Maskintok skrev:
men va fan....

riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..

En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..

stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..

majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.

servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..

Det är burgare det...
något i påse.... nä.. ;)
Pommes ska tripplefritteras. Sedan inget annat än hängmörad högrev ska det vara. Grovmalen precis innan konsumtion.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den kostar väl runt där? Men fyfan. Vidrigt
Jag vet inte. Jag är osäker på om jag har köpt en {ham, cheese}burgare på McDonalds sen den kostade 2 kr. :)
Jag tvivlar dock på att den är åtta gånger sämre än burgaren i påsen. (Svårt att mäta, dock).
 
P pmd skrev:
Jag vet inte. Jag är osäker på om jag har köpt en {ham, cheese}burgare på McDonalds sen den kostade 2 kr. :)
Jag tvivlar dock på att den är åtta gånger sämre än burgaren i påsen. (Svårt att mäta, dock).
Den är ∞ mycket bättre
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Pommes ska tripplefritteras. Sedan inget annat än hängmörad högrev ska det vara. Grovmalen precis innan konsumtion.
Många som använder en blandning av högrev, entrecote och ryggbiff, allt hängmörat. Då får man det göttiga fettet från entrecote och smak från ryggbiffen. Annars blandar man gärna in talg i högreven för att få upp fetthalten. Går att hängmöra talg också så alla blir nöjda :)

Men det är klart, det finns inte på restaurang utan det får man fixa och blanda själv så det räknas kanske inte...

Grovmalen är bäst om man gör enl Heston, men kan ha sina fördelar vid smash också.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Åt en av mina bästa burgare på barrels and burgers på stora nygatan? i Stockholm
Men har inte varit på flipping än... Stigbergets fot ska också vara väldigt bra på burgare


Kör mina pommes i varmluftsfritösen, orkar inte kladda med olja, blir helt ok
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
Många som använder en blandning av högrev, entrecote och ryggbiff, allt hängmörat. Då får man det göttiga fettet från entrecote och smak från ryggbiffen. Annars blandar man gärna in talg i högreven för att få upp fetthalten. Går att hängmöra talg också så alla blir nöjda :)

Men det är klart, det finns inte på restaurang utan det får man fixa och blanda själv så det räknas kanske inte...

Grovmalen är bäst om man gör enl Heston, men kan ha sina fördelar vid smash också.
Tycker inte det behövs på en bra högrev, såhär ska det se ut. Mycket inspängt fett

Högrev med mycket inspängt fett ligger på tidningspapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
A
nino nino skrev:
Många som använder en blandning av högrev, entrecote och ryggbiff, allt hängmörat. Då får man det göttiga fettet från entrecote och smak från ryggbiffen. Annars blandar man gärna in talg i högreven för att få upp fetthalten. Går att hängmöra talg också så alla blir nöjda :)

Men det är klart, det finns inte på restaurang utan det får man fixa och blanda själv så det räknas kanske inte...

Grovmalen är bäst om man gör enl Heston, men kan ha sina fördelar vid smash också.
precis bästa är att blanda olika köttbitar..
Allt för smak. saftighet, fett mm.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast Flippin burger är inte Tronken direkt.
Vet att det är middagstråden men lite besviken att man inte kan få en burgare till vinlunchen de flesta vardagar. :cry: Jag som blev så hungrig...

Öppettider och adresser för en restaurang på en brun pappersbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vet att det är middagstråden men lite besviken att man inte kan få en burgare till vinlunchen de flesta vardagar. :cry: Jag som blev så hungrig...

[bild]
Flippin har på fredagar dock. Brukar gå dit ibland. Men så dåligt vin burgerställena tyvärr.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Flippin har på fredagar dock. Brukar gå dit ibland. Men så dåligt vin burgerställena tyvärr.
Kan tycka att de borde erbjuda en stamkund som dig service i form av en liten Corkage Fee vid sidan om, så du fullt ut kan njuta av din lunch. Rätt inhumant att tvinga någon att inmundiga "dåligt vin"! Undrar om inte FN har någon deklaration mot dylika tilltag... :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Jeppenedved och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan tycka att de borde erbjuda en stamkund som dig service i form av en liten Corkage Fee vid sidan om, så du fullt ut kan njuta av din lunch. Rätt inhumant att tvinga någon att inmundiga "dåligt vin"! Undrar om inte FN har någon deklaration mot dylika tilltag... :thinking:
Faktum är att på de ställena jag faktiskt är stammis så har jag lite så :D Tex på Carls Deli i hötorgshallen har jag en egen Barolo :p Men flippin är jag inte så ofta på. :p
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken söt liten påse man får

[bild]
Är det en stuntlever i påsen? ;)
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
A
possum77 possum77 skrev:
Är det en stuntlever i påsen? ;)
stomipåse;):crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Beretic
  • Laddar…
A
Hemgjort potatismos med skivad kokt korv och senapssås på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

dagens lunch..
hemgjort mos med kokt korv..
senapssås.. Med grovkornig senap..

bara 7 matgäster... går inte runt idag heller.. ;)
 
  • Älska
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]
dagens lunch..
hemgjort mos med kokt korv..
senapssås.. Med grovkornig senap..

bara 7 matgäster... går inte runt idag heller.. ;)
Jäklar va gott! :ok:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.