AnnaB82 AnnaB82 skrev:
om man gjort så att man kan styra låset via appen går det inte att stänga av ringklockan. Helt otroligt sjukt dåligt!!
Jag hoppas på en uppdatering av appen i framtiden så att det går. Har mailat med Yale som skickade en länk om hur man gör man det var en länk till hur man stänger av ljudet på en kamera/ringklocka. Så dom fattar ju inte problemet heller.
Det låter nästan som ett dåligt skämt.
 
J jouh7 skrev:
Det låter nästan som ett dåligt skämt.
Jag vet….! Vi hade stängt av ringklockan och när vi kopplade på appen så var helt plötsligt ringklockan på. Vi vill inte alls använda den. Eller kanske under vissa tider på dygnet..
 
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
Jag vet….! Vi hade stängt av ringklockan och när vi kopplade på appen så var helt plötsligt ringklockan på. Vi vill inte alls använda den. Eller kanske under vissa tider på dygnet..
Lillflickan på 7 mån har blivit väckt flera gånger senaste veckan. Hur kan man inte ens ha valmöjligheten att stäng av den.
 
J jouh7 skrev:
Lillflickan på 7 mån har blivit väckt flera gånger senaste veckan. Hur kan man inte ens ha valmöjligheten att stäng av den.
maila in till yale så gör jag oxå det så kanske dom nångång kan skicka ut en uppdatering.
 
M Mapet890 skrev:
Ok, låter bra, tänkte om jag skulle byta nu precis innan vintern, men kan nog vänta till i vår då kanske.
Har haft min installerad sedan slutet i Januari och enligt Home Assistant har jag 29% kvar på mina batterier.
 
J jockz0rz skrev:
Har haft min installerad sedan slutet i Januari och enligt Home Assistant har jag 29% kvar på mina batterier.
hur kan man se det?
 
Min installerades också direkt när låsen släpptes.
 
  • Skärmdump av en mobilapp för smart lås med status för batterinivå och automatiseringsalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
hur kan man se det?
Jag har integrerat låset med Home Assistant. Så kom den med som en sensor.
Har inte hittat batteri status i Yale appen för Android.
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Ja, garanterat batterierna.

Kan tycka att varningen för låg batterinivå är under all kritik.

Har 3 st lås och inte en enda gång har jag fått varning om lågt batteri innan man antingen hört ”välkommen till yales integrerade lås”, hört på ”klicket” att det nog snart är dags eller att det helt sonika inte går att låsa upp längre!

Men skönt med en enkel fix på detta problem iaf!
Jag instämmer. Jag kör bara litiumbatterier och antar att Yales algoritm bygger på alkaliska batterier. Spänningskruvan i förhållande till kvarvarande energi i batteriet är helt olika mellan litium- resp alkaliska batterier
 
Men förstår inte då varför man inte ska kunna se batteristatus direkt i yales app, tycker det är jättemärkligt?
 
Nån av mina hyresgäster gör nåt så det kommer upp pålarmat i appen och då låses båda dörrarna
Men vet inte vem och ingen säger att dom gjort nåt utan alla gör exakt så man ska göra..
Har alltså 2 lås kopplade till samma hub och båda med verisure
 
nino nino skrev:
Nån av mina hyresgäster gör nåt så det kommer upp pålarmat i appen och då låses båda dörrarna
Men vet inte vem och ingen säger att dom gjort nåt utan alla gör exakt så man ska göra..
Har alltså 2 lås kopplade till samma hub och båda med verisure
Om larmet går utan orsak så är det troligtvis för stort avstånd mellan lås och slutbleck, rätt vanligt att det börjar vid kyla.
Eller du kanske har 3:de parts moduler som integrerar larm där larmet kopplas på och jag missförstod problemet.
 
Jag har inget larm alls
Bara yale v2n eller vad det heter alltså inte det nyaste.
Yale smart hub och verisure låsmodul
 
Har två stycken V2N som jag inte har uppkopplade. Har nu tänkt att köpa ett L3 också o flytta en av de gamla till garaget o den nya på huvudentrén. Vad behöver jag för grejer för att koppla upp alla tre handtagen i samma app? Tycker det är kass info på Yales hemsida o inte fått svar från deras support..
Fattar att jag behöver montera låsmoduler (bakom batteriluckan) på dom gamla. Tidigare fanns det ju en Yale smart hub som man kunde koppla upp handtagen emot, då använde man Yale Home appen för att styra. Dessa hubbar verkar typ utgått dock då dom inte finns i lager någonstans knappt..?
Till L3 använder man ju Yale Access app o en connect man sätter i uttaget. Kan inte läsa ut om man kan få in V2N i Access appen?? Eller är det så illa att modellerna inte är kompatibla med varandra så man behöver använda två olika appar/system för att styra??

någon annan som har erfarenhet utav att använda både L3 och V2N?
 
  • Gilla
FredrikErl
  • Laddar…
H Hellberg79 skrev:
Jag kör min V2N med Homebridge så jag får in den i HomeKit. Så lösningar finns för få in den.
hej, hur får du in ditt V2n i Homekit, har letat och letat efter plugins till Homebridge för dessa lås. Men kan ej hitta ngt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.