Såg att det lyfte lite i nåt hörn..
Vore det bättre med dubbelhäftande tejp?
 
Vilken mjukvara kör ni med?

Jag vill ha något enkelt till en början så att sonen kommer igång med skrivaren, vilken skall man välja?
 
wildeside
  • Gilla
nino
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vilken mjukvara kör ni med?

Jag vill ha något enkelt till en början så att sonen kommer igång med skrivaren, vilken skall man välja?
Jag körde med det som följer med xyz, hämtade en fil från thingiverse, laddade den och skrev ut
Förutom att jag missade fraktsäkringarna inne om maskinen, dom orange plastsakerna :oops:
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Finns skiftnycklar på thingiverse. Dom är lite kul!
Sist jag kollade så fanns det bara sånna som skrivs ut "platta" mot underlaget. Det är alltså bara ovansidan som blir 3D. Om jag hittar en 3D variant så testar jag kanske en utskrift. Kräver nog lite mer av skrivaren. Kanske stödmaterial.
 
Ok, problemet med ”warping” avhjälpt!
Köpte limstift för 3d skrivare på Kjell.com

https://www.kjell.com/se/produkter/...ilament/primafix-lim-for-3d-utskrifter-p87337

Kladdade på ett tunt lager och värmde plattan med hårblås innan och delvis under utskriften tills första lagret var färdigt!

Funkade perfekt!
Ska testa ytterligare en omgång filamenthållare utan att värma plattan och se hur det blir!

Återkommer…
 
  • Gilla
nevinator och 1 till
  • Laddar…
För att vara det första jag skriver ut och utan att göra annat än att bara packa upp och stoppa I kablar så måste man vara riktigt nöjd.
En Raspberry Pi dator monterad i ett nyligen utskrivet gult 3D-printat skal eller boende på en röd bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skriver ut ett lock nu där jag tänkte fästa en hållare för wago så får det bli den permanenta lösningen för mitt larm
 
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
Även bitarna jag skrev ut med Primafix applicerat och UTAN värme blev perfekta!

Sitter som berget så ska försöka ta det lite lugnt och försöka att bara så fast i hörnen framöver.

Ser runt om att många använder blå maskeringstejp som underlag.
Är det bästa alternativet efter att de 3 medföljande är förbrukade?
 
Locket klart, blir väl inte det snyggaste men det duger i ett pannrum. Får plats med 2 wago hållare, en för pannan och en för tempgivare

Funktionellt lock med elektronik och två Wago hållare monterade inuti, omgivna av ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
3D-skrivare i arbete med utskrift av en blå låda, omgiven av en gul och röd skyddsstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Låda till pi 2
Nu med primafix och hårblås
 
En ishockeyklubba märkt "SUPER TACKS AS3 PRO" med svart tejpad handtag och en vit bladspets på mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Otroligt imponerad av denna maskin måste jag säga!
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Hur har du rullen?
Har du skrivit ut nåt special?
 
Yes, den här:

https://www.thingiverse.com/thing:2047554

Eller rättare sagt 4 st som bildar 1 par.

Vanliga skateboard/inline kullager håller ihop delarna.

Jag valde dock att limma ihop nederkanten med superlim!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Yes, den här:

[länk]

Eller rättare sagt 4 st som bildar 1 par.

Vanliga skateboard/inline kullager håller ihop delarna.

Jag valde dock att limma ihop nederkanten med superlim!
Ok
Är det chip med till alla rullar? Sätter du i chipet i centrumbiten och sätter den på spolhållaren bara?

Satan vad bitarna satt fast med limmet och hårblås, den där skyddstejpen som är med original följde med biten upp så jag får väl köpa tejp imorgon. Är det vanlig blå målartejp, 3M eller tesa eller liknande?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.