S sjoelund skrev:
Det enda problemet jag haft med Bahnhof är att de lämnar reklam i brevlådan att byta från Telia Öppen Fiber till Villafiber för att det nu finns i området. Men ringer man dem säger de att det är fel.
Lite jobbig IP-telefoni som kräver deras hårdvara (men man kan koppla in den gömd bakom egen router).
Skicka e-post måste man göra vissa deras SMTP-server. Lite jobbigt om man har egen server, men till skillnad från många andra i öppen fiber erbjuder de IPv4-adress utan NAT (kostar inget extra, men man måste beställa det).

Sedan ökar priset varje år, men det är Telias avgift som de lägger på slutkund.

Deras pris på bredband har minskat sedan jag skaffade dem, men man blir inte erbjuden det priset (jag ökade bandbredden och fick lägre pris än jag betalade vid tillfället).

Överlag är jag nöjd. Vissa dagar covid så var väl nätet dock överbelastat med alla i videosamtal.
Tack så mycket
 
När svärmor blev blåst av Telenor (de glömde registrera hennes flytt) så ringde jag Bahnhof. De ordnade ett nytt abonnemang och aktiverade det medan jag pratade med dom. Har aldrig varit med om något liknande hos någon annan leverantör. Skall tilläggas att jag har dom själv och hade högt ställda förväntningar som infriades med råge. Det bara funkar!
 
  • Gilla
omar8
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
När svärmor blev blåst av Telenor (de glömde registrera hennes flytt) så ringde jag Bahnhof. De ordnade ett nytt abonnemang och aktiverade det medan jag pratade med dom. Har aldrig varit med om något liknande hos någon annan leverantör. Skall tilläggas att jag har dom själv och hade högt ställda förväntningar som infriades med råge. Det bara funkar!
Okej, tack för din åsikt
 
Tycker Bahnhof är instabil. Hade Bahnhof i förra lägenheten där den funka bra, men där jag bor nu i hus med fiber riktigt ostabilt. Beställde 500/500 fick ut knappt 10Mbit/s :(
Och nej det var inget fel med modem, router eller dylikt.
 
R robbman skrev:
Beställde 500/500 fick ut knappt 10Mbit/s
Fast det där är inte instabilt utan trasigt. Vad säger de om din felanmälan? Vet du att felet ligger hos dem och inte hos "stadsnätet"?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det där är inte instabilt utan trasigt. Vad säger de om din felanmälan? Vet du att felet ligger hos dem och inte hos "stadsnätet"?
Jag har nu Telenor 250/250 och där får jag ut nästan hela ned och upp hastigheten. Så felet ligger nog hos leverantören kan jag tycka eller?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det där är inte instabilt utan trasigt. Vad säger de om din felanmälan? Vet du att felet ligger hos dem och inte hos "stadsnätet"?
R robbman skrev:
Jag har nu Telenor 250/250 och där får jag ut nästan hela ned och upp hastigheten. Så felet ligger nog hos leverantören kan jag tycka eller?
Här har du senaste mätningen gjorde nyss :)
Skärmbild av bredbandskollens resultat med nedladdning 225,71 Mbit/s, uppladdning 292,84 Mbit/s.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Skärmdump av bredbandsmätning med nedladdning 225,71 Mbit/s, uppladdning 292,84 Mbit/s och svarstid 13,09 ms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R robbman skrev:
Jag har nu Telenor 250/250 och där får jag ut nästan hela ned och upp hastigheten. Så felet ligger nog hos leverantören kan jag tycka eller?
Ja om Bahnhof fortfarande skulle fungera lika dåligt som de tidigare gjorde, absolut! Men det vet vi väl inte? Det kan väl lika gärna vara någon trasig "pryl" i "stadsnätet" som nu har lagats?

Men vad sa de när den tjänst du betalade inte fungerade, för jag förutsätter att du felanmälde det?
 
R robbman skrev:
Här har du senaste mätningen gjorde nyss :)
Lite lång svarstid men annars som man kan förvänta sig tycker jag. Har också Telenor 250/250 med liknande siffror.

Internet hastighetstest resultat visar nedladdning 240,22 Mbit/s, uppladdning 278,39 Mbit/s, svarstid 41,40 ms.
 
Att man måste ringa för att avbeställa är ju försäljningsstrategi, om orsaken är priset så kanske det just nu finns ett erbjudande för dig...............:rofl:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja om Bahnhof fortfarande skulle fungera lika dåligt som de tidigare gjorde, absolut! Men det vet vi väl inte? Det kan väl lika gärna vara någon trasig "pryl" i "stadsnätet" som nu har lagats?

Men vad sa de när den tjänst du betalade inte fungerade, för jag förutsätter att du felanmälde det?
Jag fel anmälde och nämnde att det är inget fel med husets prylar eller koppling utan felet ligger hos dom, Svaret var att det är fler som är kopplade på samma fiber därav kan det bli låga hastigheter vissa tider :( . Helt ologiskt om jag betalar 500kr/mån då förväntar man sig kunna använda fullt ut.
 
R robbman skrev:
Helt ologiskt om jag betalar 500kr/mån då förväntar man sig kunna använda fullt ut.
Absolut, jag hade också bytt!

Någon enstaka störning kan man naturligtvis acceptera men inte att regelmässigt få en bråkdel av det man betalar för.
 
  • Gilla
robbman
  • Laddar…
omar8 omar8 skrev:
Tack så mycket
Man behöver inte tacka för varenda svar man får i tråden...


Jag har också haft bahnhof i ett par omgångar på olika ställen med olika tekniker. I princip har det varit helt problemfritt. De störningar som varit har berott på problem i nätet utanför deras kontroll.
Däremot är deras first-line support långsam och kass, men det är inget unikt för bahnhof.


Internetanslutningstestresultat med hastigheten 267,85 Mbit/s nedladdning och 263,44 Mbit/s uppladdning, 5,94 ms svarstid, leverantör Bahnhof AB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Betalar för 250/250
 
Har haft Bahnhof i ett år och det funkar bra med utlovade hastigheter. När vi kollade runt så hörde jag också rykten om sölig support hos dem. Men den absolut bästa kundtjänsten som finns är ju den man aldrig behöver använda och där är vi:p
 
useless useless skrev:
Däremot är deras first-line support långsam och kass, men det är inget unikt för bahnhof.
Ja det finns gott om utrymme till förbättringar! Ett ytterligare irritationsmoment är att man måste svara på alla idiotfrågor även om man har ett pågående ärende. Och den så kallade "automatiska kontrollen" indikerar sällan att det är ett pågående fel.

Men tyvärr är support något som leverantörerna generellt kan dra ner på för att spara pengar så det finns väl ingen ISP som är riktigt bra. Jag skulle dock vilja påstå att sämst av alla är Telia där man ständig blir bollad mellan olika avdelningar utan att man bryr sig om att problemet blir löst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.