Nyfniken Nyfniken skrev:
Börja läsa här.
Klarna soecar inte momsen på fakturorna det är ett stort problem varit u kontakt med dom ett flertal gånger utan åtgärd dom skyller på leverantören vilket inte stämmer leverantören skickar med momsspecen men Klarna tar bort den URUSELT utan specad moms så får man inte göra avdrag heller.
 
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
25 000 bakterier per tum på telefonen. Jag antar att du inte har någon telefon, utan skriver här på datorn?


Eller förresten... Det var visst 33 000 bakterier per kvadratcentimeter på tangentbordet.



[länk]
Ännu en Useless internetartikel, från just en Useless. Hur är folk funtade som tar till sig sån dynga? Eller är jag bland de få som har någon typ av vett och sans? Jag kommer inte från Sverige, kanske det är förklaringen? Eller är det svenskarna som har rätt som går på allt dravel? Man kanske skall gå på det om man ska passa in här? Men jag vägrar ändå.


Gå inte ut i skogen heller för där finns bakterier. Ät inte färsk mat, bara konserver.
Andas inte på på jobbet för de är mer bakterier i luften, ät absolut inte fil, eller plocka smultron, rör inte dina barn.
Annan dynga är att:
Ingen i klassen har Nötallergi trots det får ingen ha med sig något med nötter i på utflykten. Sprita händerna utan tvätt innan - är meningslöst, kolla upp var ni vill.
 
Redigerat:
Magnus Filip skrev:
Sprita händerna utan tvätt innan - är meningslöst, kolla upp var ni vill.
Duger FHM? "Genom att tvätta händerna med tvål och vatten kan risken för smitta minskas. I de sammanhang där möjlighet till handtvätt är begränsad kan handsprit (eller motsvarande handdesinfektionsmedel) vara ett alternativ." https://www.folkhalsomyndigheten.se...en-och-vardrelaterade-infektioner/handhygien/
 
Magnus Filip skrev:
Ännu en Useless internetartikel, från just en Useless. Hur är folk funtade som tar till sig sån dynga? Eller är jag bland de få som har någon typ av vett och sans? Jag kommer inte från Sverige, kanske det är förklaringen? Eller är det svenskarna som har rätt som går på allt dravel? Man kanske skall gå på det om man ska passa in här? Men jag vägrar ändå.

Gå inte ut i skogen heller för där finns bakterier. Ät inte färsk mat, bara konserver.
Andas inte på på jobbet för de är mer bakterier i luften, ät absolut inte fil, eller plocka smultron, rör inte dina barn.
Det finns bra bakterier och det finns dåliga bakterier, bägge sorterna sprids bl.a. genom föda, genom att man rör saker som andra ha rört och sedan petar sig i näsa/mun eller äter.
Just det där med att det smittar via saker som andra ha rört är en av anledningarna till att man ska vara extra noga med handhygien när det tex kräksjukan går.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Ni skriver i fel tråd.
 
Magnus Filip skrev:
Ännu en Useless internetartikel, från just en Useless. Hur är folk funtade som tar till sig sån dynga?
De kanske har humor? ;)
 
Nämen titta här.:crysmile:

Skylt med texten "ONLY CARD NO CASH" och en leende smiley framför en bar med glas och oliver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nämen titta här.:crysmile:
Fattar inte? Är det roligt? Finns väl massvis med ställen som inte tar kontanter?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fattar inte? Är det roligt? Finns väl massvis med ställen som inte tar kontanter?
Jo men kul jag såg ett direkt efter vi pratat om det. Nästan alla i city kör så
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo men kul jag såg ett direkt efter vi pratat om det. Nästan alla i city kör så
Vi pratar väl ändå om Internethandel? Eller kan man köpa champagne på avbetalning nu på Stureplan?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vi pratar väl ändå om Internethandel? Eller kan man köpa champagne på avbetalning nu på Stureplan?
Jag vette fan hur Mange Fille pröjsar sina onlineköp kontant faktiskt :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag vette fan hur Mange Fille pröjsar sina onlineköp kontant faktiskt :crysmile:
Kontanter i kuvert? Så gjorde jag sent 70-tal när jag beställde saker från USA. Sisådär tre månader senare kom vinstlotten i brevlådan. Aning chansartat men fungerade faktiskt. Minns en beställning då det tyckte jag skickat lite för många dollar så de la till något kul extra. Vissa kanske handlar så även idag. :thinking:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Eller kan man köpa champagne på avbetalning nu på Stureplan?
Ja, finns de som accepterar kreditkort. :rofl:
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hur gör ni som säger att ni har massor av problem med Klarna??

jag har inga problem med min ekonomi mig veterligen men problem med klarna.

jag har haft telefonabonnemang och leasing av dammsugare via klarna.
Varje månad ska mitt kort inte kredit utan mitt betalkort debiteras för sagda abonnemang. Rätt enkelt kan man tycka.
Men klarna drar inte kostnaderna. Jag har kontaktat klarna, de ser inga konstigheter. Jag har kontaktat de jag har abonnemang hos, de ser inga konstigheter. Men jag ser ju att jag inte betalat. Till slut förde jag över båda kostnaderna på ett eget konto för nån gång lär jag ju få betala för tjänsterna jag nyttjar.
Försöker jag använda klarna (kredit eller betala via kort spelar ingen roll) får jag meddelande att jag har för många obetalda fakturor. Kontaktar klarna som berättar att jag inte har något obetalt. Detta höll på ganska länge sen gav jag upp att köpa något där klarna var inblandat.

ett år efter blev jag debiterad 11 månadsbetalningar på 1 bräde. Alltså de betalningar jag visste jag inte betalat men klarna sagt att det inte finns något obetalt på.

när jag pratade med kundtjänst på klarna var de oerhört dryga och menade att de har ingen skyldighet att ha mig som kund, de är ett företag som vilket och jag har ingen rätt att få veta varför de inte tillåter att jag utnyttjar deras tjänster.

så, jag har nu inga abonnemang som går via klarna längre, jag skulle inte ens överväga att använda deras tjänster heller. Vilket inte är ett stort problem då jag ändå inte vill utnyttja kredit egentligen men ibland är det bekvämt att handla på faktura när man snabbt vill beställa något.
Detta har lett till mindre spontanköp för min del så min ekonomi tackar väl mig.
 
  • Ledsen
a.o.f
  • Laddar…
Undulaten79 Undulaten79 skrev:
Men klarna drar inte kostnaderna. Jag har kontaktat klarna, de ser inga konstigheter.
Men då måste de väl kunna förklara varför de inte debiterat kortet?

Välkommen hit!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.