F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Frågan är väl om transporter ensam i en plåtlåda är en mänsklig rättighet?

För 250-300 år sedan var det säkert så att bara de rika hade råd med egen häst att rida på...

Och de som bor i miljonprogrammen har garanterat tillgång till kollektivtrafik...
Nu bor väl för f..n inte alla i tätort?
T-banan går sällan på landet. :surprised:
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
P
pacman42 pacman42 skrev:
[länk]
Ja, jo, statliga ingrepp i marknaden leder ju ofta till lägre priser, eller hur?
 
P
pacman42 pacman42 skrev:
Det beror helt på dina körvanor
Jovisst. Om man bara kör ett par mil i veckan och kan ladda hemma så behöver man inte tanka.
Är det ett vanligt körmönster?
 
P
F frasen_36 skrev:
Är det för att de återkallar dem i stället?
Det vet jag inte men det spelar inte så stor roll. Hur många Teslor har återkallats och hur ofta?
 
P
D djac skrev:
Det är inte bara för mig, det är vedertaget.
Av vem?
Redogör gärna för hur omfattande denna åsikt är och hur många som inte har den åsikten.
 
P
D djac skrev:
Nja, tveksamt, en hybrids merkostnader är för stora för att motivera effekterna, du får kort sagt alla nackdelar men marginella fördelar, kör antingen eller, det är smartare. Nara det lägre förmånsvärdet kan motivera en hybrid.
Är hybrider mycket dyrare (generellt sett) än rena elbilar?
 
F
P pmd skrev:
Det vet jag inte men det spelar inte så stor roll. Hur många Teslor har återkallats och hur ofta?
Kommer inte ihåg hur många tusen det var. Första omgången som nämndes i nyheterna var för ett par dar sen. Nästa omgång var i går.
 
P
Maskintok skrev:
Det är bara att fråga våra politiker isåfall..
För det är just detta de står och viftar med och om vid val och höjningar av bränsleskatten :cool:
Frågan är alltså vad pengarna som dras in via miljöskatter används till. Används de till forskning om minskning av miljöbelastning? I så fall är det motiverat att betala miljöskatt.
 
P
AndersPS AndersPS skrev:
Sverige är så litet, så vår insats är obetydlig. Det gör inget om vi gör positivt eller negativt miljöavtryck, det är så liten andel ändå. Så nu jävlars ska jag skita ner.
Det är knappast en bra idé att "skita ner" mer. Nedsmutsning drabbar en värst själv eftersom den oftast är lokal.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
min är en 2002a
Vad är detta för årsmodell? ;):rofl:
Gissningsvis cirka 10000 (f.kr.)
 
P
Maskintok skrev:
Nja några vanliga gallringar löser detta fint..
samt att de borde rensa i sina döda skogar efter borrar..
Brinner borrar bra?
 
  • Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Nä annan älgjakt..
som det är nu så skjuter man sönder stammen..
Man ska skjuta på älgen! Inte på träden!
 
P
K karlmb skrev:
Priset i Rotterdam har inte ökat 3 ggr.
Efterfrågan har kanske ökat i senare led? Finns det inte regler om ökad etanolinblandning?
 
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På tal om reseavdrag så undrar jag hur länge det kan vara kvar.. Jag är ganska övertygad om att den här rörligheten man vill underlätta är helt klart överskattad...
Ja, den är helt klart överskattad. De flesta måste betala reavinstskatt när de flyttar.
 
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Å andra sidan är ju cykel det mest energieffektiva sätt att färdas som finns....
Jag tror att segelbåt kanske är lite mer effektivt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.