D
redarn redarn skrev:
(att statsministern inte är folkvald eller ens vald är kanske mer kuriosa)
:rofl::crysmile::rofl:
 
Ang skatt. Något som är helt snedvriden är skatten på patent-ersättningar. Jag har en hel del godkända patent i mitt jobb. Vid varje steg och patentersättning så tar staten ~+50% på ett bräde.
Jag har slutat att skriva uppfinningsanmälan på eventuella patenterbara lösningar. Inte värt pappers-exersisen. Kan lika gärna jobba de extra timmarna och ta ut lön.
Förlust för hela Sverige och dess innovationsindex.
 
  • Gilla
Nidhogg
  • Laddar…
A
redarn redarn skrev:
Ja, statsministern arvoderas stabilt fem gånger medellönen. förr i tiden var det 4,5 gånger medellönen.

(att statsministern inte är folkvald eller ens vald är kanske mer kuriosa)

Statsministerns arvode är fullt rimligt med hänsyn tagen till uppdragets krav även om du personligen ogillar individen på posten.
snacka om att vara i det röda fältet..
Anders kanske skulle bli partiledare åt dessa och lägga ner skiten..
Jag röstar gult;)
 
Maskintok skrev:
snacka om att vara i det röda fältet..
Anders kanske skulle bli partiledare åt dessa och lägga ner skiten..
Jag röstar gult;)
Om du tror på sänkta arvodens saliggörande effekt är mörkrött mer färgen för dig. Bara vänsterpartiet driver regelbundet den frågan. Finns en del kommuntokar i olika partier som motionerar om det på kommunal nivå men bara V är regelbundet förespråkare av sänkta arvoden.
 
  • Haha
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
A
redarn redarn skrev:
Om du tror på sänkta arvodens saliggörande effekt är mörkrött mer färgen för dig. Bara vänsterpartiet driver regelbundet den frågan. Finns en del kommuntokar i olika partier som motionerar om det på kommunal nivå men bara V är regelbundet förespråkare av sänkta arvoden.
å nä jag har alltid röstat på kd. ;)
så ingen fara om det är en statsminister som styr landet som har hög ersättning för detta..
Men ett stolpskott som löfven.. Som gick och gömde sig när corona mm slog till..
Eller som bara lovat och lovat åt andra för att få styra.. drivit landet i början på ruin..
Nä... han borde ha fått betala för att fått suttit på posten...
 
  • Gilla
FG och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
å nä jag har alltid röstat på kd. ;)
så ingen fara om det är en statsminister som styr landet som har hög ersättning för detta..
Men ett stolpskott som löfven.. Som gick och gömde sig när corona mm slog till..
Eller som bara lovat och lovat åt andra för att få styra.. drivit landet i början på ruin..
Nä... han borde ha fått betala för att fått suttit på posten...
Det vanliga förfarandet är att betala lön tills man kommer sig för att säga upp en anställd. Nu har, om jag kontrollerar verkligheten, ditt favoritparti misslyckats med detta, de senaste sju åren. Då tycker jag du borde sluta gnälla om lönen (arvodet).

I en demokrati händer det då och då att skitpartier (en subjektiv gruppering) får makt och resten av oss får leva med konsekvenserna.
 
  • Älska
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A
redarn redarn skrev:
Det vanliga förfarandet är att betala lön tills man kommer sig för att säga upp en anställd. Nu har, om jag kontrollerar verkligheten, ditt favoritparti misslyckats med detta, de senaste sju åren. Då tycker jag du borde sluta gnälla om lönen (arvodet).

I en demokrati händer det då och då att skitpartier (en subjektiv gruppering) får makt och resten av oss får leva med konsekvenserna.
Nä då inte alls.
När man har en talman som klart och tydligt är en landsförädare så kan man inte få annat än skit vid makten.. ;)

enda som misslyckats med något är den fd statsministern och den efterträdande skaran nötter... fan att nötknäpparen är trasig.. ;)
 
  • Wow
  • Arg
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Har vi inte glidit lite från trådens syfte?

Kan vi återvända till bilismen?
 
  • Gilla
cope och 3 till
  • Laddar…
A
S Styrman_jansson skrev:
Har vi inte glidit lite från trådens syfte?

Kan vi återvända till bilismen?
Du vill läsa om mer självkörande fordon?
Om hur dum i huvudet människan är.. trots att denne har skapat denna uppfinning..
mänskliga faktorn kan alltså inte ske i datorer eller dess brister finns inte..?

kan bli kul den dagen yttre faktorer kliver in.
rost på jordkabeln.. mm... ;)
 
Maskintok skrev:
Om hur dum i huvudet människan är.. trots att denne har skapat denna uppfinning..
Fast vi ingenjörer är tyvärr inte de enda som trafikerar vägarna.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast vi ingenjörer är tyvärr inte de enda som trafikerar vägarna.
Nä finns ju en och annan nyttig människa också ;)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nä finns ju en och annan nyttig människa också ;)
Du dissar ingenjörer på internet, genom att skriva på en dator.
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du dissar ingenjörer på internet, genom att skriva på en dator.
En dator är så jävla dum att jag måste göra jobbet åt den...en ingenjör kan iallafall göra sitt jobb utan att jag ska stå och peka vad den ska göra.... ;)
 
Maskintok skrev:
En dator är så jävla dum att jag måste göra jobbet åt den...en ingenjör kan iallafall göra sitt jobb utan att jag ska stå och peka vad den ska göra.... ;)
Du slipper ju iallafall gå till brevlådan och posta meddelandet och vänta några veckor på svar
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 2 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du slipper ju iallafall gå till brevlådan och posta meddelandet och vänta några veckor på svar
Jo det är förvisso sant.. i vissa fall..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.