A
C cpalm skrev:
Apropå det - ingen som har några bra middagstips för saltrullen?
Har redan fullt med rökt och skivad dito i frysen så tänkte att man kunde göra något annat med den.
öl koka och servera med pressad potatis..

Är den inte allt för salt så blir den fin rimmad som rumpstek.
rostade rotfrukter..
En slungad bea, eller ölsky.

Eller rödvinssås
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den är ∞ mycket bättre
Har du gjort ett blindtest? ;)
 
P pmd skrev:
Har du gjort ett blindtest? ;)
haha. Det är ett blndtest jag kan lägga alla mina pengar på att jag klarar av :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Pommes ska tripplefritteras. Sedan inget annat än hängmörad högrev ska det vara. Grovmalen precis innan konsumtion.
Du tycker man ska förbjuda bilar men förespråkar att man ska fritera pommes tre ggr??? Två ggr extra klimatavtryck?:crysmile:
 
  • Haha
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Du tycker man ska förbjuda bilar men förespråkar att man ska fritera pommes tre ggr??? Två ggr extra klimatavtryck?:crysmile:
Med kärnkraftsel kan du fritera hur mycket du vill.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Jag kan fritera hur mycket som helst för där jag bor producerar vi en dj-a massa Gwh. :geek:
 
Mikael_L
Till gulasch använder jag högrev, samma styckdetalj till bouef Bourgogne.

När jag var ung och dum så använde jag rostbiff och fransyska och sånt, fattade aldrig varför grytan blev så dålig och köttbitarna så hårda.
 
  • Gilla
7ender och 2 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Till gulasch använder jag högrev, samma styckdetalj till bouef Bourgogne.

När jag var ung och dum så använde jag rostbiff och fransyska och sånt, fattade aldrig varför grytan blev så dålig och köttbitarna så hårda.
Ah de 2 gråstenarna..
många som tillagar dessa förlänge...
eller kokar sönder dem...
Är de igenom... Så kan man slå ihjäl någon med dem.. :crysmile:
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med kärnkraftsel kan du fritera hur mycket du vill.
Riktiga kockar använder gas! :rofl:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Riktiga kockar använder gas! :rofl:
Till fritösen? Seriöst dock så stämmer det men nu har induktion gjort stort inträde har jag märkt.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Riktiga kockar använder gas! :rofl:
Hatar gasspis, så jävla jobbiga att städa.
 
P Pappa1986 skrev:
Hatar gasspis, så jävla jobbiga att städa.
Riktiga kockar behåller käket i pannorna. ;)


Fast nu ljög jag nog (igen) :oops: Jag har sett hur restaurangkök ser ut när det är dags för de "riktiga kockarna" att gå hem... :cry:
 
  • Gilla
Myrstacken och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Riktiga kockar behåller käket i pannorna. ;)


Fast nu ljög jag nog (igen) :oops: Jag har sett hur restaurangkök ser ut när det är dags för de "riktiga kockarna" att gå hem... :cry:
Jag har aldrig sett ett stökigt storkök. Men klart på de ställen som har chefs table kanske de är mer noga än på andra
 
Myrstacken
Alfredo Alfredo skrev:
Riktiga kockar behåller käket i pannorna. ;)


Fast nu ljög jag nog (igen) :oops: Jag har sett hur restaurangkök ser ut när det är dags för de "riktiga kockarna" att gå hem... :cry:
Har vart och jobbat i många restauranger genom åren och de flesta är väldigt snuskiga i köken framförallt flottiga..
Allt är fett.
Det vidrigaste jag sett var för 15 år sedan ca på den numer stänga mongoliska restaurangen Bamboo i Göteborg..
Kommer inte ihåg varför för vi gjorde inget jobb på restaurangen utan på våningen ovanför men vi var tvugna att gå igenom deras kök flera gånger.
Hur som helst..
Det låg råa kycklingar i en jättehög i hörnet på ett bord flera hade ramlat ner på golvet och dessa plockade de glada kockarna bara upp och lagade till medans alla gick omkring med ytterskor på sig där inne.
Åt aldrig mer där igen.
 
  • Gilla
  • Wow
marka och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Var med på ett byggprojekt där vi skulle bygga om i köket på en restaurang i Lund. Bland annat skulle stekbordet flyttas.
Efter demontering, när gubbarna började städa av golvet, hittade de en gaffel i lagret med fett under stekbordet.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.