Kattens tjat eller frugans? :D
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
nino nino skrev:
Kattens tjat eller frugans? :D
Bägge :p
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Snart åker du på fasadtvätt, katten måste ha ståndsmässig entré ;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Snart åker du på fasadtvätt, katten måste ha ståndsmässig entré ;)
Det finns att göra. Vindskivor och liknande är helt ruttet på uterummet. En sak i taget :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Fixat lite mer smågrejer som man stör sig på.
Antennen på huset hade börjat tappa delar, och nu har vi ju grävt ner fiber så den kommer inte behövas mer. Ingen bild innan men lite mer stilrent efter. Dessutom slipper vi alla fåglar som sitter och skiter ner taket därifrån
[bild]
[bild]

Bytte även fläkten i badrummet från en gammal Pax från -91 till en lite nyare pax som vi fick med oss från förra huset :). Åter igen, ingen bild innan :p

[bild]

Sen tyckte frugan att det var dags för kattluckan. Inte högst på min prio-lista men vad gör man inte för att slippa tjat :cool::p

[bild] [bild]
Som ny kattägare undrar jag om katten kan hoppa upp 70 cm och samtidigt styra rätt in i den där kattluckan? :thinking::crysmile: Eller kommer det en trappa/spång också?
 
Där är redan en trappa men inget jag byggt. Frugan staplade lite stenar utanför. Vår katt har rätt svårt ändå då han är ovanligt stor (nästan 8kg). Långa ben :p
 
S
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Som ny kattägare undrar jag om katten kan hoppa upp 70 cm och samtidigt styra rätt in i den där kattluckan? :thinking::crysmile: Eller kommer det en trappa/spång också?
Det ligger ju två tegelstenar under som hjälpmedel. :rofl::strong:
 
  • Haha
PellePeps
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Där är redan en trappa men inget jag byggt. Frugan staplade lite stenar utanför. Vår katt har rätt svårt ändå då han är ovanligt stor (nästan 8kg). Långa ben :p
Typiskt att du hann svara medan jag skrev. Det blev ju inget kul nu. :cool:
 
Redan en trappa? Jag ser ingen trappa. Och 2 tegelstenar, jämte varann? :crysmile: Men jag fick iallafall svar på en annan fråga, att även större katter ryms genom en sån där liten kattlucka. Vår beräknas kunna komma upp i samma viktklass, men vi har ännu inte klurat ut var/om det blir en kattlucka.
Ursäkta off-topic, nu kan du fortsätta med de där rötna vindskivorna. (y):heart:
 
Jag tog upp hål i altandörren då går det relativt enkelt att laga om man ångrar sig
 
Jag tyckte vi kunde bygga en hylla en annan dag men frugan staplade upp en hel del. Vi har inga andra lämpliga ställen att ha luckan. Tegelfasad gör det knepigt. Men nu kan han komma in om det regnar själv :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi har tagit bort en ventil ur källarväggen och ersatt med kattlucka.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
richardtenggren
P peroande skrev:
Vi har tagit bort en ventil ur källarväggen och ersatt med kattlucka.
Blir det inte högt inifrån då? ;)
Våra ventiler satt på ca 2000 över golv :surprised:
 
  • Haha
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Jo, det behövs en trappa på insidan. Improviserad trätrappa monterad på vägg under ett litet fönster i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bruka och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vår katt har rätt svårt ändå då han är ovanligt stor (nästan 8kg).
Du har väl fäst luckan ordentligt så det inte sker en olycka? Fel djurslag men ni fattar nog riskerna. :p

Hund fast i en liten hundlucka på trägolv med en annan hund som ser på, humoristiska pratbubblor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.