Åsa Lund
Finns det röd ölandssten så tror jag att det är det
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Finns det röd ölandssten så tror jag att det är det
Majoriteten av all berggrund på Åland är röd granit, så den är högst troligen inhemsk. :)
Därav att vägarna blir röda här efter några år, istället för grå som i Sverige generellt.
 
  • Gilla
Hiréns och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
S skydiver skrev:
Majoriteten av all berggrund på Åland är röd granit, så den är högst troligen inhemsk. :)
Därav att vägarna blir röda här efter några år, istället för grå som i Sverige generellt.
Wow, visste bara om röd granit från Bohuslän :)
 
S skydiver skrev:
Majoriteten av all berggrund på Åland är röd granit, så den är högst troligen inhemsk. :)
Därav att vägarna blir röda här efter några år, istället för grå som i Sverige generellt.
Stämmer, åländsk förstås :) det är även den som far först när stenhandlarna får in i lager
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Stämmer, åländsk förstås :) det är även den som far först när stenhandlarna får in i lager
Vi har hittat ganska mycket fina flak av olika storlek när vi grävt runt på gården. Har samlat ihop allt på ett ställe och ska försöka göra lite fina gångar av det sen, precis som ni!
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Hurra för återbruk!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hurra! Av med lergången
 
  • Ny anlagd stig med oregelbundna stenplattor i en trädgård, leder mot en trappa och ett rött hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 13 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättefint pusslat!
 
  • Gilla
Hiréns
  • Laddar…
Så vackert med den röda stengången!
 
  • Gilla
Hiréns
  • Laddar…
Händer det nåt nytt här?
 
nino nino skrev:
Händer det nåt nytt här?
Mja inte mycket. Det går väldigt långsamt just nu eftersom vi precis skilt oss och jag (frun) tog över huset. Det var en lång process att få ta över det med mäklare och värderingar och jurister. Huset köptes för 70 000€ och är nu värderat till 165 000€. Så nåt har vi gjort rätt!
Har reglat golv uppe i tvättrummet och lagt alla sista lister på nedre våningen men annars har det inte hänt mycket. Ska väl komma igång igen nu när jag vet att det är värt det eftersom jag vet att jag får bo kvar. Sover ännu på en madrass i vardagsrummet liksom :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
oscarwww och 8 till
  • Laddar…
Ok
Tråkigt kanske med skilsmässa
Men ja nåt rätt har ni ju gjort om det blev uppvärderat så pass.
 
  • Gilla
Tamak
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok
Tråkigt kanske med skilsmässa
Men ja nåt rätt har ni ju gjort om det blev uppvärderat så pass.
Ja med tanke på att jag saknar sovrum och tvättrum helt ännu så är det en bra värdering. Ska ännu dit tre sovrum, en toa med dusch samt ett skiljt tvättrum på övre våningen. Angående skilsmässan skiljdes vi som goda vänner utan agg av något slag :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Har undrat vad ni tog vägen. Alltid lite trist höra om relationer som går sönder. Men skönt när man kan skiljas som vänner.
Och SKÖNT att du fick behålla asatemplet! Förstår att det varit avprt med motivationen innan allt är klart. Hoppas nu att energin och lusten kommer tillbaka

Skickar lite energi över pölen från Roslagen!

hur gick det med ögat förresten? Jag har flera par skyddsglasögon nu. Pga alla jag sett skadat sig
 
Appendix Appendix skrev:
Har undrat vad ni tog vägen. Alltid lite trist höra om relationer som går sönder. Men skönt när man kan skiljas som vänner.
Och SKÖNT att du fick behålla asatemplet! Förstår att det varit avprt med motivationen innan allt är klart. Hoppas nu att energin och lusten kommer tillbaka

Skickar lite energi över pölen från Roslagen!

hur gick det med ögat förresten? Jag har flera par skyddsglasögon nu. Pga alla jag sett skadat sig
Haha tackar och tar emot den energin!
Ögat är 100% bra med en hundraprocentig syn. Kunde aldrig drömma om att det nånsin skulle bli så här bra igen. Hade till och med färgade linser i på halloween utan problem.
Vad kul att höra att min olycka ändå bringat lite gott och att folk sköter sig med skydd sedan dess :cool:
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.