Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens Nissens skrev:
Kan det bero på att väldigt många är vaccinerade?
Jag vet inte så mycket om UK, men du kanske vet?
Det var ju det jag skrev att det blir ju fler och fler som vaccinerar sig men samtidigt avtar effekten med tiden annars skulle dom inte behöva sjukvård.
 
Nissens
[/QUOTE]
Okej så det finns folk som bär munskydd av olika skäl eller förstår inte varför dom bär munskydd.tror du på det själv eller?[/QUOTE]

Jadå, folk gör alla möjliga saker av märkliga skäl. Ett tag spolade myndigheterna i Thailand gatorna med spritlösningar för att bli av med Corona tex.

Jag tror mer på forskningen än på en politiker som säger att mask är bra.
 
Nissens
V växelventil skrev:
Det var ju det jag skrev att det blir ju fler och fler som vaccinerar sig men samtidigt avtar effekten med tiden annars skulle dom inte behöva sjukvård.
Du drar fel slutsats. Säg att 100% av en befolkning är vaccinerad mot Covid, då kommer också 100% av de som hamnar på sjukhus av Covid att vara vaccinerade, men vaccinet kan ändå get ett väldigt bra skydd. Skillnaden är antalet som blir sjuka.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Okej så det finns folk som bär munskydd av olika skäl eller förstår inte varför dom bär munskydd.tror du på det själv eller?[/QUOTE]

Jadå, folk gör alla möjliga saker av märkliga skäl. Ett tag spolade myndigheterna i Thailand gatorna med spritlösningar för att bli av med Corona tex.

Jag tror mer på forskningen än på en politiker som säger att mask är bra.[/QUOTE]
Häller med tror mer på forskning än vad folk skriver här.
 
Nissens Nissens skrev:
Du drar fel slutsats. Säg att 100% av en befolkning är vaccinerad mot Covid, då kommer också 100% av de som hamnar på sjukhus av Covid att vara vaccinerade, men vaccinet kan ändå get ett väldigt bra skydd. Skillnaden är antalet som blir sjuka.
Du ska ju själv ta en 3 dos skriver du varför då om vaccinet fungerar så bra?
 
Nissens
V växelventil skrev:
Häller med tror mer på forskning än vad folk skriver här.
Vad bra, då vet du ju att maskernas effekt är tveksam, precis som det står i artikeln du länkade till. :)
 
Nissens Nissens skrev:
Vad bra, då vet du ju att maskernas effekt är tveksam, precis som det står i artikeln du länkade till. :)
Eller så läser du hela artikeln så ser du vad Tegnell skriver:rolleyes:
 
Nissens
V växelventil skrev:
Du ska ju själv ta en 3 dos skriver du varför då om vaccinet fungerar så bra?
Just för att det fungerar bra, annars hade jag inte tagit det. Jag vill göra det jag kan för att bromsa upp pandemin helt enkelt. Jag tillhör ingen riskgrupp, utan gör det mest för samhällets skull.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Nissens
V växelventil skrev:
Eller så läser du hela artikeln så ser du vad Tegnell skriver:rolleyes:
Jag har läst. Men det verkar som att du inte accepterar det som står där eftersom det inte passar dig riktigt. Oklart varför.

Egentligen är jag rätt ointresserad av vad kvällspressen skriver, har man koll på forskningsläget så vet man. Och maskernas skyddseffekt är tveksam. Oavsett vad politiker säger eller kvällspressen skriver, så är det så…
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Just för att det fungerar bra, annars hade jag inte tagit det. Jag vill göra det jag kan för att bromsa upp pandemin helt enkelt. Jag tillhör ingen riskgrupp, utan gör det mest för samhällets skull.
Tror inte ett dugg på att du vill minska smittan.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag har läst. Men det verkar som att du inte accepterar det som står där eftersom det inte passar dig riktigt. Oklart varför.
Om tegnell skriver att om munskydd inte skulle ha någon effekt så skulle dom inte rekommendera det.Hur tolkar du det?
 
Nissens
V växelventil skrev:
Tror inte ett dugg på att du vill minska smittan.
Nähä, och varför tror du att jag vaccinerar mig när jag dels redan haft covid, och har två pfizer och tar den tredje snart?

Dessutom tillhör jag ingen riskgrupp…

Vad är din teori? Varför vaccinerar jag mig?
 
Nissens
V växelventil skrev:
Om tegnell skriver att om munskydd inte skulle ha någon effekt så skulle dom inte rekommendera det.Hur tolkar du det?
Dels så finns det en möjlighet att det har en effekt, men framförallt är det nog opinionen. Det är ju inte så att smittan är mindre i de länder som har masktvång…
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nähä, och varför tror du att jag vaccinerar mig när jag dels redan haft covid, och har två pfizer och tar den tredje snart?

Dessutom tillhör jag ingen riskgrupp…

Vad är din teori? Varför vaccinerar jag mig?
Ja det frågar jag med.
 
Nissens
V växelventil skrev:
Ja det frågar jag med.
Det är ju för att jag vill vara med och bekämpa pandemin.
Jag vet ju det helt säkert, eftersom jag har förstahandsinformationen. Beslutet togs i min egna hjärna.

Därför blir det rätt lustigt när du säger till mig att det inte är sant… :crysmile:
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.