Man kanske skulle skaffa häst och vagn, kanske mest för att vara lite i vägen för alla de som tycker att allt utom bilar ska hålla sig från vägarna :thinking:
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
P
H Harald Blåtumme skrev:
Eller tvärtom, i en trafikverklighet som inte kan antas bestå till största delen av "självkörande" bilar inom det närmaste decenniet så lär det snabbt bli olidligt svåra problem för vanliga förare att få de "självkörande" bilarna att göra vettiga saker när det tjorvar till sig i trafiken. De kommer att bli betraktade som stoppklossar och dumma spån - okommunicerbara ens via "last resort": tutan. Vilket för övrigt var en av de anmärkningar den där pinsamma CNN-körningen fick.
I verkligheten är det förstås de mänskliga förarna som kommer att vara bromsklossar i ditt scenario eftersom de inte alls kan förhandla med omgivande förare, mänskliga såväl som konstgjorda. Det är därför viktigt att få bort mänskliga förare ur trafikmiljön när självkörande bilar blir så kapabla att de kan användas regelbundet.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
och virus spridas lika fort...
vilket gör att terror nissar kan kapa flertalet bilar och gasa rakt in i folkmassor utan att behöva offra någon av de sina.

Hmm...
grattis..
Jag tror det är större problem med vanliga bilar som kan köras av terrorister faktiskt.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror det är större problem med vanliga bilar som kan köras av terrorister faktiskt.
Nä inte alls.
Det kräver resurser..
tänk dig bomber i säg 100 bilar alla körs samtidigt in i olika byggnader runt om i landet...
 
Det kan bli så att koncept bil och körkort försvinner relativt fort och det blir en form av elbil som du inte kan styra utan det är en AI som kör.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nä inte alls.
Det kräver resurser..
tänk dig bomber i säg 100 bilar alla körs samtidigt in i olika byggnader runt om i landet...
Nej att hacka de mest säkra IT bolagen tar ju inga resurser det är sant
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej att hacka de mest säkra IT bolagen tar ju inga resurser det är sant
Det skrev jag aldrig.
utan att man förlorar inga resurser om man använder sig av AI bilar...
Så där kan ju t, ex Nordkorea eller Ryssland göra stor skada....
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej att hacka de mest säkra IT bolagen tar ju inga resurser det är sant
Att hacka IT-bolagen är ju "enklare" än att hitta idioter som vill spränga sig själva
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Att hacka IT-bolagen är ju "enklare" än att hitta idioter som vill spränga sig själva
provat med plakat i Stockholm? ;):crysmile:
 
skoge skoge skrev:
Att hacka IT-bolagen är ju "enklare" än att hitta idioter som vill spränga sig själva
Religiösa idioter finns det gott, titta bara i denna tråden ;)
 
  • Haha
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Religiösa idioter finns det gott, titta bara i denna tråden ;)
Japp AI och autonoma grejer..
Säg mig när är sekt mötet hållet näst gång..?
Har en liten AI grej jag vill testa. ;):crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Religiösa idioter finns det gott, titta bara i denna tråden ;)
Fräsch inställning. I denna tråd.
 
P pmd skrev:
Nä, jag tror att det är fler partiledare genom åren som har haft ett jobb utanför politiken än som inte har haft det.
VI kan ta de nuvarande från vänster till höger. Källan är WIkipedia så det kan finnas småfel lite här och där, men i stort sett tror jag att det stämmer.

  1. Nooshi Dadgostar: Vårdbiträde 2004 – 2006 (parallellt med studier, så det var förvisso inte ett heltidsjobb).
  2. Per Bolund: Forskningsassistent 1997 –1999. Märta Stenevi: 15 år i bokbranschen (bl.a. marknadschef på Bokus och inköpschef på IMP Nordic).
  3. Magdalena Andersson: 2009 – 2012 överdirektör vid Skatteverket.
  4. Annie Lööf: 2003 sommarjobb som barista på Coffee Republic i London. Somrarna 2005 och 2006 extrajobb som juridisk assistent på Föreningssparbanken i Värnamo.
  5. Nyamko Sabuni: Projektledare för Afrosvenskarnas riksförbund 1994 –1 996. Egenföretagare inom friskvård 1991 – 1994. Hållbarhetschef på ÅF 2013 – 2018(?).
  6. Ulf Kristersson: Marknadschef för Timbro förlag 1995 – 1998 (parallellt med att vara riksdagsledamot så det var knappast ett heltidsjobb). Kommunikationsdirektör på Connecta 2000 – 2001. Kommunikationskonsult på Network AB 2001 – 2002. Styrelseordförande för Adoptionscentrum 2003 – 2005.
  7. Ebba Busch: Fem säsonger som utomhusmålare (hittade inte vilka år).
  8. Jimmie Åkesson: hittar inget på Wikipedia om arbeten.

De som sticker ut tycks vara Nooshi Dadgostar som bara har haft ett deltidsjobb, Annie Lööf som enligt Wikipedia bara har sommarjobbat och Jimmie Åkesson som aldrig har arbetat (men det tror jag är ett förbiseende av Wikipediaskribenterna; han måste väl ha livnärt sig på nånting innan han blev en ledande politiker inom SD?).
Han var väl ledamot i kommunfullmäktige sen utvald till ordförande i sdu.
Övriga knegarjobb verkar han inte haft, eller så var inte media intresserad om han varit korvgubbe. (ingen aning)

Att vara politiker i kommunen ger inte så dåligt med kulor.
 
Anders Borg är väl den som haft mest betydande jobb då han var analytiker på bank
 
Mikael_L
P pmd skrev:
Nä, jag tror att det är fler partiledare genom åren som har haft ett jobb utanför politiken än som inte har haft det.
VI kan ta de nuvarande från vänster till höger. Källan är WIkipedia så det kan finnas småfel lite här och där, men i stort sett tror jag att det stämmer.

  1. Nooshi Dadgostar: Vårdbiträde 2004 – 2006 (parallellt med studier, så det var förvisso inte ett heltidsjobb).
  2. Per Bolund: Forskningsassistent 1997 –1999. Märta Stenevi: 15 år i bokbranschen (bl.a. marknadschef på Bokus och inköpschef på IMP Nordic).
  3. Magdalena Andersson: 2009 – 2012 överdirektör vid Skatteverket.
  4. Annie Lööf: 2003 sommarjobb som barista på Coffee Republic i London. Somrarna 2005 och 2006 extrajobb som juridisk assistent på Föreningssparbanken i Värnamo.
  5. Nyamko Sabuni: Projektledare för Afrosvenskarnas riksförbund 1994 –1 996. Egenföretagare inom friskvård 1991 – 1994. Hållbarhetschef på ÅF 2013 – 2018(?).
  6. Ulf Kristersson: Marknadschef för Timbro förlag 1995 – 1998 (parallellt med att vara riksdagsledamot så det var knappast ett heltidsjobb). Kommunikationsdirektör på Connecta 2000 – 2001. Kommunikationskonsult på Network AB 2001 – 2002. Styrelseordförande för Adoptionscentrum 2003 – 2005.
  7. Ebba Busch: Fem säsonger som utomhusmålare (hittade inte vilka år).
  8. Jimmie Åkesson: hittar inget på Wikipedia om arbeten.

De som sticker ut tycks vara Nooshi Dadgostar som bara har haft ett deltidsjobb, Annie Lööf som enligt Wikipedia bara har sommarjobbat och Jimmie Åkesson som aldrig har arbetat (men det tror jag är ett förbiseende av Wikipediaskribenterna; han måste väl ha livnärt sig på nånting innan han blev en ledande politiker inom SD?).
Med "riktigt lönearbete" tänkte jag att det var det jobb man hade, som enda sysselsättning och enda inkomst under någon period i livet. Som det är för vanliga knegare här i Sverige.
Jag räknade bort sånt som de hade som extrajobb under studietiden och även sånt som var efter de etablerat sig i det politiska (ty då är det ofta något mer eller mindre politiskt uppdrag, eller någon på deltid som man fått genom sina politiska kontakter, dvs inte som jobb är för vanliga knegare).
Men jag var tyvärr inte smart nog att skriva detta, trodde att alla kunde läsa mina tankar. :oops:

Och av dagens partiledare så verkar det endast vara Stenevi som haft ett sådant här riktigt jobb.
Lövfen (Svetsarn) är ju inte längre partiledare.
Lars Ohly var en som hade en hyggligt lång vanlig jobbarkarriär innan han sögs in i politiken, men är inte heller partiledare idag.

Så jag säger; sträck på dig stolt Svetsarn, för att du var en partiledare med kontakt med vanliga arbetslivet åtminstone några år.
Nu får ni som snart inte längre kan säga/skriva "svetsarn", övergå till att börja kalla Stenevi "förläggaren".
Hon har faktiskt rejält många arbetsår bakom sig innan hon sögs in i partiet.
I övrigt är det ingen idé att ni försöker kalla någon annan partiledare för det yrke de knegat med, då det inte finns.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.