skoge skoge skrev:
Nja, hembränt finns allt här i Värmland också
Lillebror brände hemma på vinden hemma i Bromma :) pappa upptäcke han och vart inte imponerad, lärde han hur man ska dubbeldestillera

Edit: men brorsan var kreativ, hade doppvärmare pga det var för kallt på vinden, fast det kanske var när han gjorde cider och öl.
 
Maskintok skrev:
underbara vägar menar du.. ;)
man ser gallring och avverkning.. röjning och plantering... börjar tänka... Ja så där skulle jag göra.. Och det skulle kosta si och så. :thinking:
När man är på väg upp till dalarna där jag har släktingar tänker man, å va bra det går. Sen kommer man till mullsjö sen tänker man. Är jag där snart? Är jag där snart? Sen kommer man till sådana tragiska orter som Storfors och Lesjöfors och tänker fan va tragiskt öde det blivit med dessa orter och att tvingas att bo i en ort som de där i staden till höger skiter fullkomligt i för de ska elektrifiera och automatisera bort oss allihopa.
 
R Rkarlsson skrev:
När man är på väg upp till dalarna där jag har släktingar tänker man, å va bra det går. Sen kommer man till mullsjö sen tänker man. Är jag där snart? Är jag där snart? Sen kommer man till sådana tragiska orter som Storfors och Lesjöfors och tänker fan va tragiskt öde det blivit med dessa orter och att tvingas att bo i en ort som de där i staden till höger skiter fullkomligt i för de ska elektrifiera och automatisera bort oss allihopa.
: D :D :D nu ska du inte va sådär...
Tänk om byrådet läser här :D :D :D

En rolig parantes... Rydell & Qvick hade som tradition före covid att spela på folkets hus i Lesjöfors
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
galento
skoge skoge skrev:
Nja, hembränt finns allt här i Värmland också
Ja det har man druckit åtskilliga liter av tidigare i livet , och allt var inte bra :cool:
Men fasen så gött att inte bo i en storstad utan att ha skogen nära (y)
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
F
R Rkarlsson skrev:
Allt ovan småland då, det är norrland för oss ;) De är då de börjar bli dryga jävligt tråkiga vägar med bara skog skog och skog.
Åja, det är allt ett och annat träd i småland också.;) - men instämmer i att hellre skog än motorvägar genom öde slättlandskap.
Men smaken är olika..
 
F
skoge skoge skrev:
Just nu är vägarna dryga... bytesdag i Sälen & Idre
Märks på 45an. Kilometerlånga karavaner med lådbilar.
 
T
F frasen_36 skrev:
Märks på 45an. Kilometerlånga karavaner med lådbilar.
Lådbilar?? Menar du släp eller?
 
A
T Tullen127 skrev:
Lådbilar?? Menar du släp eller?
takboxar...
 
T
galento galento skrev:
Ja det har man druckit åtskilliga liter av tidigare i livet , och allt var inte bra :cool:
Men fasen så gött att inte bo i en storstad utan att ha skogen nära (y)
Ja, vad skulle man annars ha röjsågen och motorsågen till? ;)
 
  • Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
T
Maskintok skrev:
takboxar...
Aha - tänkte inte på de´...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
T Tullen127 skrev:
Ja, vad skulle man annars ha röjsågen och motorsågen till? ;)
gosa med? ;)
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
takboxar...
Precis. Takboxar så långt ögat når.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
T
Maskintok skrev:
takboxar...
Maskintok skrev:
gosa med? ;)
Ja varför inte, visserligen lite vassa men... Åtminstone en kram till röjsågen som fått fortsatt liv. (Meddela) ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
F frasen_36 skrev:
Precis. Takboxar så långt ögat når.
Jo de där lämmeltåget började tidigt i morse.
plogade runt klockan 6..07.30 kom första omgången..
 
A
T Tullen127 skrev:
Ja varför inte, visserligen lite vassa men... Åtminstone en kram till röjsågen som fått fortsatt liv. (Meddela) ;)
Man-dela..
mannen som räckte åt alla.. :crysmile:
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.