Rickard.
L Låset skrev:
Om man kör Biltemas tavla, hur är deras Verktygshållare etc? Läste någon ovan som körde tavla från Biltema och hållare från Clas O.
Många säljer likadana tavlor, lågprisbutilerna brukar sälja med runda hål som man bara skruvar fast hållarna i. Hållarna fungerar alltså precis lika bra på vad som helst annat som går att skruva i.

Hållarna är helt ok kvalité även om jag tycker dom flesta inte är särskilt användbara.
 
J
Ärvde ett gäng krokar till hålad masonit. De flesta med dubbla "piggar", dvs såna som inte lossnar så fort man tar ett verktyg.
Så jag slängde upp hålad masonit som målades i samma färg som mekbordet för att få ordning på de näst mest använda verktygen.
De som används mest är en hylsnyckelssats som ligger på ett hjulburet mekbord som det oftast står en motorcykel på. I framtiden åker den satsen också upp på en tavla, men då en tavla på hjul.
Alltid trott att jag ville ha en sån där cool verktygsvagn med lådor, men sen man fick upp tavlan vill man inte vara utan den. Skönt att alltid ha bra överblick var allt finns.
Vägg med hålad masonit och upphängda verktyg, arbetsbänk, skruvar och motorcykeltavlor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Eftersom tråden fortfarande lever även om TS har gjort en tavla så passar jag på att visa mina tavlor också. Verktygstavlor alltså ;)
Verktygstavlor med fyrkantshål fulla av verktyg på en välorganiserad arbetsplats med diverse utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verkstad med verktygstavlor och sortimentslådor på en hylla för organiserad förvaring av verktyg och smådelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välordnad verkstad med vägghängda verktygstavlor med fyrkantshål och diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag föredrar fyrkantshål, känns mer robusta. Har det även i källaren. Sedan måste man ju ha en mobil verktygslåda och en väska för elarbeten och småfix inomhus
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Eftersom tråden fortfarande lever även om TS har gjort en tavla så passar jag på att visa mina tavlor också. Verktygstavlor alltså ;)
[bild]

[bild]
[bild]
Jag föredrar fyrkantshål, känns mer robusta. Har det även i källaren. Sedan måste man ju ha en mobil verktygslåda och en väska för elarbeten och småfix inomhus
Ser bra ut! Ölsorten alltså :cool:
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramlösan skymmer NÄSTAN burken ;)
 
Rickard.
L Låset skrev:
Ser bra ut! Ölsorten alltså :cool:
Ölen är ju bara meeh, det som imponerar är ju att både rött och en hutt fått följa med ut i verkstaden :)
 
Jag hoppas att ölen som avses är de i fönstret :D Det andra är bara rekvisita ;)
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Finns det någon smart hängare för tänger. Upplever att en del av mina knipex har ganska grova skaft så de är svåra att få ner i biltemas/julas hållare...
 
T trojlee skrev:
Finns det någon smart hängare för tänger. Upplever att en del av mina knipex har ganska grova skaft så de är svåra att få ner i biltemas/julas hållare...
Vad har du för tavla?

Swedol brukar ha bättre grejer
 
Organiserad verktygstavla i servicebil med upphängda skruvmejslar, tänger och andra verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En av verktygstavlorna...
 
  • Gilla
davidcn
  • Laddar…
Rickard.
T trojlee skrev:
Finns det någon smart hängare för tänger
Enda problemet är att dom tängerna jag faktiskt gillar springer iväg titt som tätt ;)
 
  • Tom verktygshylla utan tänger i en arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktygshylla med olika tänger hängande på en träribba.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Vad har du för tavla?

Swedol brukar ha bättre grejer
Har den varianten med runda hål:)
 
Modell liten, så har fått sortera ut det som används oftast.
 
  • Verktygstavla med sortiment av handverktyg, skruvmejslar och tänger, ordnat under arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
skyisthelimit
  • Laddar…
Den bilden har du lånat från någon butik som säljer verktygstavlor.
Den verktygstavlan är inte verklig, och ingenting på bänken!

Jag borde visa hur en riktig verktygsuppsättning ser ut, men kameran rymmer inte så mycket bilder/verktyg.

Protte
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
magnu och 4 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Har den varianten med runda hål:)
Aha...Swedol har 4 Kant hål
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.