I Isak90 skrev:
Hej!

Har varit lite dålig aktivitet här det senaste men på bygget är det full fart. Slänger in lite blandade bilder men framförallt så är det golvläggning som är nästintill klar. Dörrkarmar, smygar och lister är det jag grejar med just nu.:)

Fogat i hallen.
[bild]

Taklister och spotar monterade i tvättstugan.
[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Spaljé, stolpe och resterande delar av vanglar monterade i trappan efter golvet.
[bild]

[bild]

Fick ställt mig och gjort ett gäng dekor-/skurklossar eftersom jag var för snål för att köpa färdiga..:p
[bild]

//Fredrik
Snyggt jobbat. Fantastiskt att du orkar lägga extra tiden på att göra egna efter den här tiden, istället för att ta genvägen och köpa färdiga. Men ger garanterat tillbaka bättre känsla sen när allt är klart
 
Snyggt! Snart klart jue :love:
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Bra gjort att du sätter fodersockel/skurklossar! Och helt rätt att göra dem själv, självklart med den rubriken du har på tråden om inte annat.
Är golvet laminat? Vissa brädor är ganska lika
Ja det kändes som att det var ett måste tillsammans med profilerade-/allmogelister.:)

Golvet är 1-stav parkett 14mm.:)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Snyggt jobbat. Fantastiskt att du orkar lägga extra tiden på att göra egna efter den här tiden, istället för att ta genvägen och köpa färdiga. Men ger garanterat tillbaka bättre känsla sen när allt är klart
Tack.:)

Det tog faktiskt inte så lång tid, sågade och fräste 45st på runt 2-3 timmar. Men då körde jag allt i kap- & gersågen, hade gått lite fortare om jag kört klyvsågen. Priset motiverade ganska enkelt till att göra dom själv, billigaste 75x100mm jag hittar ligger på runt 80kr/st, nu blev det väl runt 5kr/st.:love:
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Kul att följa ditt bygge. Väl jobbat
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Tack.:)

Det tog faktiskt inte så lång tid, sågade och fräste 45st på runt 2-3 timmar. Men då körde jag allt i kap- & gersågen, hade gått lite fortare om jag kört klyvsågen. Priset motiverade ganska enkelt till att göra dom själv, billigaste 75x100mm jag hittar ligger på runt 80kr/st, nu blev det väl runt 5kr/st.:love:
Ja de är ju sjukt dyra de där, så det förstår jag.
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
E
Har nu läst hela tråden, tog nån timme. Väldigt proffisgt gjort måste jag säga! Imponerande! Din grund med förarbete, wow!

Försökte hänga med där runt Augusti 2020, men det blev alldeles för rörigt för min del. :) Kul att se att det du ritade i dina första inlägg nu är verklighet.

Helt sinnes att bygglovet bara tog 3 veckor att få beviljat. Vi sökte i mars och fick beviljat i oktober. Totalt 9 månader tills vi fick startbesked. Då är det ändå totalentpreprenad med arkitekt som ritat, samt nästan ett identiskt hus är vår granne, samma firma och allt. Lysekil FTW. Använder deras elhandel faktiskt av andra anledningar.

Starta byggfirma, alla skulle anlita dig. *hint*
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Här har det varit dåligt med uppdateringar. Den senaste tiden har jag växlat upp tempot och all vaken tid har lagts på bygget. Och det har betalat sig, för igår var det nämligen slutsamråd och huset blev godkänt! Jag får flytta in!:D Ett stort delmål på denna resan är uppfyllt!:D

Det återstår givetvis en massa mindre saker och detaljer så som lister, täcksidor, fronter osv men de flesta stora bitar är klara. Siktar på inflyttning lagom till helgen.:)

Sen sist så är karmar, dörrar, trösklar. foder golvlister osv på plats. Slänger in lite bilder på hur det såg ut vid samrådet.:) Även avloppet fick jag grävt ner förra veckan.:)

Nyligen nedgrävt avlopp med grön lock och gul slang synlig i utgrävningen med snö och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverat badrum med kaklade väggar, duschkabin och träkommod vid slutsamrådet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nyligen renoverat badrum med vita kakelväggar, brun mosaikbård, duschkabin och badrumsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Interiör av nyrenoverat kök med vita skåp, träbänkskivor och ljus trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverad korridor med vita dörrar och trägolv som visar färdigställda karmar och golvlister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverad hall med trägolv, vit dörr med fönster, inbyggda taklampor och trätrapp med vit räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen renoverat ljust rum med trägolv, vita dörrar, och köksinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen renoverat kök med vita skåp, inbyggda ugnar och träbänkskivor, redo för inflyttning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vitmålade fönsterkarmar och golvlister i ett rum med trägolv och utsikt till naturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fönster med vit foder och bröstning, väggsockel och trägolv i ett nyrenoverat hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymonterat fönster i vitt med synliga karmar, dörrar och golvlister i ett nybyggt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men resan är långtifrån över och jag återkommer så fort det finns något att visa.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
raspen86 och 67 till
  • Laddar…
Vilken milstolpe! Grattis! Har följt din tråd från start och man blir sjukt imponerad! Har gjort en liknande resa parallellt som ditt bygge så man vet ju vilket slit och tid som ligger bakom alla moment man vill såklart fortsätta följa om du fortsätter med ovanvåningen senare
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättegrattis och fantastiskt bra jobbat!!!
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Starkt jobbat!!

Sjukt snyggt blir det!

Och jättegrattis till ett fantastiskt boende :love:
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Heij83
Snyggt jobbat!
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Wow snyggt jobbat! Det får du fira i helgen med extra stark glögg :beer::beer::beer::ok:
 
  • Gilla
  • Älska
TS och 1 till
  • Laddar…
Grattis!
verkligen en av de trådar som varit roligast att följa

Bra jobbat Isak! :)
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.