Renoveringsarbete i rum med stege, skyddspapp på golvet och nymålade skåp redo för sista lagret linoljefärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär såg det ut i morse ...


... men nu händer det grejer igen. Det luktar gott här, för Kritan målar med linoljefärg. Han använder sig av en skumgummiroller.

Skåpen levererades målade två gånger. Nu ska sista lagret på.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Renoveringsarbete pågår i ett rum med målartillbehör utspridda och en person arbetar sent på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just nu lite kvällsarbete. Det här SKA bli klart till jul :cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
När jag kom upp i vardagsrummet idag efter att ha jobbat hela dagen så var Kritan och Balder fortfarande kvar och målade. De hade målat med den mörka grundfärgen på väggarna. I morgon blir det den "riktiga" färgen.

 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Blir fint till nyår det där! (y)














;)
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Nej du @Nötegårdsgubben , kolla så långt Kritan och Balder kommit idag! :D

Renoveringsarbete i ett rum med målarstege, målarburkar och verktyg på golvet, och en person arbetar i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessutom var Måns här och byggde in ett rör, det nya där det hade läckt.

Renoveringsarbete i kök med oavslutad väggmålning och byggmaterial på bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Han avslutade med att hjälpa Per dela lite golvlister vi köpt som är alldeles för långa, vi har bara ett rum där dessa sjumeterslister kan ligga och det ska vara gästrum under julen. Vi får spika upp dem efter jul istället.

 
  • Gilla
  • Älska
LoweW och 4 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det här SKA bli klart till jul :cool:
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Blir fint till nyår det där!
Såna där tidsangivelser kommer bara Plejd undan med. ;) Vilket årtal pratar ni om? :rofl:








Nej, sorry. :oops: Klart det blir i år och fint blir det!
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Fulkemisten
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nej du @Nötegårdsgubben , kolla så långt Kritan och Balder kommit idag! :D

[bild]

Dessutom var Måns här och byggde in ett rör, det nya där det hade läckt.

[bild]

Han avslutade med att hjälpa Per dela lite golvlister vi köpt som är alldeles för långa, vi har bara ett rum där dessa sjumeterslister kan ligga och det ska vara gästrum under julen. Vi får spika upp dem efter jul istället.

[video]
Jävlar vilken nice öppen hylla. Den ska ni vara supernöjda med. Vad ska ni ha i den?
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jag antar att du menar bokhyllan som är en rumsavdelare. Målaren plockade bort skåpdörrarna som sitter framför de två nedersta hyllorna. Det är alltså en bokhylla som är delvis öppen mellan matplats och vardagsrumsdelen, där vi har böcker på de synliga hyllorna och alla möjliga prylar i skåpen.
 
  • Gilla
Mange67
  • Laddar…
Den öppna hyllan är inte ny. Den har funnits i några år. Men den har varit grå tidigare. Nu målar vi den i samma kulör som väggar, lister och kök.

Vi gillar den bokhyllan, men ibland blir den lite överfylld av diverse böcker, papper och prylar. Då kan det se lite stökigt ut.
 
  • Gilla
Mange67
  • Laddar…
Kritan och Balder jobbar väldigt flitigt så att vi ska kunna flytta tillbaka våra möbler och prylar och få en matplats och vardagsrum till julfirandet. :love:


Just nu målar Balder bokhyllan för andra gången.

Person i målarkläder målar taket i ett grönmålat rum med stegar och ommålade möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kritan har gått vidare med väggarna i köket.
 
  • Gilla
Huddingebo och 6 till
  • Laddar…
Nu när julen är utdansad, hur gick det? Blev det klart i tid?
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Klart och klart, vi kunde i alla fall använda det trots att det fortfarande inte var målat sista gången, saknades två luckor och två öppna hyllor. Lite bildbevis:
: Ouppmålade köksluckor och lucklösa hyllor i bakgrunden, med två plåtar köttbullar redo att tillagas i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skivade potatisar på en skärbräda bredvid en skål med potatisstickor på ett marmorbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat kök med ljusgröna skåp och vita bänkskivor, ej helt färdigmålat med skyddspapper på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men i torsdags den här veckan blev det klart! Palle satte upp hyllor och fixade luckorna. Kritan målade sista strykningen.

Nu väntar vi bara på att rörmokaren ska koppla in ismaskinen i kylskåpet och lite belysning som jag har beställt.

Två personer installerar en hylla i ett ljusgrönt kök med modern inredning och skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målare i arbetskläder målar en vägg i ett kök med oöppnad kylskåpsdörr och arbetsmaterial på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har fortfarande kvar pappen på golvet, men jag ska ta lite bilder så att ni får se hur det blev sedan.
 
  • Gilla
  • Älska
Noramasen och 17 till
  • Laddar…
Många bilder upprepar sig, är det inklistringsfel?
Ser fint ut, duktiga målare får jag säga.

Är det massivt golv ni lagt som ni lutat eller vad är det för golv och hur är det behandlat?
Vi står och väljer hur vi ska behandla vårt grangolv, så svårt att veta. Gillar verkligen utseendet på ert, tendenser till slitage där man går mycket?
 
Nu har jag fixat bilderna.

Vi har furugolv som vi la in 2001. Lutat och vitoljat. Vi slipade om golvet nu och gjorde samma behandling som tidigare, först lut och sedan 2 ggr vitolja. Visst det slits, men jag tycker det är värt det att göra om ibland.
 
  • Gilla
xLnT
  • Laddar…
Fadai
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu har jag fixat bilderna.

Vi har furugolv som vi la in 2001. Lutat och vitoljat. Vi slipade om golvet nu och gjorde samma behandling som tidigare, först lut och sedan 2 ggr vitolja. Visst det slits, men jag tycker det är värt det att göra om ibland.
Det blev verkligen vackert! Färgen är perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.