Beror nog på snickare, har aldrig varit i kontakt med en snickare som är villig att ta upp penseln på arbetsplatsen. Hade en firma hör förra året som bytte tak med med tillhörande vindskivor. Mina fick jag måla baksidan av i efterhand själv. De förklarade detta med att de målade virke på sitt lager när de fick lite tid över, men de målade då inte baksidan. Undersidan av råsponten på havlar fick jag måla själv med.martin7805 skrev:
Tror det är typ så det oftast funkar om man inrökte har en målare på plats
i detta fall var det ett försäkringsärende där snickaren tog på sig helhetsansvaretLanghardddd skrev:Beror nog på snickare, har aldrig varit i kontakt med en snickare som är villig att ta upp penseln på arbetsplatsen. Hade en firma hör förra året som bytte tak med med tillhörande vindskivor. Mina fick jag måla baksidan av i efterhand själv. De förklarade detta med att de målade virke på sitt lager när de fick lite tid över, men de målade då inte baksidan. Undersidan av råsponten på havlar fick jag måla själv med.
Tror det är typ så det oftast funkar om man inrökte har en målare på plats
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 335 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 335 inlägg
För brädans skull är det bara bra att den inte är målad på insidan men väger utseendet tyngre så är det väl bara att måla. Om du tycker det ska vara målat så får du fundera om det borde ingå. Jag ser bara fördelar med att ha så mycket som möjligt omålat.
Inte enligt ama förutom längst ned vid takfot där regnvatten hänger längst,ska dem målas hela vägen på undersida så tar du det med byggaren till en till läggs kostnad för färg o arbete s,k äta.martin7805 skrev:
Liknande trådar
-
Ska vindskivor målas på alla sidor med
Färg, Måla & Tapetsera -
Är detta en rimlig offert för byte av vindskivor?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad är rimlig arbetskostad för byta vindskivor på ena gaveln på huset?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Nytt tak: slagna och spruckna vindskivor
Tak & Vind -
Behöver jag byta mina vindskivor?
Fasad