A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ändock ångar bensinen bort, så är det.
Jag kan dock inte kvantifiera någon mängd eller procentsats. Det är kanske något i promille-häraden.
Ja det skiljer ju säkert mellan bilmodeller också, och kanske framförallt ålder på bilen ...
sitter ju avluftning i tanken... annars skulle den bli rund som en boll beroende på vädret eller suga ihop sig på vintern....
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
F
B b8q skrev:
Skillnaden är kanske att Anders vänner kör Tesla eller Porsche...
Så kan de' vara..
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ändock ångar bensinen bort, så är det.
Jag kan dock inte kvantifiera någon mängd eller procentsats. Det är kanske något i promille-häraden.
Ja det skiljer ju säkert mellan bilmodeller också, och kanske framförallt ålder på bilen ...
Ja, det behöver en tankurluftning också för att det inte ska bli vakuum i tanken vid körning. Men jag hittar faktiskt inte heller någon bra uppgift. Dock är som sagt besinångor tyngre än luft så de rör sig inte uppåt, och tanken ligger ju med fördel under påfyllningslocket av så att säga praktiska skäl.
 
A
F frasen_36 skrev:
Toppenide! Om man kunde skicka skiten (avfallet) in i solen så det löst.
som i äggula eller fixat utan att ge ytterligare problem? :crysmile::crysmile:
 
Mikael_L
Maskintok skrev:
jaha det är smålänningar som köper elbil?
;)då fattar jag.. :crysmile:
Jajemän... Ja men dåså..
Köp på då... :crysmile::crysmile:
Jag och Annie Lööf, vettu ...
Fast jag är ju inte smålänning, men snål i alla fall ... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, alla preniumbilar är ju el idag.
Jag var bara ironisk ...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Marike
F frasen_36 skrev:
Toppenide! Om man kunde skicka skiten (avfallet) in i solen så det löst.
Finns säkert nån som hade demonstrerat mot det med
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag var bara ironisk ...

Aaaah
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I Sverige är det väl inte så vanligt. Vi kan bygga. Men vi kan ju även bygga slutförvaring som håller ;)
Hur kan du påstå att vi kan det? Det vet väl INGEN förrän det det gått åtminstone en stor del av den tid de är avsedda för. Dvs åtminstone ett antal tusen år.
 
Mikael_L
S Styrman_jansson skrev:
Ja, det behöver en tankurluftning också för att det inte ska bli vakuum i tanken vid körning. Men jag hittar faktiskt inte heller någon bra uppgift. Dock är som sagt besinångor tyngre än luft så de rör sig inte uppåt, och tanken ligger ju med fördel under påfyllningslocket av så att säga praktiska skäl.
Moderna bilar släpper knappast ur sig speciellt mycket bränsle.
Men det vet jag från förr i tiden vad det alltid luktade bensin i garaget när bilen stått där en natt.
 
F frasen_36 skrev:
Hur kan du påstå att vi kan det? Det vet väl INGEN förrän det det gått åtminstone en stor del av den tid de är avsedda för. Dvs åtminstone ett antal tusen år.
Men sluta nu då har antingen mänskligheten dött ut eller så har vi reaktorer sedan flera tusen år som använder 100 procent
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, alla preniumbilar är ju el idag.
Rolls Royce? Bentley? Ferrari? Lamborghini? Koenigsegg? Aston Martin? Maybach?

Kan det bli mer premium...

Vissar har någon form av elektrifiering i bilarna men inte helelbilar än vad jag vet.
 
S Styrman_jansson skrev:
Rolls Royce? Bentley? Ferrari? Lamborghini? Koenigsegg? Aston Martin? Maybach?

Kan det bli mer premium...

Vissar har någon form av elektrifiering i bilarna men inte helelbilar än vad jag vet.
S Styrman_jansson skrev:
Rolls Royce? Bentley? Ferrari? Lamborghini? Koenigsegg? Aston Martin? Maybach?

Kan det bli mer premium...

Vissar har någon form av elektrifiering i bilarna men inte helelbilar än vad jag vet.
Är en Taycan Turbo S som startar på 2 miljoner premium så det räcker för dig?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är en Taycan Turbo S som startar på 2 miljoner premium så det räcker för dig?
Självklart. Det var inte min poäng. Det var att visa att ditt påstående att alla premiumbilar idag är elbilar. Så är dock inte fallet.
 
Mikael_L
S Styrman_jansson skrev:
Rolls Royce? Bentley? Ferrari? Lamborghini? Koenigsegg? Aston Martin? Maybach?

Kan det bli mer premium...

Vissa har någon form av elektrifiering i bilarna men inte helelbilar än vad jag vet.
Det är nog ganska garanterat att minst några av de smala extrema lyxmärkena håller på och utvecklar någon elversion just nu. Flera av dessa märken gillar ju att vara först ut på banan.
De är knappast blinda för vad som händer i omvärlden, är de blinda så är de snart borta från marknaden.


edit:
S Styrman_jansson skrev:
Självklart. Det var inte min poäng. Det var att visa att ditt påstående att alla premiumbilar idag är elbilar. Så är dock inte fallet.
Ahhh, det var så du menade ...

Men visst kommer de flesta ha elversioner snart, och på sikt har man nog det eller är borta som företag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.