P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror som sagt Maggan kör med valflosker men man kan aldrig vara säker. Hon kan säkert döda ISK eller ta bort 312
Jag tror att Magdalena Andersson var ett lysande val som partiledare för sossarna. Hon har stor kompetens på att skrämma bort väljare.
 
  • Haha
  • Älska
karlmb och 2 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sossarna gör allt för att sitta vid makten, även om det skadar Sverige. Sedan är ju oppositionen lam också
Är inte det lite i betraktarens öga också?
samt att det är flera andra partier som. orsakat större skada de sista 7 åren än S..

C och L har lekt med elden och krånglat till allt så mycket det bara varit möjligt...
Sedan har vi MP som totalt skadat Sverige varje gång de öppnat munnen eller krävt det som de blivit lovade för att släppa fram lövfen... Hade sjöstedt varit mer man än han var så hade han sagt ifrån redan då...
Och hade inte talmannen varit så blåögd så hade vi nog sluppit Löfven totalt...


oppositionen är inget att aktivt räkna med.. de har nu en budget och hoppas på att regeringen skall göra bort sig inför valet...
Kan ske... Ygeman är en duktig herre på detta precis som johansson...
fått en ny Sahlin... strandhäll. mer behöver jag inte nämna..

klart är att MA fått en bra budget att regera efter... Men det kan visa sig att hon är lite för bra för detta.. Och då får sitta kvar nästa val...hoppas jag har fel...
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Är inte det lite i betraktarens öga också?
samt att det är flera andra partier som. orsakat större skada de sista 7 åren än S..

C och L har lekt med elden och krånglat till allt så mycket det bara varit möjligt...
Sedan har vi MP som totalt skadat Sverige varje gång de öppnat munnen eller krävt det som de blivit lovade för att släppa fram lövfen... Hade sjöstedt varit mer man än han var så hade han sagt ifrån redan då...
Och hade inte talmannen varit så blåögd så hade vi nog sluppit Löfven totalt...


oppositionen är inget att aktivt räkna med.. de har nu en budget och hoppas på att regeringen skall göra bort sig inför valet...
Kan ske... Ygeman är en duktig herre på detta precis som johansson...
fått en ny Sahlin... strandhäll. mer behöver jag inte nämna..

klart är att MA fått en bra budget att regera efter... Men det kan visa sig att hon är lite för bra för detta.. Och då får sitta kvar nästa val...hoppas jag har fel...
Att svetsaren ens vill bilda regering på det underlaget styrker min tes. Sedan att han gör det igen när hans regering blir misstroendefälld :)

Men liberalerna har verkligen ställt till det för sig. Centerpartister är kappvändare men folkpartister är äkta borgare, det kommer vi se nästa val.
 
D djac skrev:
Jag tycker att alla som "hotar med att dra" ska göra just det, precis som på en arbetsplats eller i ett lag så ha man inte mycket nytta av gnällspikar, antingen är man med och hjälper till att lösa saker eller kan man faktiskt göra just det.
Vi försöker ju här men tillräckligt många fattar ju inte iaf. Vad ska man då göra om man respekterar demokratin?
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
W witten skrev:
Jag tror du missade komiken i det jag beskrev. För övrigt behövde de inte elda under hösten, de tjänade helt enkelt på det. Vilket är tragiskt i sig.
Ibland går humor över huvudet på mig. Vad är det som är tragiskt (eller roligt)?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att ta bort eller sänka AGA är en rabatt på arbete. Medborgarlön är bidrag
Rabatt?
De svenska skatterna på arbete är perversa.
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att svetsaren ens vill bilda regering på det underlaget styrker min tes. Sedan att han gör det igen när hans regering blir misstroendefälld :)

Men liberalerna har verkligen ställt till det för sig. Centerpartister är kappvändare men folkpartister är äkta borgare, det kommer vi se nästa val.
folkpartister är sossar i finare kläder..
De är inget att lita på...
sätt inget hopp till ett parti som valde samarbete med s, mp, c... Och dessutom valde bort ministerposter....
 
  • Älska
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
glädjande nyheter..
16.05 för diesel..
15.45 för E10

E85 fanns inget i pumpen...
Hade de sänkt E85 ännu mer?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
K karlmb skrev:
Hade de sänkt E85 ännu mer?
fanns inget att tanka..
fanns ingenting alls.. Inte ens ett pris...
Hoppas att de inte ska sluta sälja bara...
För då har jag 2.5 mil till närmaste mack med E85....
 
P
R Rkarlsson skrev:
Hade västvärlden ens brytt sig om miljön så hade de utan tvekan dragit sig ur kina, speciellt nu.
Det står väl ganska klart att den genomsnittlige väljaren i de flesta s.k. västländer ser mer till sin egen ekonomi än till den globala miljön och klimatet. Annars hade alla EU-länder slutat att handla med Kina för länge sen.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Rabatt?
De svenska skatterna på arbete är perversa.
Ja att då fimpa AGA är ju en rabatt på arbete.
Det är inte ett bidrag som Coronastödet.

Eller logiken från vänstern när de säger skatteavdraget på bolån är ett bidrag. Visar hur lite de förstår av ekonomi.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej, att om folk som inte har 500 000 kr i fickan ska inte känna sig sämre för att de köper en bensin eller dieselbil för under 100 tusen. De är inga större miljöbovar så sett. Det är miljövidrigt att skrota en bil som har 20-30 år kvar.
Särskilt de som går att köra på E85 eller tom E96.
(Alla bensinbilar nästan)
 
W witten skrev:
Jag tror inte du har en korrekt uppfattning om hur mycket avgaserna skadar miljö och hälsa.

[länk]
Det där gäller möjligen om man kör dem på fossilt.
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja att då fimpa AGA är ju en rabatt på arbete.
Det är inte ett bidrag som Coronastödet.

Eller logiken från vänstern när de säger skatteavdraget på bolån är ett bidrag. Visar hur lite de förstår av ekonomi.
Men Anders vad hade du väntat dig?
vänstern lever ju efter statligt ägande.. Där ska inte den enskilde räkna pengar... De ska dra in pengar och sedan dra in ännu mer...
börjar de att räkna då blir de folkpartister..
mera liberala i sin tankegång... Men fortfarande för rädd för att säga fuck you till staten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.