AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag hade den rödsvarta. Årsmodel 91-94 something
hade visst kvar bilnderna jag tog när jag sålde den

[bild]
Du måste ha tvättat den ordentligt för att få en svart moped så vit. :rofl:
 
En klassisk motorcykel från 1965, vinst i kunskapstävling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fartmonstret 1965 .......min var en vinst i en kunskapstävling (=skryt).
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
galento
Kommer ihåg att man köpte en Zundapp med bottenlänks gaffel och svängd tank för 50 kr. Fanns ju dom som hade KS100 och KS125 motorer i mopparna också :cool: Det var en kille som brukade låna sin morfars Vespa 50cc , härlig maskin (y) har haft flera såna själv på senare tid :D
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag hade glömt att det en gång fanns en myndighet som hette Energisparkomittén. Mitt enda minne av detta är att vi hade en del sådana här liggandes hemma när jag var liten:

Gammal Energisparkommitténs termometer i ram med text "20 grader på dagen, 18 på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kom och tänka på denna när jag läste någon av elpris-trådarna. "20 grader på dagen, 18 på natten. Energisparkomittén".
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
roke och 9 till
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Jag hade glömt att det en gång fanns en myndighet som hette Energisparkomittén. Mitt enda minne av detta är att vi hade en del sådana här liggandes hemma när jag var liten:

[bild]

Jag kom och tänka på denna när jag läste någon av elpris-trådarna. "20 grader på dagen, 18 på natten. Energisparkomittén".
Får hoppas att den hade datum när råden gäller, personligen har jag ingen AC men hos föräldrarna i somras var tempen klart över 30 i somras. Dom har AC, tror inte att vi sparade särskilt mycket engergi på att hålla 18 på nätterna.
 
  • Haha
Joacimz och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Kobra!

Lite dammig. Det var ett tag sen den användes. :–)[/QUOTE
På 80talet hade jag två stycken en röd resp svart Kobra som jag sålde för ett "bra" Pkt, pris på 9000:- idag kostar dom några hundralappar
 
S slurppe99 skrev:
Likaså att man ställde blinkers i vänster eller höger läge så lös ljusen på den sidan när man ställde bilen. Har en som trodde det var felkonstruktion så han kopplade bort den funktionen.:rofl:
Tyska bilar jag haft har haft den funktionen, Ford och Opel i blinkerspaken, Mercedes i ordinarie ljusvred.
 
B bakterie skrev:
Jag hade glömt att det en gång fanns en myndighet som hette Energisparkomittén. Mitt enda minne av detta är att vi hade en del sådana här liggandes hemma när jag var liten:

[bild]

Jag kom och tänka på denna när jag läste någon av elpris-trådarna. "20 grader på dagen, 18 på natten. Energisparkomittén".
En sån minns jag att farsan hade på 70-talet.
 
S slurppe99 skrev:
Likaså att man ställde blinkers i vänster eller höger läge så lös ljusen på den sidan när man ställde bilen.
Någon som någonsin använt detta i "verkligheten"?
 
Misstänker att det finns någon sådan procedur eller föreskrift i Tyskland?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Tyska bilar jag haft har haft den funktionen, Ford och Opel i blinkerspaken, Mercedes i ordinarie ljusvred.
Kan jag bekräfta. Gick in hos en VW-handlare för ett år sedan för att frugan slkulle göpa en begagnad Golf. Jag gick till handlaren (ungdom med slickat hår) och frågade: Känner du till det här? Visade funktionen. Han bara storgapade.
Jag såg samma funktion dock även på en icke-tysk bil nyligen. Mycket praktiskt!
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Mycket praktiskt!
När är det praktiskt? Om man parkerat efter en väg och vill markera bilens ytterkant med halverad batteriförbrukning eller?
 
Alfredo Alfredo skrev:
När är det praktiskt? Om man parkerat efter en väg och vill markera bilens ytterkant med halverad batteriförbrukning eller?
Nu kanske mitt minne lurar mig men jag har fått för mig att det är/har varit tyskt lagkrav på den funktionen.
 
Alfredo Alfredo skrev:
När är det praktiskt? Om man parkerat efter en väg och vill markera bilens ytterkant med halverad batteriförbrukning eller?
Nåt sånt misstänker jag.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
hsd
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som någonsin använt detta i "verkligheten"?
Ja det gjorde vi alltid när mercan parkerades brevid vägen
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.