Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Alldeles riktigt men inläggen handlar om varför det är viktigt att tolka siffrorna med stor försiktighet eftersom de kan vara snedvridna av många skäl.
Absolut, andelen måste ju jämföras med vaccinationsgrad o då blir ju faktiskt argumenten för vaccinpass ännu mer felaktiga.
Vilket också nu fler o fler smittskyddsexperter medger.
https://sverigesradio.se/artikel/professorns-kritik-mot-vaccinpass-ger-en-falsk-trygghet
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Absolut, andelen måste ju jämföras med vaccinationsgrad o då blir ju faktiskt argumenten för vaccinpass ännu mer felaktiga.
Vilket också nu fler o fler smittskyddsexperter medger.
[länk]
Ja, det finns ju en anledning till varför vaccinpassen inte infördes mer i Sverige i december. I november diskuterades ju om de skulle användas på restauranger, gym m.fl. ställen.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det finns ju en anledning till varför vaccinpassen inte infördes mer i Sverige i december. I november diskuterades ju om de skulle användas på restauranger, gym m.fl. ställen.
Jag ställer frågan varför vaccinpass öht finns kvar.
Det här är ju information som man vetat om i flera månader, inga större skillnader i andelar direkt.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Snailman
T tergo skrev:
regeringen fatta beslut om det för någon dag sedan FHM får rätt att införa vaccinbevis på restauranger och gym - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Ja, dessa struntar jag helt i, men nästa steg talas det ju om handelsplatser och det är ju en benämning som kan leda till vad som helst typ.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Jag ställer frågan varför vaccinpass öht finns kvar.
Det här är ju information som man vetat om i flera månader, inga större skillnader i andelar direkt.
Så länge som det var deltavarianten så såg man ju att vaccinerade insjuknade betydligt mindre än ovaccinerade under flera månader efter andra dosen, se #12210 om skillnaden när det gäller symtomatisk sjukdom efter vaccinering beroende på om det är delta eller omikron.
 
P pegr skrev:
Jag ställer frågan varför vaccinpass öht finns kvar.
Det här är ju information som man vetat om i flera månader, inga större skillnader i andelar direkt.
Detta är återigen ett bevis på att regeringen/myndigheterna är senfärdig. Alla analyser görs på "gammal" data vilket gör att restriktioner och andra åtgärder är vid införandet inte längre relevant. Jag gillar att man kollar avloppsvatten, finns kanske andra möjligheter att tidigare hitta data som man kan ta besluten på istället.
 
K Klacken skrev:
Specificera vilka medier du vill vi skall följa!
Vilken media du följer hoppas jag du själv som individ tar ställning till. Jag delar i vart fall dessa som jag tittat på det fins naturligtvis många fler källor till information på nätet detta är bara några. Internet tror jag kommer att bli mer och mer som dom kallar det med ett finare ord censurerat och yttrandefrihet på nätet kommer därför att blir mer och mer inskränkt och riktad där mycket filtreras och olämplig information tas bort för att skydda mot det man flitigt också har hittat ett fantastiskt ord för missinformation och desinformation när den egna intressefrågan hotas man kan ju själv ställa sig frågan vems intressen som troligast kommer att skyddas och vem som bestämmer om det är missinformation, desinformation om saken inte är bevisad. Hur kommer det att se ut om människor bara får den information som är vinklad och gynnar den ena sidans sakfråga ? Varför vill man kontrollera & styra informationsflödet till folket ? Information på internet ska vara fritt för alla både om det fins negativt & positivt så att man själv som individ kan ta ställning för eller emot. det är i vart fall vad jag tycker.






https://youtu.be/LwAuSDQX_OY

https://youtu.be/gmy8znrLPc0
 
  • Gilla
SwiftD och 1 till
  • Laddar…
A
L LiteForce skrev:
Vilken media du följer hoppas jag du själv som individ tar ställning till. Jag delar i vart fall dessa som jag tittat på det fins naturligtvis många fler källor till information på nätet detta är bara några. Internet tror jag kommer att bli mer och mer som dom kallar det med ett finare ord censurerat och yttrandefrihet på nätet kommer därför att blir mer och mer inskränkt och riktad där mycket filtreras och olämplig information tas bort för att skydda mot det man flitigt också har hittat ett fantastiskt ord för missinformation och desinformation när den egna intressefrågan hotas man kan ju själv ställa sig frågan vems intressen som troligast kommer att skyddas och vem som bestämmer om det är missinformation, desinformation om saken inte är bevisad. Hur kommer det att se ut om människor bara får den information som är vinklad och gynnar den ena sidans sakfråga ? Varför vill man kontrollera & styra informationsflödet till folket ? Information på internet ska vara fritt för alla både om det fins negativt & positivt så att man själv som individ kan ta ställning för eller emot. det är i vart fall vad jag tycker.

[media]
[media]
[media]
[media]
[media]
[länk]

[länk]
Meme med en illustration av en asiatisk filosof, text skämtsamt om att lita på YouTube över vetenskapliga publikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 8 till
  • Laddar…
MaxHugo
L LiteForce skrev:
Vilken media du följer hoppas jag du själv som individ tar ställning till. Jag delar i vart fall dessa som jag tittat på det fins naturligtvis många fler källor till information på nätet detta är bara några. Internet tror jag kommer att bli mer och mer som dom kallar det med ett finare ord censurerat och yttrandefrihet på nätet kommer därför att blir mer och mer inskränkt och riktad där mycket filtreras och olämplig information tas bort för att skydda mot det man flitigt också har hittat ett fantastiskt ord för missinformation och desinformation när den egna intressefrågan hotas man kan ju själv ställa sig frågan vems intressen som troligast kommer att skyddas och vem som bestämmer om det är missinformation, desinformation om saken inte är bevisad. Hur kommer det att se ut om människor bara får den information som är vinklad och gynnar den ena sidans sakfråga ? Varför vill man kontrollera & styra informationsflödet till folket ? Information på internet ska vara fritt för alla både om det fins negativt & positivt så att man själv som individ kan ta ställning för eller emot. det är i vart fall vad jag tycker.

[media]
[media]
[media]
[media]
[media]
[länk]

[länk]
Vetenskaplig forskare i laboratorium jämfört med person som forskar på sin telefon i badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Bo00 och 13 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
[bild]
TRAMSIGT!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
MaxHugo MaxHugo skrev:
[bild]
TRAMSIGT!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T Texan skrev:
TRAMSIGT!
Men med ett korn av sanning.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
harry73
B b8q skrev:
Men med ett korn av sanning.
Hur menar du nu? Var tror du att BirgitS läser alla artiklar hon använder i diskussionen?
 
harry73 harry73 skrev:
Hur menar du nu? Var tror du att BirgitS läser alla artiklar hon använder i diskussionen?
Jag tror inte ens @BirgitS är forskare. I alla fall inte vaccinforskare.
 
  • Gilla
  • Älska
MaxHugo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.