter då antagligen på vinden och kan stå för hela husets frånluft. Är det eget hus eller bostadsrätt?
Redigerat: