Q
S sinuslinus skrev:
Köpt via Blocket. Nu måste jag bara köpa en passande såg.

[bild]
800:- var ett bra pris (y)
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
T
Njingan Njingan skrev:
vore intressant att se en bild på ditt garage/ förråd eller där du förvarar alla prylar :). Du är nog en av de mest aktiva med nya inköp, någonstans måste de förvaras.
Garaget är fullt med virke till Attefallshuset ännu. Så inga bilder därifrån. Men börjar få lite ordning på Raacolådorna i alla fall :)

En öppen verktygslåda med organiserade sågklingor och borr av olika storlekar och former.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen Raaco-verktygslåda med ordnade tigersågblad för trä och metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Organiserad verktygslåda med borrbitar och skruvdragarbits på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvdragarlådan är fortfarande under utveckling :)
 
  • Gilla
Hellwiz och 21 till
  • Laddar…
Vilken insats i lådorna jämfört med min härdsmälta i källaren där letandet efter "rätt grej" tar minst lika lång tid som jobbet som ska göras :rofl:
 
  • Haha
Tovin
  • Laddar…
dof dof skrev:
Nu har jag äntligen testat den. Den gör fina utskrifter men just mitt exemplar verkar vara ett måndagsex :thinking:
Den verkar inte riktigt veta vart bädden är så varje gång den startar en utskrift kör den upp bädden i huvudet och står och matar en stund. Av samma anledning går det inte heller att kalibrera bädden. Har mailat supporten så får se vad dom svarar.
Har nu fått svar av supporten. Deras svar var föga förvånande att kontakta de jag köpte den av för utbyte eller återbetalning. Då Netonnet inte verkar ha dessa i lager längre och jag tycker skrivaren fungerar bra annars är det bara att fixa det själv. Tog lös höljet idag för att kolla om mina misstankar stämde. Mycket riktigt så hade metalblecket till microswitchen för z-axeln lossnat. Lite smältlim senare så funkar skrivaren som den ska (y)
 
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
Har nu fått svar av supporten. Deras svar var föga förvånande att kontakta de jag köpte den av för utbyte eller återbetalning. Då Netonnet inte verkar ha dessa i lager längre och jag tycker skrivaren fungerar bra annars är det bara att fixa det själv. Tog lös höljet idag för att kolla om mina misstankar stämde. Mycket riktigt så hade metalblecket till microswitchen för z-axeln lossnat. Lite smältlim senare så funkar skrivaren som den ska (y)
Då kontaktar man stället du köpte, får pengarna återbetalda och lagar den själv :)
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Vilken insats i lådorna jämfört med min härdsmälta i källaren där letandet efter "rätt grej" tar minst lika lång tid som jobbet som ska göras :rofl:
När det påpekas att jag har dålig ordning refererar jag till denna: https://xkcd.com/1205/
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Då kontaktar man stället du köpte, får pengarna återbetalda och lagar den själv :)
Nä sånt orkar jag inte hålla på med. Samtidigt funkar den ju nu + nu har jag ju sett hur den ser ut på insidan så man kan lösa framtida problem :cool:
 
A
Jag har tyvärr köpstopp året ut...
 
  • Haha
  • Gilla
maarkus1 och 6 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Jag har tyvärr köpstopp året ut...
Ha ha....... du får se till att dra ut litet på prutningen så är du in på nästa år.
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
K
En liten julklapp :)
 
  • Stanley verktygsbälte i brunt läder med flera fickor och logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Åkte till Jula och Bauhaus och plockade upp några beställningar.

Två genomskinliga DeWalt verktygskit och en Hultafors DPL laseravståndsmätare i röd förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


299:-/st för dewalt-kiten känns väldigt prisvärt.

Hultafors DPL:en var ganska dyr, då den är ny, men jag lyckades ändå prismatcha den på Bauhaus så något billigare blev den iaf.
1 079:- mot 1 285:- är ju alltid något...
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
T
C Chentin skrev:
Åkte till Jula och Bauhaus och plockade upp några beställningar.

[bild]

299:-/st för dewalt-kiten känns väldigt prisvärt.

Hultafors DPL:en var ganska dyr, då den är ny, men jag lyckades ändå prismatcha den på Bauhaus så något billigare blev den iaf.
1 079:- mot 1 285:- är ju alltid något...
Nice!

Har sneglat lite på Bosch GIM 60. Hultafors DPL kan kanske vara ett alternativ
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Nice!

Har sneglat lite på Bosch GIM 60. Hultafors DPL kan kanske vara ett alternativ
Ja jag hoppas verkligen det. Dröjer dessvärre en vecka tills jag kan testa den fullt ut.

Edit: kan prismatchas mot velltra.se om du vill köpa.
 
Lite mer saker till verkstaden
125mm roterande sluvstäd & en mig svets m tillbehör
Blått 125 mm roterande skruvstäd på träarbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny utrustning för verkstaden som inkluderar en MIG-svets och tillbehör samt en svetshjälm och paket med svetsborstar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Nya klingor med fler tänder för finare snitt. Dewalt till kap- och gersågen och Bosch till cirkelsågen.
 
  • Nya sågklingor för trä från Dewalt och Bosch i förpackning på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.