Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens Nissens skrev:
Ja, det är ju det vi också skulle vilja veta…
Du ser, det är inte lätt att kommentera när man inte vet vad som ska kommenteras
 
Nissens
M mickef skrev:
Du ser, det är inte lätt att kommentera när man inte vet vad som ska kommenteras
Följ tråden från meddelande #9593 så ser du vad du skrivit.

Detta är andra gången jag gräver fram #9593 åt dig. Känns som att du hoppas att det skall försvinna bakom dig… men så länge du inte kan förklara vad du själv menar så kan du ju inte begära det av andra heller…

Denna gången hjälper jag dig ännu mer med att gräva fram ditt obegripliga meddelande nedan.
 
  • Diskussionsforumsskärmbild med markerad tråd #9593 och svar från användare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump från diskussionsforum som visar en tråd med flera inlägg och svar, markerat textavsnitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Följ tråden från meddelande #9593 så ser du vad du skrivit.

Detta är andra gången jag gräver fram #9593 åt dig. Känns som att du hoppas att det skall försvinna bakom dig… men så länge du inte kan förklara vad du själv menar så kan du ju inte begära det av andra heller…

Denna gången hjälper jag dig ännu mer med att gräva fram ditt obegripliga meddelande nedan.
Är det #9583 ni vill att jag ska förklara min kommentar till så är det: Jag ifrågasätter hur det är möjligt att en behövande är skräckslagen inför att bli hjälpt av en ovaccinerad om hen inte är skrämd för den. Om det inte är den förklaringen ni vill ha så får du fortsätta gräva.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
P pegr skrev:
Argumenten för vaccinering var att bara "några" kommer att bli infekterade trots vaccin men nu ser vi ju att 50% eller mer är fullvaccinerade av alla funna fall.
Om nu covidpass behövs för att styra upp spridningen så stämmer inte detta längre. Detta är istället rena trojanska hästar.
Nej, argumentet var att några kommer bli svårt sjuka och/eller dö.

I Sverige har vi cirka 10,5 miljoner invånare och knappt 7,2 miljoner av dessa är fullvaccinerade.

Om 50% av de smittade är vaccinerade är det väl uppenbart att vaccinet fungerar?
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej, argumentet var att några kommer bli svårt sjuka och/eller dö.

I Sverige har vi cirka 10,5 miljoner invånare och knappt 7,2 miljoner av dessa är fullvaccinerade.

Om 50% av de smittade är vaccinerade är det väl uppenbart att vaccinet fungerar?
Och hur stämmer det då med logiken kring vaccinpass?
 
Nissens
P pegr skrev:
Slappna av,
Det finns så många muppar i detta forum som hänvisar till tidigare inlägg utan att ens veta vad dom hänvisar till.
I andra fall kanske, men i detta fallet var det en exakt hänvisning till hans inlägg som han själv inte kunde förklara…
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Är det #9583 ni vill att jag ska förklara min kommentar till så är det: Jag ifrågasätter hur det är möjligt att en behövande är skräckslagen inför att bli hjälpt av en ovaccinerad om hen inte är skrämd för den. Om det inte är den förklaringen ni vill ha så får du fortsätta gräva.
Ok, så det var detta du själv sade att du inte kunde utveckla? Det var ju inte så svårt trots allt…
 
  • Gilla
Klacken
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ok, så det var detta du själv sade att du inte kunde utveckla? Det var ju inte så svårt trots allt…
Det var pga jag inte visste vad som avsågs.
 
Snailman
harry73 harry73 skrev:
Även i de delar av Europa med hög vaccinationsgrad (inkl sverige) ökar smittspridningen igen. Detta är en konsekvens av minskad effekt av vaccinet och inte omikron eller ovaccinerade
Det kan ju också bero på att vaccinerade nu springer runt överallt och trängs, jämfört med tidigare.
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Haha...visste fan alltså att du skulle svara på hela den texten, otroligt. Har du ens någon fritid? Du sitter ju här dygnet runt och skriver dina floskler. Har du ens ett jobb, jo det hade du visst men kan omöjligt sköta det då du spenderar din mesta tid på detta forumet:surprised:.Fast man blir ju imponerad av hur många inlägg du kan prestera på en dag. Du står väl ungefär för hälften i denna tråd på 655 sidor.:rolleyes: Faktiskt lite fascinerande:strong:
Har du sån brist på sakargument att du måste gå över till att skriva om min person?
Dessutom är det ju så mycket fel i det du skriver att jag inte orkar korrigera det. Läs på bättre till nästa gång. Gäller ju även dina inlägg med vad du tror om vacciner etc.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Nu håller du på och siar igen och drar siffror ur din magiska hatt, ingen som vet hur siffrorna hade blivit om man hade gjort si och så.

Nu bor jag i Skåne och just nu vårdas det 7 st personer med Covid-19 på IVA i Skåne. Kom inte och säg att det finns tillräcklig personal för det, trams.

Nåja, fortsätt ni och diskutera detta luftslott i 600 sidor till, ni verkar ju inte ha något bättre för er, knäppgökar!

[länk]
Varför tror du att inte i stort sett alla hade smittats om man inte hade haft några restriktioner alls?

Det gäller ju inte hur det ser ut just nu inom sjukvården utan om hur det kan se ut om en månad om inga restriktioner införs.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Argumenten för vaccinering var att bara "några" kommer att bli infekterade trots vaccin men nu ser vi ju att 50% eller mer är fullvaccinerade av alla funna fall.
Om nu covidpass behövs för att styra upp spridningen så stämmer inte detta längre. Detta är istället rena trojanska hästar.
Det blir ju tokigt när du jämför vad som sas för alfavarianten med hur verkligheten ser ut med deltavarianten.

Nej, vecka 47 var 52 % av de bekräftade fallen ovaccinerade. Med tanke på att de står för en mindre del av befolkningen så är det ju en stor nackdel att vara ovaccinerad. Syns ju tydligt här hur mycket större risk det är att bli smittad för en ovaccinerad:
Linjediagram som visar antal bekräftade COVID-19-fall per åldersgrupp och vaccinationstatus.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...1/covid-1_veckorapport_2021_vecka47_final.pdf

För att inte tala om:
"Av de nya intensivvårdade patienterna under vecka 47 var 21 personer ovaccinerade, vilket motsvarar 78 procent och antalet nya intensivvårdade patienter ökade bland ovaccinerade. Under de fyra senaste veckorna (vecka 44–47) var antalet intensivvårdade per 100 000 sju gånger högre bland ovaccinerade än bland vaccinerade. Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var den senaste månaden 53 år bland ovaccinerade och 72 år bland vaccinerade."
https://www.folkhalsomyndigheten.se...vid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

Alltså det är ovaccinerade som belastar sjukvården alldeles i onödan.
 
  • Gilla
Guzzi och 9 till
  • Laddar…
Självklart vaccinerar man sig om man kan. Allt annat är egoistiskt. Den som inte har vaccinerat sig får snällt hålla sig undan från oss som inte vill bli sjuka. Det är ingen rättighet att gå på bio eller konsert.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 11 till
  • Laddar…
Snailman
P Peo Hedin skrev:
Självklart vaccinerar man sig om man kan. Allt annat är egoistiskt. Den som inte har vaccinerat sig får snällt hålla sig undan från oss som inte vill bli sjuka. Det är ingen rättighet att gå på bio eller konsert.
Senast jag var på bio var 1993, första Jurassic Park filmen, ska se om jag kan hålla mig borta ett tag till, men det blir nog ganska svårt ;)
 
  • Haha
  • Gilla
pennybridge och 2 till
  • Laddar…
L LukasK skrev:
"Jag har inte sett den men jag uttalar mig om den ändå" - OK



Det som är uppenbart är att din research begränsas till det som skrivs i DN eller motsvarande pravdatidning. Men där får du såklart stå om du vill.

Kan inte låta bli att kommentera din kommentar om DN.
Var är din research då?
Har tyvärr inte sett någon sådan från din sida annat än ditt tyckande.

Har redan varit sjuk. Min fru med. Inte dirket det värsta vi varit med om (även om smak/lukt tagit tid på sig att komma tillbaka och ännu inte är helt återställda). Jobbigt med smak/lukt-bortfall. Dock inte lika jobbigt som att få helkroppsförlamning som gör en sängliggande i månader utan några tecken på förbättring eller att drabbas av hjärnblödning (två personer i vår utvidgade bekantskapskrets) direkt efter vaccinering.
Nu vill jag också återge en kortare version av en artikel i DN publicerad 3/12.
RUBRIK: "Amerikanska antivax-profilerna som själva dör i Covid".
. . . . .
De säger åt sina anhängare att avstå från covidvaccin, att det är farligt och strider mot Guds ord. Sedan dör de själva i Covid.
Tv-evangelisten Marcus Lamb är den senaste i en lång rad inflytelserika vaccinmotståndare i USA som har fallit offer för pandemin.
Han behandlades med Ivermectin, ett läkemedel mot parasiter som främst används för djur. Det påstås - utan stöd i vetenskapen - kunna bota covid. Han avled 30 november i år.
(Här undrar jag hur Marcus kom framtill att parasit läkemedel är okay att ta men inte det som bevisligen hjälper mot covid).
. . . . .
En annan är Marc Bernier, radiopratare från Daytona Beach, kallade sig "Mr anti-vax" och sa att "regeringen är som nazister" när den uppmanar människor att vaccin. Han dog 28 augusti i år av covid.
. . . . .
Ytterligare en är Bob Enyart, pastor i Denver och populär radiopratare. Han var sedan tidigare känd för extrema uttalanden att kvinnor som gör abort borde dö. Han påstod också att covidvaccinet var omoraliska, eftersom de "består av celler från döda mänskliga foster" vilket är ren LÖGN. Det 8:e budordet är: "Du skall inte vittna falskt mot din nästa". Tydligen kunde han det ändå. Avled av covid den 12 september i år.
. . . . .
Jimmy DeYoung, en pastor och radiopratare i Chattanooga, Tennessee och med sin show "Daily prophecy" hävdade han bland annat att covidvaccin var ett sätt för Washington att stärka sin makt och att det gjorde kvinnor sterila. Han dog av covid 18 augusti i år.
. . . . .
Dick Farrel, en populär radiovärd i Florida zom kallade sig "den andre Rush Limbaugh" efter högerikonen som en gång drog igång vågen av hårtslående konservativa radioshower i USA. Trumpsupportern Farrel var emot vaccin och attackerade ständigt Anthony Fauci, den ledande smittskyddsexperten och rådgivaren till såväl Trump och Biden, som han kallade "ett maktgalet, ljugande missfoster". Han dog av covid den 4 augusti i år.
. . . . .
Phil Valentine, en populär radiopratare i Nashville, Tennessee och som tidigare var mest känd som motståndare till inkomstskatt och klimatförnekare. När pandemin kom gjorde han snabbt vaccinmotstånd till en huvudsak i sina sändningar. Bl.a. med låten "Vaxman" som är en parodi på Beatles klassiker "Taxman". Han dog av covid 21 augusti i år.
. . . . .
Ändrar detta de konservativa och väckelsekristna amerikaner att omvärdera sitt vaccinmotstånd?
. . . . .
Det finns det ännu inga tecken på enligt en undersökning.
Men en sak kan möjligen påverka och det är nämligen det faktum att vissa av antivax-profilerna själva tycks ha tänkt om på sin dödsbädd. (Tvivlade de på sin egen TRO?)
Det gäller t.ex. Phil Valentine. När han lades in på sjukhus i slutet av juli uttalade sig hans bror Mark på radio.
-- För er som lyssnar, jag vet att om Phil kunde prata så skulle han säga så här: "Gå och vaccinera er. Oroa er inte för politiken. Sluta tänk på alla konspirationsteorier".
. . . . .
Även Dick Farrel verkar ha ändrat sig under sina sista dagar i livet. "Han sms:ade mig och sa åt mig "ta det!" Han sa att "det här viruset inte är att leka med och att han ångrar att han inte vaccinerade sig", skrev hans vän Amy Leigh Hair på facebook kort efter Dicks död.
. . . . .
(Dessa nu döda människor har och kommer fortfarande ha åtskilliga människors död på sitt samvete helt i onödan. Ibland kan det vara smart att lyssna och följa expertisen.)
. . . . .
(Om de nu träffar Gud har de möjlighet att fråga om de gjorde rätt med att avstå vaccinet).
(Är du en smart person ta och lyssna på expertisen och vaccinera Er för er egen men även andras skull, men om du är en vilseledd person får du nog inrikta dig på en köbiljett till livet efter detta. Viruset kan och kommer att mutera flera gånger innan denna pandemi är över om kanske 10 år.)
. . . . .
[Kommentarer inom parantes är mina och inte från DN]
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.