Tycker det fattats en tråd om HiKoki för frågor, svar, nyheter, rykten, spekulationer och skitsnack så fixar det nu :D

Bidrar med senaste slagskruvdragaren WH36DC precis landad från Japan. Något mindre, samma vikt som föregångaren wh36db (1,6 kg med 2,5/5 Ah multivoltbatteri), 7 nm lägre vrid men snabbare varvtal. Chucken är också lite tajtare. Finns i flera färger :p
HiKoki slagskruvdragare WH36DC med multivoltbatteri på arbetsbänk, förpackning och kvitto synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två HiKoki slagskruvdragare modell WH36DC och WH36DB, på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilk och 3 till
  • Laddar…
Spännande.
Är den tillverkad i Japan ??
 
Isakare Isakare skrev:
Spännande.
Är den tillverkad i Japan ??
Nej, Kina på denna också.
 
För att knyta till tråden så har jag 6 maskiner 9 batterier och 4 laddare.
Stor och liten borrmaskin, slagskruvdragaren, 1/2 dragare, vinkelslip och sticksåg, dock bara 18 voltare.
Har även vinkelslip och tigersåg med sladd.
Noterat är att senaste laddaren inte har billaddning, en grym finess på de äldre laddarna.
Alla mina maskiner går yrkesmässigt dagligen, och det är prylar med riktig kvalité.
Slagskruvdragaren försvann för nån vecka sen, jag hade glömt den i ett frysrum. -26. Men den funkade som vanlig när den tinat.
Jobbar mycket i frysar, så mina maskiner utsätts dagligen för vatten, när jag tar ut de i värmen dryper grejerna av kondensvatten.
 
Rickard.
Härligt att se att dom fortfarande kör med handledsrem, det är den enda funktionen jag verkligen saknar från min gamla hitachi som jag bytte bort för säkert 7 år sen. Inte har jag köpt en lös heller fast jag flera gånger verkligen borde ha haft en :p
 
Läste någonstans att det är en ny uppsättning tryckluftpickor multivolt, såg bild på en liten smidig 18 Ga som såg trevlig ut.
 
Användning av en grön och svart Hikoki borr vid installation av en trähylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BM36DA
Ser fin och dyr ut
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
Äntligen!

Hello Kitty iklädd skyddshjälm och arbetskläder med en borr från HiKOKI.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
K_arlstrom
  • Laddar…

Bra review av tigersågar, Hikoki i top.
 
Nu har jag blivit väldigt sugen på Hikoki, vet inte varför men tänkte köpa en cirkelsåg som första produkt. Då kommer frågan, varför ska det finnas så många olika modeller, blir knäpp på alla olika siffror mm.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Glömde skriva att det blir en batteri maskin
Men tack för tipset (y)
 
  • Gilla
wernersson
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[media]
Bra review av tigersågar, Hikoki i top.
Ha den fast med sladd, grym maskin. Min har även ett bättre bladfäste, inte ett som man vrider.
 
  • Gilla
Lilk
  • Laddar…
Hur står sig dessa mot Makita, Milwaukee och Bosch? Värt system att köpa in sig i?
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.