A Alexn72 skrev:
Pumpa med...? Handpump?
Fossilpump?
Hur betalar man?
Vad kostar det?
Vem ska ta betalt?
Ingen aning, inte provat men de lär inte inspektera tankar med bränsle kvar...
Lär gå att få upp bränsle den vägen med ex. Vevpump.
Jag skrev att det går att komma åt bränsle.
Jag skrev aldrig något om betalning.
Det har varit stölder där man tömt hela tanken
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Pumpa med...? Handpump?
Fossilpump?
Hur betalar man?
Vad kostar det?
Vem ska ta betalt?
Jag håller mig med diesel tank och handpump, betalar mot faktura 30dagar efter lev. Priset brukar vara några ören lägre än på mack om man beställer mycket och dyrare än på mack vid småskvättar under 1300l. Leverantören tar normalt betalt, men det är oxå fullt möjligt att de skulle sälja fakturan till nån annan.

Lika fullt funderar jag på en liten billig elbil med tillhörande solcellsinstallation i framtiden.
 
MultiMan
skoge skoge skrev:
Ingen aning, inte provat men de lär inte inspektera tankar med bränsle kvar...
Lär gå att få upp bränsle den vägen med ex. Vevpump.
Jag skrev att det går att komma åt bränsle.
Jag skrev aldrig något om betalning.
Det har varit stölder där man tömt hela tanken
Eftersom jag varit med ett tag så vet jag med säkerhet att iaf äldre pumpar hade möjlighet att sätta på en vev och på så sätt få upp bränsle vid strömavbrott, men detta är ju rätt längesen och samhället utveckling för tänkta nödsituationer har ju inte direkt gått framåt de senaste årtiondena.
 
P
T Tommynorskens skrev:
Men det finns en gräns på hur mycket du kan konsumera. Du kan inte dricka hur mycket mjölk som helst och du kommer bara köpa ett fåtal bilar.
Då får de väl investera pengarna i något produktivt istället. Det är t.o.m. samhällsnyttigt.
 
P
D djac skrev:
Du har bara träffat de som kör mindre än 100 mil eller över 10.000mil, det är ovanligt bland folk jag träffar? De flesta kör tex mellan 1.000 och 4.000mil, de har vägar till sin bostad och arbete (inte terrängkörning), osv. Det finns gott om argumentation i tråden som bygger på ytterligheter, kanske för skojs skull bara.
En statistisk normalbilist kör precis så långt som medelvärdet av alla bilisters körsträckor. Det finns eventuellt några sådana, men jag tror att de är ganska sällsynta.

För just din fråga varierar antagligen körsträcka, transportbehov och ekonomisk situation så pass mycket att det inte går att dra en skarp gräns.
 
S Styrman_jansson skrev:
Självklart. Däremot borde den i form av både ny programvara, samt tagen till betastadiet representera det allra senaste och bäst som man lyckats ta fram. En beta-version är ju endast 1( ibland 2-steg) från färdig produkt.

När jag arbetade med att ta fram mjukvaror var en betaversion en i princip färdig programvara där man endast upptäckte mindre buggar, oftast mest kosmetiska, i teststadiet.

Inte, som i detta fall, rent farliga beteenden.

Jag vidhåller därför att man inte är så nära självkörning som man vill intryck av.

Tycker de ser ut som en genomsnittlig förare under rusningstid nu;)
 
Maskintok skrev:
Jag har en Huawei telefon... Det bör säga det mesta.... :thumbdown:
Jag har Huawei P30Pro, förra telefonen var en P20Pro. Underbara telefoner bägge två. Huawei fungerar ljusår bättre än den Samsung S10 jag har på jobbet.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Jag har Huawei P30Pro, förra telefonen var en P20Pro. Underbara telefoner bägge två. Huawei fungerar ljusår bättre än den Samsung S10 jag har på jobbet.
INtressant, på vilket sätt är de bättre än Samsung?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
K karlmb skrev:
INtressant, på vilket sätt är de bättre än Samsung?
Kanske bättre övervakade av kinesiska staten?;)
 
  • Gilla
  • Haha
Jonasdzm och 2 till
  • Laddar…
hsd
3:e kvartalet 2020 sålde Huawei 55 miljoner mobiler (hittade ingen färskare siffra)så det måste gp åt en väldig massa avlyssnare för att täcka embart de senaste årens huaweitelefoner dessutom är väl flera kinesiska mobiltillverkare"buggade av kinesiska staten" och furutom de med kinesiska varumärken så tillveras alla andra(utom Samsung) i Kina, även iPhone
Nog för att det finns många invånare i Kina så kan de flesta användare vara lugna då det är omöjligt att avlyssna alla
 
F
hsd hsd skrev:
3:e kvartalet 2020 sålde Huawei 55 miljoner mobiler (hittade ingen färskare siffra)så det måste gp åt en väldig massa avlyssnare för att täcka embart de senaste årens huaweitelefoner dessutom är väl flera kinesiska mobiltillverkare"buggade av kinesiska staten" och furutom de med kinesiska varumärken så tillveras alla andra(utom Samsung) i Kina, även iPhone
Nog för att det finns många invånare i Kina så kan de flesta användare vara lugna då det är omöjligt att avlyssna alla
Nja, det behövs inte 1 avlyssnare/offer utan datorer klarar det i helt andra volymer.
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu går nog inte avlyssningen till så att det sitter någon och avlyssnar varje samtal. Det är ju datorer och kraftfulla algoritmer inblandade.
Det är ju bara att kika lite på Amerikanska NSA's verksamhet och hur kraftfulla datorresurser de har tillgång till (förutom antalet anställda).
Den senaste uppgraderingen ... https://computersweden.idg.se/2.268...-massiv-datakraft-till-nsa-i-mangmiljardaffar

Betänk också att NSA och FRA och alla andra sådana här aktörer betyder att det är långt ifrån bara kineserna som vill och kan avlyssna din trafik, och gör (i viss mån).

Så lite beroende på var på paranoidskalan man befinner sig så kan man antingen skita i allt detta, eller skippa mobiler och datorer helt, Skippa bankkonton och betalkort också.

Och glöm inte att bara för att du slutat vara paranoid så har de inte slutat avlyssna dig ...
FRA-den-enda-myndigheten-Sverigekarta-taggtrad.png
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 3 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
INtressant, på vilket sätt är de bättre än Samsung?
Känns snabba. Fingeravtrycksläsaren fungerar utmärkt även om vinkeln är sned till skillnad från Samsung där du måste hålla exakt rätt del av tummen på sensorn i en exakt rak vinkel.Face id fungerar kasst på Samsung. Samsung skickar ut ideliga uppdateringar av juridiska villkor. Att registrerar Huawei ID handlar om att ange email och sedan klicka på länken i det verifieringsmail du får, på Samsung är det en mer invecklad process med ständiga påminnelser om att godkänna Samsung juridiska villkor. Huawei app store kräver ingen inloggning. Jag tycker bara att Samsung är jobbig att använda men andra kan ju ha en annan åsikt. P20Pro hade separat fingeravtrycksläsare vilken var snabbare än den under glass läsare som P30Pro använder men P30Pro är avsevärt snabbare och har vidvinkel på kameran. Båda Huawei tycker jag dock har varit topptelefoner.

Nu har ju Huaeri fallen out of favour med U.S.A. (troligen pga att de gör för bra telefoner) och är inte kompatibla med Google längre men det skall visst finnas en version av BankID som fungerar så det kan bli P40 eller P50 nästa gång.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Känns snabba. Fingeravtrycksläsaren fungerar utmärkt även om vinkeln är sned till skillnad från Samsung där du måste hålla exakt rätt del av tummen på sensorn i en exakt rak .
Låt mig le, och skratta, vad är problemet har haft P20Pro och nu S20 FE man lägger ju pekfingret på båda på samma sätt :crysmile::crysmile:
Skiljer absolut inget, men visst saknar man pekfinger kanske det finns någon skillnad :cool::crysmile:
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Låt mig le, och skratta, vad är problemet har haft P20Pro och nu S20 FE man lägger ju pekfingret på båda på samma sätt :crysmile::crysmile:
Skiljer absolut inget, men visst saknar man pekfinger kanske det finns någon skillnad :cool::crysmile:
Vad är det som är konstigt? Jag beskriver alltså mina egna upplevelser. Det är väl bra att det fungerar för dig.

Sedan har jag inte S20 utan S10. Och jag föredrar att använda tummen.

Huawei rulez, det bara är så. Men bra att vissa gillar Samsung så blir det fler Huawei telefoner över till mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.