Maskintok skrev:
mannen blev fjollig och utvecklade Gustav vasa ben:crysmile:
Undrar vilket som ledde till vilket? :thinking:Eller kom försämringarna samtidigt? :thinking::thinking:
 
A
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar vilket som ledde till vilket? :thinking:Eller kom försämringarna samtidigt? :thinking::thinking:
kallas utveckling av vissa..
kan ta vissa grottmänniskor hela livet att utvecklas.... och ändå hinner de inte fram... ;):crysmile:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar vilket som ledde till vilket? :thinking:Eller kom försämringarna samtidigt? :thinking::thinking:
Försämringen kom plötsligt när motorcykeln startade.
 
  • Wow
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Apropå glömt. Visst var det ändå bättre förr. :cool:

[bild]
ca 65 år senare och typ fortfarande lika farligt :p
 
K kortis skrev:
Jo som vanligt så gick ju rika o banker vinnande ur den kraschen lika dant med finanskraschen på 90 talet bankerna har aldrig varken före el efter gjort så mycket pengar på fastigheter som de tog över. Jo generaliserar lite men int mycket. Då vilka gick betala kalaset?
Gotabanken gick under i den första krisen och Carnegie i den andra.

Att de som gick vinnande ur kriserna var ”rika” och banker är inte detsamma som att det gick bra för alla rika och banker.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Marike
Poliser som jagade trimmade mopeder eller de som cyklade på trottoaren, har man glömt, om man inte varit med om det.:rolleyes:
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Marike
EPA har man glömt, men mitt första jobb var där, så jag har inte glömt. "Springpojkar" har nog många glömt, fast nu är de tillbaka med skillnad att de kör bil och är 10 år äldre. Man blev fort vuxen förr i tiden, det har jag glömt, känner mig som barn på nytt, pension gör underverk.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
EPA?
Där handlar Tomten.

Julklappar blandas med reklamtexter och en tomte med barn som ser på skyltfönstret hos EPA, en historisk svensk varuhuskedja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gotabanken gick under i den första krisen och Carnegie i den andra.

Att de som gick vinnande ur kriserna var ”rika” och banker är inte detsamma som att det gick bra för alla rika och banker.
Naturligtvis var det någon rik stackare som inte klarade sig och bank oxå men på det hela taget blev de rika rikare, mycket rikare o de fattiga fattigare, det finns faktiskt i dag fd villaägare som banken tog över huset för, som fortfarande inte betalat klart sina skulder trotts att de levt på existensminimum sedan 90talet och betalat skulden men där räntorna är så höga att skulden bara ökar
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Poliser som jagade trimmade mopeder eller de som cyklade på trottoaren, har man glömt, om man inte varit med om det.:rolleyes:
Jag blev jagad av en motorcykelpolis en gång när jag körde MT5 med 120cc förgasare och uppborrad 90cc cylinder. Snuten körde Enduro. Lyckades med nöd och näppe komma undan. Fördel att kunna skogsdungarna i området :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Marike
Länge sedan man såg någon röka pipa, jag rökte pipa, har slutat med rökat, förutom fläsk förstås.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Marike
Keiller Keiller skrev:
EPA?
Där handlar Tomten.

[bild]
Sant, det var många tomtar på EPA, jag var en av dem.
 
Marike
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag blev jagad av en motorcykelpolis en gång när jag körde MT5 med 120cc förgasare och uppborrad 90cc cylinder. Snuten körde Enduro. Lyckades med nöd och näppe komma undan. Fördel att kunna skogsdungarna i området :)
Jo de var mer på hugget förr, hade de tagit upp det igen hade kanske inte så många ungdomar kört ihjäl sig/skadat sig. Peta bort en bricka, åk i 80 med böna bak, sjukt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Jo de var mer på hugget förr, hade de tagit upp det igen hade kanske inte så många ungdomar kört ihjäl sig/skadat sig. Peta bort en bricka, åk i 80 med böna bak, sjukt.
Jo inte var riskmedvetandet på topp inte. Man drog på i 90 blås mellan tallarna för att undkomma snuten. Ett snedsteg och man skulle varit en blöt fläck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.