Shit va bra den var.

PICT4350.jpg
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Shit va bra den var.
Jag tycker inte att den bilen ser bra ut. Man kan inte utnyttja hela maxlasten om man lastar cellplast.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Man kan inte utnyttja hela maxlasten om man lastar cellplast.
Vem vet hur många fulla jeepdunkar som gömmer sig bakom plasten?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Alla har väl ett eget fat med bränsle på gården?
Fat? De flesta har väl kvar en två-trekubikstank från när även huset gick på olja. Det räcker ju med en handpump på den så har man dieseln lättillgänglig.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
De flesta har väl kvar en två-trekubikstank från när även huset gick på olja.
Ledsen att sabba era drömmar men jag tror de flesta har sågat upp den tanken för länge sen... :cry:
 
  • Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
W witten skrev:
Imponerande höga priser de fick till, de måste ha blundat riktigt hårt varje gång de körde förbi en supercharger.
De har vad jag förstått planerat att ladda på Lonitys snabbladdningsstationer i Hudiksvall och Ytterån, men Volvon behövde stödladdas i Gävle och Östersund, för den nådde inte fram.
Är Supercharger billigare ?? Har ingen elbil själv, så jag vet inte.
 
Isakare Isakare skrev:
De har vad jag förstått planerat att ladda på Lonitys snabbladdningsstationer i Hudiksvall och Ytterån, men Volvon behövde stödladdas i Gävle och Östersund, för den nådde inte fram.
Är Supercharger billigare ?? Har ingen elbil själv, så jag vet inte.
Ja de är billigare, Ionity utan abbonemang är dyrast av alla.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
För er som inte läser Teknikens värd och är intresserade av elbilar, rekommenderar att köpa nr 2 -22.
Förutom testen av själva bilarna i sträng kyla med värme, räckvidd, strålkastare mm, skrivs mycket om hur kylan påverkar batterierna, laddförluster, förvärmning, kylning mm
Laddförlusterna kan som i detta test med sträng kyla, uppgå till 20%. Först värms batteriet inför laddningen, under snabbladdningen kan det behöva kylas, sitter man i bilen o väntar med värmen på drar ju även det, sen finns säkert förluster i kablar mm.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Så att sålla bort elbil bara för att den inte drar 1500kg känns ju onödigt för de allra flesta och det var det som frågan avsåg.
Då missförstod jag, jag trodde det handlade om att skippa dragkrok.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gör dig inte dummare än du är nu. Tänka själv verkar svårt , planera semester också ?
Semester? Ska man planera att åka och fira jul med släkten i november? Åka och fira midsommar i oktober?

Och om du inte noterat det så är skollov väldigt låsta. Jag gissar att du inte har barn i skolåldern, för då hade du vetat att många gånger är man tyvärr tvungen att resa samtidigt som många andra gör det. Man har inte särskilt mycket flexibilitet om man har barn i skolan.
 
N Nerre skrev:
Semester? Ska man planera att åka och fira jul med släkten i november? Åka och fira midsommar i oktober?

Och om du inte noterat det så är skollov väldigt låsta. Jag gissar att du inte har barn i skolåldern, för då hade du vetat att många gånger är man tyvärr tvungen att resa samtidigt som många andra gör det. Man har inte särskilt mycket flexibilitet om man har barn i skolan.
Har två barn, 4&9 år, ingen husvagn, ingen hund, ingen Volvo, ingen elbil. Åker inte dit alla andra bananer åker på loven, verkar korkat!
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är väl ändå märkligt vad många taxiägare som har köpt elbil.
De har inte samma pressade tidsschema som hemtjänsten. De kan t.o.m. ta rast.
 
N Nerre skrev:
Då missförstod jag, jag trodde det handlade om att skippa dragkrok.
Har du ett problem med att folk som inte har behov av dragkrok köper en bil utan?

N Nerre skrev:
Semester? Ska man planera att åka och fira jul med släkten i november? Åka och fira midsommar i oktober?
Det står dig fritt att göra om du vill. En sådan frihet har vi trots allt.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har två barn, 4&9 år, ingen husvagn, ingen hund, ingen Volvo, ingen elbil. Åker inte dit alla andra bananer åker på loven, verkar korkat!
Det handlar ju inte vart man åker, utan när man åker. Även om du inte ska åka dit alla andra som ska hyra bil åker så är det samma hyrbilar man måste slåss om.

En av vinsterna med att ha en egen bil är just att den är tillgänglig när man behöver den.

Hyrbilsföretagen skulle aldrig ha råd att ha tillräckligt mycket bilar för att det ska räcka till alla.

Det är precis som t.ex. med snöröjningen. Visst skulle man kunna ha en plogbil per kilometer vägsträcka, och alltså kunna ploga alla vägar 10 minuter. Men vad kostar dessa plogbilar när de inte används?
 
Teknikskiften följer normalt den dubbla S-kurvan. 2022-2025 kommer att bli en spännande period om man är intresserad.

Diagram som visar andelen elbilar (BEV) och förbränningsmotorer (ICE, inklusive hybrider) på den brittiska bilmarknaden med S-kurvor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.