D
S Styrman_jansson skrev:
Nej den har med anmärkning klarat ett test som ska motsvara en del av det som krävs för att få körkort. Helt klart en bedrift men vi ska kalla det för vad det är.

Undrar hur en Tesla klara synundersökning och teoriprov. Har den koll på datumparkering? Kan den kontrollera mönsterdjupet på däcken?
Framförallt, den mänskliga paragrenen -sparka på däcken!
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
A Alexn72 skrev:
Med anmärkning i detta fallet innebär att den fick körkort om den kört upp.
Men du har rätt... bilen har ju inte skrivit teorin:crysmile:
halkbanan då?
Med obligatorisk macka och kaffe, klarade den av den?
 
  • Haha
Alexn72
  • Laddar…
B Byggmarodören skrev:
Moore's lag gäller hårdvaruresurser (och har egentligen inte gällt där på flera år heller för den delen). Mjukvaruutvecklingen går baklänges. Vi får mindre gjort med mer resurser än förr, pga Moore's lag - det finns för litet incitament att göra saker bra när "slarv" döljs av förbättrade hårdvaruresurser (slarv som i att göra jobbet så enkelt och snabbt som möjligt så utvecklingen blir billig). Jämför MS Teams mot ursprungliga Skype tex. Teams behöver runt 100ggr mer resurser bara för starta trots det inte gör nåt fundamentalt annorlunda.

Inte alls relaterat till bilar, men en jobbarkompis ändrade ett par rader kod i ett program vilket sparade några minuter arbete varje uppstart. När det arbete sen körs på flera miljoner datorer resulterade det i en uppskattad besparing på 210MWh/år. Väldigt grovt räknat, men vilken annan bransch hade accepterat den typen av slöseri? Det finns en anledning att internet gått om flyget i globala utsläpp.
"If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization"
Jag klagade på något liknande i en IT tråd och fick höra jag var föråldrad och häng med tiden. Hårdvara är billigt nuförtiden.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
D
DennisCA DennisCA skrev:
Jag klagade på något liknande i en IT tråd och fick höra jag var föråldrad och häng med tiden. Hårdvara är billigt nuförtiden.
Här kan du simma lugnt, detta är gubbatråden och gnäll uppmuntras *ironi*
 
  • Gilla
Karl Olssvan och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag klagade på något liknande i en IT tråd och fick höra jag var föråldrad och häng med tiden. Hårdvara är billigt nuförtiden.
Dubbla elpriset, eller tredubbla elpriset, så får vi se...
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D djac skrev:
Framförallt, den mänskliga paragrenen -sparka på däcken!
Nu var det snart 20 år sedan jag tog körkort men detta moment hade vi inte med. Kanske har det införts senare…
 
D
S Styrman_jansson skrev:
Nu var det snart 20 år sedan jag tog körkort men detta moment hade vi inte med. Kanske har det införts senare…
Best practice sen 50 år tillbaka, alla duktiga manliga förare behärskar detta till fullo, ersätter alla kontroller före körning med ett enkelt handgrepp!
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
Mikael_L
D djac skrev:
Best practice sen 50 år tillbaka, alla duktiga manliga förare behärskar detta till fullo, ersätter alla kontroller före körning med ett enkelt handgrepp!
Och är också ett måste vid bilköp, utan lite spark på däcken så blir det omöjligt att pruta.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D djac skrev:
Best practice sen 50 år tillbaka, alla duktiga manliga förare behärskar detta till fullo, ersätter alla kontroller före körning med ett enkelt handgrepp!
Trots att jag haft körkort i 20 år och rört mig inom flera olika motorföreningar, möten och träffar har jag faktiskt aldrig sett detta utföras av någon. Varken kvinnlig eller manlig. Jag har bara läst det i raljerande forumsinlägg och i blocketannonser.

Kanske har jag, hur osannolikt det må vara, missat detta helt. Eller kan det röra sig om en s.k. fördom?
 
D
S Styrman_jansson skrev:
Trots att jag haft körkort i 20 år och rört mig inom flera olika motorföreningar, möten och träffar har jag faktiskt aldrig sett detta utföras av någon. Varken kvinnlig eller manlig. Jag har bara läst det i raljerande forumsinlägg och i blocketannonser.

Kanske har jag, hur osannolikt det må vara, missat detta helt. Eller kan det röra sig om en s.k. fördom?
Du är kanske för ung då, -våga prova!
 
D djac skrev:
Välkommen till den civiliserade världen!
Det är inte civiliserat om du gjort rätt och ändå blir hatad av massan för att du råkade lyckas få en förmögenhet.
För det är ju så det är, kvittar hur rätt du än gör så är du "en massa glåpord" för alltid. =)

Men att påstå att folk inte betalar hutlös skatt är ju falskt påstående.
 
D djac skrev:
Du är kanske för ung då, -våga prova!
Det där är en myt, har aldrig sett det:crysmile:
Trots att jag får göra hälsotest vart 5:e år för lastbilsbehörigheten.
 
A
ni må anse jag är dum i huvudet konstant... Men va fan skriver ni om?
 
D
R Rkarlsson skrev:
Det är inte civiliserat om du gjort rätt och ändå blir hatad av massan för att du råkade lyckas få en förmögenhet.
För det är ju så det är, kvittar hur rätt du än gör så är du "en massa glåpord" för alltid. =)

Men att påstå att folk inte betalar hutlös skatt är ju falskt påstående.
Det där känner jag inte igen från Sverige, du tänker på Kina kanske, de har lite speciellt förhållande till de som blir förmögna?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
D djac skrev:
Det där känner jag inte igen från Sverige, du tänker på Kina kanske, de har lite speciellt förhållande till de som blir förmögna?
Då lever vi alltså i olika Sverige =)

Jag känner till massvis av folk som ser ner på förmögna. Skönt att du inte känner till några.

Nåja. Nog om det och tillbaka till privatbilismen.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.