MultiMan MultiMan skrev:
Eftersom du påstår att pluggar för en hundring är skräp, kan du få berätta vad de tekniska kvalitetsskillnaderna är mellan Plejd och alla de andra andra pluggarna du sågar.
Jag skrev att det var ”skräp” eftersom du inte kan få de funktionerna jag beskrev. Tekniken innanför skalet har jag ingen aning om. Har installerat Plejd hos kunder nästan dagligen i flera år utan ett enda klagomål eller reklamation så att det skulle finnas tveksamheter i kvalitén tror jag inte. Men föräldrarnas nexa-pluggar har bytts ut många gånger.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
E Erik-Persson skrev:
Och att dom omfattas av schemaläggning när man inte är hemma etc. är ju kanon. Den blir också svår med en 100-spännsplugg.
149:- för 3 st. Går utmärkt att göra scheman som följer tid eller tex solnedgång/uppgång.
Google Home-kompatibla.
I call BS
3-pack Telldus smarta pluggar med fjärrkontroll och barnskydd till specialpris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.netonnet.se/art/hem-fri...et-3-pack-with-child-protection/1009659.8883/
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
maskeradeproggaren maskeradeproggaren skrev:
Fråga: Borde det inte vara möjligt att få till samma funktion med en av deras puckar? Dvs man klipper lampkabeln (eller skaffar en förlängningskabel och klipper den) och kopplar in mot plejden och sen en kontakt ut som man pluggar i väggen? Jag har nämligen en CTR-01 som ligger o skräpar så kunde man använda den hade varit kanon.
Fungerar utmärkt, det finns en lämplig dosa till detta. Klipp lampsladdar, koppla in Plejd kanske med en Wago 221-3 för att slippa knöla in mer än en ledare i Plejd. Lägg till i systemet ställ in astrouret nivåer och glöm bort det för all framtid, det bara funkar.
https://www.eldirekt.se/hem-bygg/smarta-hem/bluetooth/plejd-monteringsdosa-mnt-02
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
149:- för 3 st. Går utmärkt att göra scheman som följer tid eller tex solnedgång/uppgång.
Google Home-kompatibla.
I call BS
[bild]
[länk]
Så små och fina….
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
E Erik-Persson skrev:
Så små och fina….
Vad har det med ditt påstående att det inte går att göra scheman på såna här att göra?
 
E Erik-Persson skrev:
Så små och fina….
Men visst, lägg på 30 spänn så får du mindre, som kan samma saker
Skärmbild av Clas Ohlson webbsida som visar Nexa MYC-3 fjärrströmbrytare 3-pack med fjärrkontroll och erbjudandepris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Men visst, lägg på 30 spänn så får du mindre, som kan samma saker
[bild]
Svårt att integrera i ett plejd-system bara.
 
E Erik-Persson skrev:
Svårt att integrera i ett plejd-system bara.
Men ditt påstående att det inte går att göra schema med såna pluggar står du fast vid?
Sen vet jag inte varför jag skulle vilja integrera dessa pluggar i ett låst system som Plejd?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Men ditt påstående att det inte går att göra schema med såna pluggar står du fast vid?
Sen vet jag inte varför jag skulle vilja integrera dessa pluggar i ett låst system som Plejd?
Kompis, tagga ner din otrevliga attityd jämte andra människor. Läs trådens titel. Den handlar om Plejd.
 
  • Gilla
  • Haha
Snickesnickarn och 3 till
  • Laddar…
E Erik-Persson skrev:
Kompis, tagga ner din otrevliga attityd jämte andra människor. Läs trådens titel. Den handlar om Plejd.
Varför påstår du saker som inte stämmer då?
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Varför påstår du saker som inte stämmer då?
Ja alla kan inte ha rätt jämt uppenbarligen. Det behöver man inte vara otrevlig för.
 
E Erik-Persson skrev:
Ja alla kan inte ha rätt jämt uppenbarligen. Det behöver man inte vara otrevlig för.
Du får gärna peka på något där jag var otrevlig, jag tycker inte det iaf. Men är det så får jag väl be om ursäkt.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Hela den här tråden är en dejà vú-upplevelse. Det är som om den gamla plejd-tråden har återuppstått i denna, och samma aktörer förespråkar samma saker som tidigare.

Ugh.
 
J JockeHX skrev:
Hela den här tråden är en dejà vú-upplevelse. Det är som om den gamla plejd-tråden har återuppstått i denna, och samma aktörer förespråkar samma saker som tidigare.

Ugh.
Har inte deltagit i en plejd-tråd tidigare vad jag kan minnas i alla fall.
 
E Erik-Persson skrev:
Har inte deltagit i en plejd-tråd tidigare vad jag kan minnas i alla fall.
Nej vi är några stycken som fallit i fällan att förespråka plejd för att vi faktiskt använder och gillar det. Men sen kommer drevet med personer som vet allt om open source och kan inte tänka sig något annat.

Tro mig, dessa två läger kommer aldrig att få samsyn. Vill bara bespara er lite tid.
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.