P pette_rsson skrev:
Jag har varit i kontakt med Bauhaus och Skil flera gånger och det verkar som att Bauhaus ska ta in den igen, men Skil har väldiga problem med att få in den. Om det är transport eller produktion är lite oklart. Kanske en kombo….

Bauhaus kundtjänst vet tyvärr inget och vissa säger att de inte ska ta in den igen, vilket inte verkar stämma när man fortsätter fråga vidare/någon annan.
Jag har också varit i kontakt med Bauhaus kundtjänst ett par gånger och det brukar alltid låta så här ungefär (detta är från tidigare idag) ;
"Denna har vi normalt haft i vårt egna sortiment. Däremot är denna av ett utgående sortiment och inget vi verkar få in något mer av tyvärr! Beklagar detta.
Där av att den är borttagen på vår hemsida."

Skil har inte svarat över huvud taget tyvärr.
 
P pette_rsson skrev:
Jag har varit i kontakt med Bauhaus och Skil flera gånger och det verkar som att Bauhaus ska ta in den igen, men Skil har väldiga problem med att få in den. Om det är transport eller produktion är lite oklart. Kanske en kombo….

Bauhaus kundtjänst vet tyvärr inget och vissa säger att de inte ska ta in den igen, vilket inte verkar stämma när man fortsätter fråga vidare/någon annan.
Ja, många företag har väl haft problem med att få in delar till produktionen och att få iväg de färdiga produkterna. Flaskhalsarna i leverantörskedjorna är väl delvis en effekt av pandemin.

Mvh Mackk
 
A Amatör4life skrev:
Jag har också varit i kontakt med Bauhaus kundtjänst ett par gånger och det brukar alltid låta så här ungefär (detta är från tidigare idag) ;
"Denna har vi normalt haft i vårt egna sortiment. Däremot är denna av ett utgående sortiment och inget vi verkar få in något mer av tyvärr! Beklagar detta.
Där av att den är borttagen på vår hemsida."

Skil har inte svarat över huvud taget tyvärr.
Det låter konstigt att det ska vara en utgående modell. Jag tror sågen är relativt ny och inte ens har funnits i ett år. Som jag vill minnas fanns sågen aldrig på Bauhaus svenska hemsida i våras, trots att den då fanns i varuhusen. Dock finns den på Bauhaus norska hemsida. Den är slutsåld även i Norge men om de inte ska ta in den igen borde den väl även tas bort från den norska sidan?

Mvh Mackk
 
Skil jobbar förfullt för att få hem sågen till sverige (enligt deras kundtjänst). Bauhaus är den enda återförsäljaren i Sverige vad jag kan se.

Så logiskt sett borde den finnas på Bauhaus igen under hösten.
 
  • Gilla
Mackk
  • Laddar…
Detta svar fick jag av Skil i morse.
Så att.. Så var det med det.

"Bordsågen såldes slut på en vecka i hela Sverige tyvärr.

Vi hade förväntat oss en rejäl utförsäljning men både vi och Bauhaus blev överraskade av den explosiva efterfrågan.

På grund av covid-19 har vi inte kunnat producera till av sågarna i samma fart som tidigare, och tyvärr så kommer vi inte få ut flera förrän nästa vår."
 
  • Gilla
pette_rsson
  • Laddar…
Okej! Då vet vi lite mer… Märkligt att det kan ta över ett år att få hem nya från när de sist såldes slut.
 
Verkligen märkligt.

För mig som hade tänkt köpa en bordssåg förra månaden så har jag inte sug att vänta till våren.
Vad tycker ni man skulle satsa på annars?
Själv har jag funderat på en på DeWalt, antingen 7485 eller så 7492. Frågan är om den är värd dom extra 2000 kronorna..
 
  • Gilla
Bomba
  • Laddar…
A Amatör4life skrev:
Verkligen märkligt.

För mig som hade tänkt köpa en bordssåg förra månaden så har jag inte sug att vänta till våren.
Vad tycker ni man skulle satsa på annars?
Själv har jag funderat på en på DeWalt, antingen 7485 eller så 7492. Frågan är om den är värd dom extra 2000 kronorna..
Hur slutade det, blev det någon såg?

Mvh Mackk
 
H Highbeam skrev:
Verkar finnas gott om sågen i Finland. Synd Motonet inte skickar till Sverige.

[länk]
Ge din partner en kryssning över till Finland i julklapp? Och så ger du dig själv sågen. Alla presenter är klappat och klart.

Mvh Mackk
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 1 till
  • Laddar…
Köpte en på Motonet i Åbo för ett par veckor sedan, och har kört lite lätt. En fantastisk såg för pengarna och ALLT är justerbart och gediget. Zero clearance insert i aluminium och soft start så har man en väldigt fin såg för pengarna!
 
  • Gilla
rand althor och 4 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Köpte en på Motonet i Åbo för ett par veckor sedan, och har kört lite lätt. En fantastisk såg för pengarna och ALLT är justerbart och gediget. Zero clearance insert i aluminium och soft start så har man en väldigt fin såg för pengarna!
Kul att du är nöjd! Har du kommit någon vart med ett zero clearance insert och mjukstart?

Mvh Mackk
 
Ska beställa mjukstart från ebay bara jag får det att fungera, den kastar mig till appen hela tiden men därifrån går det inte att beställa... Plattan får jag snida till av lämplig bit material sen! Läste någonstans att Skil var påväg ut med sin egen också men har inte hittat det nånstans ännu
 
  • Gilla
Mackk
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Ska beställa mjukstart från ebay bara jag får det att fungera, den kastar mig till appen hela tiden men därifrån går det inte att beställa... Plattan får jag snida till av lämplig bit material sen! Läste någonstans att Skil var påväg ut med sin egen också men har inte hittat det nånstans ännu
Ok! Berätta gärna hur det gått.
 
wildeside
T Taren43 skrev:
Ska beställa mjukstart från ebay bara jag får det att fungera, den kastar mig till appen hela tiden men därifrån går det inte att beställa... Plattan får jag snida till av lämplig bit material sen! Läste någonstans att Skil var påväg ut med sin egen också men har inte hittat det nånstans ännu
Blev precis ägare till en skil 1340, kompisen är i Finland och tar med sej en till mej.
Länka gärna till vilken mjukstart du köpte
 
  • Gilla
Taren43
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.