A
galento galento skrev:
Norrmännen säljer diesel till svenskar nu iallafall , en bekant nära gränsen
var inne och fyllde upp sin pickup för 14,49 / L (y) kronkursen är väl ca + 40
öre på literpriset.
Japp det är lastbilar till och med ut till skogsmaskinsfirmorna som säljer.. :ok:
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Maskintok skrev:
Japp det är lastbilar till och med ut till skogsmaskinsfirmorna som säljer.. :ok:
Då kan man ju undra vad den billigare dieseln kostar om den vanliga kostar 14,49 / L :D
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Skulle skatteverket liksom i brottmål, vara tvungen att bevisa allt bortom det minsta tvivel, så skulle inte många betala någon skatt, utan alla skulle "råkat tappa bort" sina handlingar och verifikat.
Men den logiken skulle alla mörda. Lite låg IQ där kanske?
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Mikael_L
Jag förstår inte din fråga ...?
Kan du skriva lite långsammare, för min skull?


Förresten, jag drömde inatt att jag träffade dig IRL, kul va? :)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Förresten, jag drömde inatt att jag träffade dig IRL, kul va? :)
Apropå mörda eller låg IQ? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Finns också de som låter allmänna arvsfonden få pengar istället för att själv ha glädje av dem ;)
Är väl ganska bra att vi värderar saker olika.
Trots att det då och då finns en ny bil hemma så ser jag den som transportmedel.
Orkar inte räkna på kostnaden, bara tråkigt reultat.:cool:
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Apropå mörda eller låg IQ? ;)
Inget av det, det var ingen framtidsvison (tror jag), knappast heller en sanndröm, jag minns inte mycket (som det brukar vara för mig, minns inget av drömmar, eller väldigt lite när jag vaknat) men minns att jag drömde att jag insåg efter en tids samvaro att vi inte pratat skatter alls.

Tja, inte alls omöjligt iofs, vi är nog många som beter oss annorlunda IRL än på forumet ... ;)
 
MultiMan MultiMan skrev:
Min Saab 9-5 kombi får jag ungefär lika mycket för idag som jag gav för den för 7 år sedan. Men då har jag givetvis stoppat rosten och lite andra mindre saker, men inga omlackeringar eller så. Fortfarande rätt säker bil också enligt Folksams senaste rapport.
Hade också en 9-5 som jag trots ett Turbobyte var väldigt nöjd med. Dessutom kunde man ju passa på att byta till en lite större turbo och massera Trionic lite så vips fick man 70hk till ;)
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Har en 9-5 som ännu inte passerat 7000 mil på garageuppfarten. Förvånansvärt trevlig bil trots ett antal år på nacken. Med 2,3:an, E85 i tanken och sportläget på automatlådan så är den riktigt rapp.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det som ofta gäller för oss som äger bil på detta viset är att vi har absolut inga låsningar på vilket märke det ska vara, eller vilken utstrålning den ska ha.
Sånt höll jag på med uppåt kanske 30-årsåldern, började helt klart avta redan efter 25.
Och efter det har jag endast sett till transportbehovet.
Bilen ska ta mitt arsle från A till B, så billigt som möjligt.
Det är lite tveggat att inte kika på märket upplevde jag när jag körde billigare bilar och repade själv. Hade man ägt 1-2 bilar av samma märke lärde man sig ofta var svagheter fanns, hur man hittade billiga delar, var man ska vara noga vaksam på rost m.m. Köpte man ett nytt märke fick man börja om lite.

Jag körde 4-5 Saabar på raken som totalt över körsträckan gick rätt billigt. Man lärde sig svagheterna, var man skulle kika vid köp m.m. Och så fick man ett litet reservdelslager.

När jag senare körde Mazda så kan jag konstatera att det visserligen höll längre men jäkligt svårt att få tag i billiga reservdelar. Bakre avgasröret sprack på en 6:a jag hade och nytt orginal kostade 13 000:-. Visserligen i rostfritt men mycket cash. Hittade piratsystem i ej rostfritt för 5-6000:- men också lite för mycket. Till slut hittade jag en firma från Polen som via ebay sålde ett "sportavgassystem" för 4000:-. Det fick bli det.

Till Sabbarna hade jag kunna hittat bara kröken som gick sönder för några hundralappar.
 
M Myckling skrev:
Har en 9-5 som ännu inte passerat 7000 mil på garageuppfarten. Förvånansvärt trevlig bil trots ett antal år på nacken. Med 2,3:an, E85 i tanken och sportläget på automatlådan så är den riktigt rapp.
Ska man köra billigt, bekvämt och rejält så är det svårt att matcha en gammal 9-5:a. Speciellt om man har koll på några svagheter.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Börjar det inte bli svårt att hitta reservdelar till SAAB?
 
useless useless skrev:
Börjar det inte bli svårt att hitta reservdelar till SAAB?
nja det är förhållandevist okej tillgång än så länge. En del originalgrejer är väl slut men på det stora hela hade det nog kunnat vara sämre.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D
S Styrman_jansson skrev:
Ska man köra billigt, bekvämt och rejält så är det svårt att matcha en gammal 9-5:a. Speciellt om man har koll på några svagheter.
Känns inte 9-3an lite modernare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.