A
när jag kollade på bilden på youtube.. trodde jag det var papper först... Var lite värre än så..  men visst.. byta startmotor löser säkert detta.. :thinking:;)
 
galento
Maskintok skrev:
Customer States "They Only Want The Starter Replaced" | Just Rolled In - YouTube
[media]
Jäklar va mycket det finns att se i denna serien :

customer states - YouTube
 
A
galento galento skrev:
Jäklar va mycket det finns att se i denna serien :

customer states - YouTube
rolig kaffe underhållning..
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
A

Nu är suzukin lagad..
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
La på Keramiskt lackskydd för första gången, får se hur länge det håller. Lätt applicerat och drygt = billigt. Bara det håller några månader så är det ju värt det ( Pingens säger upp till 6månader)
Edit: han bli mörkt och ganska kallt ute innan jag var klar, så räknar inte med att det ska hålla längre tid då den även vill ha rumstempererat vid påläggning, de va under 10 grader när jag gjorde behandligen...
https://pingens.se/produkt/speed-coat/
 
  • Gilla
Sylta och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
La på Keramiskt lackskydd för första gången, får se hur länge det håller. Lätt applicerat och drygt = billigt. Bara det håller några månader så är det ju värt det ( Pingens säger upp till 6månader)
Edit: han bli mörkt och ganska kallt ute innan jag var klar, så räknar inte med att det ska hålla längre tid då den även vill ha rumstempererat vid påläggning, de va under 10 grader när jag gjorde behandligen...
[länk]
Var glad åt tre månader. Eller lagom till vårtvätten när du använder riktig avfettning =) Då är det dags att lägga på nytt skydd.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi bilnördar vet att Volvo sänkt bytesintervallen på kamrem för dieselmotorer (4 cyl VEA) från 24.000/10 år mil till 15.000 mil/10 år. Det vi kanske inte vet är att de oxå justerat priset.
2017 uppgav Volvo att byte av rem skulle kosta 6064:-
En som nyligen bytt rem (V90 -16, 15" mil) fick betala 14.509:-
En liten ökning på ca 140%. Gissar att det är lite mera än prisindex år 17-21 ??
 
  • Arg
  • Wow
  • Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Vi bilnördar vet att Volvo sänkt bytesintervallen på kamrem för dieselmotorer (4 cyl VEA) från 24.000/10 år mil till 15.000 mil/10 år. Det vi kanske inte vet är att de oxå justerat priset.
2017 uppgav Volvo att byte av rem skulle kosta 6064:-
En som nyligen bytt rem (V90 -16, 15" mil) fick betala 14.509:-
En liten ökning på ca 140%. Gissar att det är lite mera än prisindex år 17-21 ??
Är de inte riktigt kloka?
 
Isakare Isakare skrev:
Vi bilnördar vet att Volvo sänkt bytesintervallen på kamrem för dieselmotorer (4 cyl VEA) från 24.000/10 år mil till 15.000 mil/10 år. Det vi kanske inte vet är att de oxå justerat priset.
2017 uppgav Volvo att byte av rem skulle kosta 6064:-
En som nyligen bytt rem (V90 -16, 15" mil) fick betala 14.509:-
En liten ökning på ca 140%. Gissar att det är lite mera än prisindex år 17-21 ??
Den är kul.
Volvo som också har renault här.
Kamremsbyte på en diesel 1.5 dci.
Volvo 9800 kr utan vattenpump
Mekonomen 9900kr med vattenpump
Annan godkänd verkstad, 5600 kr med vattenpump.

Man var ändå glad att man inte valde en scenic då, den låg om jag minns rätt nästan på 20 000. dvs att när bilen är 10 år gammal så kör man till gummisnodden brister.

En annan sjuk prisuppgift jag fick ta del av.
Mazda 6 -10, Ballasten sönder på xenonljuset. 1 lykta 14000 kr, det gick inte byta ballasten så man byter hela skiten.
 
R Rkarlsson skrev:
Den är kul.
Volvo som också har renault här.
Kamremsbyte på en diesel 1.5 dci.
Volvo 9800 kr utan vattenpump
Mekonomen 9900kr med vattenpump
Annan godkänd verkstad, 5600 kr med vattenpump.

Man var ändå glad att man inte valde en scenic då, den låg om jag minns rätt nästan på 20 000. dvs att när bilen är 10 år gammal så kör man till gummisnodden brister.

En annan sjuk prisuppgift jag fick ta del av.
Mazda 6 -10, Ballasten sönder på xenonljuset. 1 lykta 14000 kr, det gick inte byta ballasten så man byter hela skiten.
Det kan bli ännu värre.
Bekant har Espace med V6an.
De ville inte ens byta rem.
"Det kan kosta mer än bilen är värd"
 
A
Isakare Isakare skrev:
Det kan bli ännu värre.
Bekant har Espace med V6an.
De ville inte ens byta rem.
"Det kan kosta mer än bilen är värd"
kamremmen?
Lite joll på espace...
Men det är väl samma idioti som på vivaro :thinking:fronten sitter ivägen... Men allt är lösbart... ;)
 
  • Wow
Rkarlsson
  • Laddar…
Maskintok skrev:
kamremmen?
Lite joll på espace...
Men det är väl samma idioti som på vivaro :thinking:fronten sitter ivägen... Men allt är lösbart... ;)
Jo allt är lösbart/löstagbart. I detta fall hade man sålt på ägaren en vattenpump "Den måste man alltid byta när man byter kamrem", jag sa att han kunde lämna tillbaka pumpen, det är inget fel på den, och den hänger bredvid.
Motorrum med synlig kamrem och vattenpump på en delvis demonterad bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Jo allt är lösbart/löstagbart. I detta fall hade man sålt på ägaren en vattenpump "Den måste man alltid byta när man byter kamrem", jag sa att han kunde lämna tillbaka pumpen, det är inget fel på den, och den hänger bredvid.
[bild]
Jag byter alltid vattenpumpen.. Då vissa är i plast, och oftast väldigt billiga, så det är lika bra.
 
galento
R Rkarlsson skrev:
En annan sjuk prisuppgift jag fick ta del av.
Mazda 6 -10, Ballasten sönder på xenonljuset. 1 lykta 14000 kr, det gick inte byta ballasten så man byter hela skiten.
Nog tur man har äldre grejer att köra med :thinking: .
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Jo allt är lösbart/löstagbart. I detta fall hade man sålt på ägaren en vattenpump "Den måste man alltid byta när man byter kamrem", jag sa att han kunde lämna tillbaka pumpen, det är inget fel på den, och den hänger bredvid.
[bild]
Japp hela fronten väck..
alltid lika roligt... :seenoevil::dizzy:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.