Men var säkert bättre för miljön att vaska dem än att producera ren energi enligt FNs rekommendationer att bygga ny kärnkraft för att rädda klimatet..
 
  • Gilla
Lorpar
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Men var säkert bättre för miljön att vaska dem än att producera ren energi enligt FNs rekommendationer att bygga ny kärnkraft för att rädda klimatet..
Hur får du ihop den logiken?
 
N noone70 skrev:
Medans ni sitter och vänder på slantarna för att få ihop er ekonomi tänk då på detta!
Vår regering har vaskat 101 MILJARDER
Och ni ville det!
[länk]
Förutom att utsläppsrätterna inte kostade några 880 kronor 2015, då majoriteten av dem "vaskades".. Jag kunde inte hitta någon tydlig statistik över priset, men i nån artikel stod det att de kostade 52 kr styck 2017, och att de aldrig varit över 30 euro styck innan december 2020...
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Hur får du ihop den logiken?
Ironi..
 
  • Haha
noone70
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Förutom att utsläppsrätterna inte kostade några 880 kronor 2015, då majoriteten av dem "vaskades".. Jag kunde inte hitta någon tydlig statistik över priset, men i nå artikel stod det att se kostade 52 kr styck 2017, och att de aldrig varit över 30 euro styck innan december 2020...
Oavsett hur man räknar, det är våra skattepengar som man vaskade!
 
  • Gilla
hydrolift och 3 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Ironi..
Enda sättet :crysmile::rofl:
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Oavsett hur man räknar, det är våra skattepengar som man vaskade!
Nja, det beror väl på hur man ser det.. Jag brukar ju tänka att vi lånar planeten av våra barn, och utsläppsrätter är ju nån form av pris på att förstöra den... Jag ser det snarare som att vi betalar tillbaka på ett lån...

För övrigt så har ju det faktum att vi "vaskade" dem bidragit till att priset är såpass högt som det är idag.. Hade det funnits flera utsläppsrätter i omlopp hade priset varit lägre...
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nja, det beror väl på hur man ser det.. Jag brukar ju tänka att vi lånar planeten av våra barn, och utsläppsrätter är ju nån form av pris på att förstöra den... Jag ser det snarare som att vi betalar tillbaka på ett lån...

För övrigt så har ju det faktum att vi "vaskade" dem bidragit till att priset är såpass högt som det är idag.. Hade det funnits flera utsläppsrätter i omlopp hade priset varit lägre...
Då tycker jag du ska köpa utsläppsrätter för dina egna pengar och vaska dem…
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
B Byggahus48 skrev:
TITAGURGI: var har du fått det ifrån att hen har både villa och stuga? OM hen har det, ger det dig då rätt att vara dryg? Utgår från att hen själv jobbat ihop till det hen har. Så trött på alla som bara vill slänga ur sig en skitsläng i ”mörkret av nätet”. Har du inget vettigt, snällt eller intressant att skriva, så skriv inte. Avundsjuka är den sjukdom som är värst.
Och inte hade han många rätt heller

T Titagurgi skrev:
Oj vad synd de är om dig som har både stuga och Villa.

Stackars dig.
 
Spännande att se att ca 2900 kWh december 2021 kostar ca 10000kr och hade samma förbrukning i dec 2020 som kostade totalt 4248kr. Men jäklar vad mycket bättre elen känts på sistone så är nog värt extra slanten mycket
J jlinxx skrev:
Hej,

Fick en smärre chock när elräkningen för december damp ner. 15700 kr!!!

Förbrukning 4826 kwh

Oktober 3500 kr
November 7500 kr (chock nr. 1)
December 15700 kr

Bor i tvåvåningshus på ca 140 kvm från 1912 med elvärme och 2st luftvärmepumpar.

Hur ser era elräkningar ut?

Man börjar ju oroa sig för januari om det går ytterligare 100% upp på elpriset då blir det 32.000kr

Mvh // J
 
  • Elräkning för 2941 kWh med totalt belopp på 10 136 kr och notering om högre pris jämfört med föregående år.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Darling McFluff och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Då tycker jag du ska köpa utsläppsrätter för dina egna pengar och vaska dem…
Menar du att "våra skattepengar" är allas utom mina då eller?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Menar du att "våra skattepengar" är allas utom mina då eller?
Menar att om du är så pigg på att vaska andras pengar så kanske du kan ta dina oxå?
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
F Flipfloppa skrev:
[länk]

Ingen tröst, men Norge ser lite annorlunda på saken kring hur man vill stötta hushållen.
Det glädjer säkert gränshandeln i Strömstad och Värmland när den kommer igång igen.
..
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det glädjer säkert gränshandeln i Strömstad och Värmland när den kommer igång igen.
..
Den handeln har varit och är rejält sargad. Så skönt att det kunde lösa sig utan svenska politikers inblandning. Alltid bra med gränsöverskridande samarbeten.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.