Jag funderar på var man billigast köper nya Stiga gräsklippare i 08-land eller på internet?

Jag hittade en rätt skum sida som verkar skicka saker mot faktura:

Gräsklippare Lågprisbutiken på Internet

Men det kanske finns bättre ställen att handla på?

Jag får väl svara mig själv eftersom ingen annan verkar ha gräsmatta här i krokarna....:cool:

Precis som med barnvagnar är det kartellbildning kring detta med gräsklippare. ALLA säljer maskinerna till Stigas "listpris" förutom företaget i länken ovan. Jag skulle dock föredra att köpa en maskin över disk men ser ingen anledning till att betala "listpris" - det är en princip jag har som jag aldrig bryter mot. Förutom med barnvagnsköpet då...

Vilken grymt ful sida du länkade till.
Ser ut som om den är byggd hösten -96 när "internet är en fluga som snart surrat klart" för att travestera dåvarande kommunikations- och IT-ministern Ines Uusmann.

Säkert funkar det bra att handla där men jag gillar inte det där med förskottsbetalning innan jag fått varan. Postförskott kanske de aldrig hört talas om?

Ja den är otroligt ful och svår att använda. Konstigt att man ska behöva banners och annat på en sådan site.

Jag har ingen aning om det går att handla där, det vore intressant att höra om någon provat. Att det inte finns ett telenr att ringa känns inget vidare. Dock är det inte så illa att det är förskottsbetalning som gäller - dom skickar varor mot faktura så egentligen har man inget att förlora.

Maskinen jag vill ha är 495sek billigare hos denna källarfirma än hos övriga återförsäljare. Alla andra säljer den till Stigas listpris. Vi får väl se om det går att pruta något hos de vanliga handlarna, måste hitta en lite mindre återförsäljare i Stockolm gissar jag.

Sidan känns ju inte helt toppseriös med dejting-popups och liknande, men du kan ju passa på att beställa bläckpatroner och smycken på samma gång ;-)

Prutmån finns väl alltid hos märkessäljarna? Annars finns det ofta kampanjmaskiner och utgående modeller så här på vårkanten som man brukar kunna få till bra pris.

ab-cd skrev:
Sidan känns ju inte helt toppseriös med dejting-popups och liknande, men du kan ju passa på att beställa bläckpatroner och smycken på samma gång ;-)

Prutmån finns väl alltid hos märkessäljarna? Annars finns det ofta kampanjmaskiner och utgående modeller så här på vårkanten som man brukar kunna få till bra pris.
Vi får väl se hur det är med prutmånen. Finns det någon så lovar jag att hämta hem den....:rolleyes:

6 av 7 återförsäljare hänvisar till listpriset, 4495:-.

En föreslog inköp av fjolårets modell som påstås vara identiskt med årets, kostnaden för den var 3675:-. Årets modell kunde jag köpa för 4135:-.

När jag hämtat maskinen ska jag berätta var jag handlar. Det värmer en säljares hjärta att få prata med någon som direkt förstår att det inte går att komma dragandes med listpris.... Dom andra dönickarna fattade ingenting trots tydliga signaler om vad som krävs för affär.

P
hehe öppettiderna på den där sidan ska man inte skojja med :D

Skärholmens Bil & Traktor

fick idag leverera den nya maskinen (Stiga 50 S Rental). Tummen upp för Kristin som inte bara kan allt om trädgårdsmaskiner utan också kan sälja.

Som parentes kan väl nämnas att dom garvade lite åt att jag lyckats sälja den 15åriga gräsklipparen för 1600sek.....;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.